۱۴:۵۷ - یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۳

ابراهیمی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شاهین شهر؛

ضرورت‌راه‌اندازی مرکزتحقیقات‌جامع شهری

اگر در مجموعه شهرداری و شورای شهر چنانچه مرکزی با ظرفیت شناخت آسیبها و معضلات و سنجش فرصتها و تهدیدها دایر گردد و لذا مواد مورد نیاز برای حیطه های مختلف تصمیم گیری را فراهم نماید، قطع یقین ناکارآمدی و خسارت برخی تصمیمات نابخردانه و غیر کارشناسانه که بهره وری سیستم را تقلیل می دهد به حداقل می رساند و مدیران را در تصمیم گیری و تصمیم سازی مسلح تر می سازد.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نادکتر حسین ابراهیمی ناغانی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شاهین شهر دریادداشتی نوشت:

داشتن اطلاعات جامع و همه جانبه در تصمیم گیری مدیران و تجویز راهکارها برای معضلات و مشکلات، امری اجتناب ناپذیر است. حداقل هایی از جمله ﻗﻀﺎﻭﺕ ﻧﺴــﺒﺖ ﺑﻪ ﻣﻮﻓﻘﻴﺖ ﻧﺴﺒﻲ، ﻳﺎ ﺷﻜﺴــﺖ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪﻫﺎ ﻭ ﺳﻴﺎﺳــﺖ ﻫﺎ و متغیرهایی دیگر از این دست در برنامه ریزی و مدیریت نقش اساسی ای ایفا می کنند و حائز اهمیت می باشند. همچنین مفاهیم و مقولاتی از جمله ارزیابی؛ اثرسنجی، ثمربخشی و اثر بخشی که مطمئنا در مدیریت و برنامه ریزی دخیل می باشند، ما را بر آن می دارد که اطلاعات و داده های مربوط به تمامیت هر حوزه را در اختیار داشته باشیم تا بتوانیم مترتب با آن حوزه اتخاذ تصمیم کنیم.

بر همین اساس مدیریت جامع شهری و نیز مدیریت اجرایی شهرستان به تبع این اصل اساسی نیاز به مرکزی با کاربری گردآوری اطلاعات و کارشناسانی خبره برای تحلیل اطلاعات برای شناسایی نیازها و فرصتها و تهدیدها می باشد تا یک مدیر و مجری که بر مسند تصمیم گیری نشسته است را همیاری و موونت نماید. اگر در مجموعه شهرداری و شورای شهر چنانچه مرکزی با ظرفیت شناخت آسیبها و معضلات و سنجش فرصتها و تهدیدها دایر گردد و لذا مواد مورد نیاز برای حیطه های مختلف تصمیم گیری را فراهم نماید، قطع یقین ناکارآمدی و خسارت برخی تصمیمات نابخردانه و غیر کارشناسانه که بهره وری سیستم را تقلیل می دهد به حداقل می رساند و مدیران را در تصمیم گیری و تصمیم سازی مسلح تر می سازد.

بر همین اساس ضرورت دارد مرکزی با عنوان «مرکز تحقیقات» یا «پژوهشگاه استراتژیک» یا مرکزی با هر عنوان دیگر که چنین کارکردی داشته باشد؛ برای مدیریت شهری و حتی مدیریت اجرایی شهرستان در یکی از مراکز فرمانداری یا شهرداری دایر گردد تا با بهره مندی از نیروهای خبره و کارآمد، چالشها و آسیبهای اجتماعی و سایر ضرورتهای شهری و منطقه ای را به طور علمی رصد کرده و مسیر تحقق مدیریت جهادی با بهره وری بالا را میسر گرداند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.