۱۲:۱۳ - سه شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴

با موافقت شورای اسلامی؛

مجتمع عالی هنر در شاهین شهر احداث می شود

دکتر ابراهیمی رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شاهین شهر گفت: از احداث مجتمع عالی هنر در زمینی به مساحت سه هزار متر در سایت اداری شاهین شهر خبر داد و گفت: این مجتمع می تواند سالانه میزبان و برگزار کننده جشنواره های فرهنگی هنری بزرگ استانی و کشوری باشد.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ فرهنگ، علاوه بر آنکه هویت و موجودیت هر جامعه ای  را رقم می‌زند نقش بسزایی در هدایت و تعالی آن جامعه نیز می‌تواند داشته باشد. به همین دلیل مراکز فرهنگی هنری که در تولید فکر و محصولات فرهنگی به جامعه کمک می‌کنند نقش مولدی در توسعه فرهنگ کشور دارند.

شاهین شهر با وجود اقوام و قومیتهای مختلف ایرانی که به نام ایران کوچک شناخته می شود دارای هنرمندان شاخص و مطرحی می باشد که کمبود مراکز فرهنگی هنری برای فعالیت رشد و بالندگی یکی از مشکلات آنان می باشد.

با توجه به اینکه وجود مراکز فرهنگی، هنری و آموزشی، مهم‌ترین گذرگاه انتقال فرهنگ از نسلی به نسلی هستند به همین منظور شهرداری شاهین شهر طی سال های اخیر اقدام به احداث فرهنگسراهای متعددی در سطح شهر کرده است که با توجه به گستردگی عرصه فعالیت هنری هنرمندان این مراکز پاسخگوی نیاز هنرمندان این شهر نمی باشد.

عضوشورای اسلامی شاهین شهر در گفتگویی با شاهین نا؛ از موافقت اعضای شورا با تخصیص سه هزار متر زمین در سایت اداری شاهین شهر برای احداث مجتمع عالی هنر خبر داد و گفت: با توجه به وجود ظرفیت های بالقوه فراوان هنری در شاهین شهر، کمبود فضای مناسب و زیرساخت‌های فرهنگی و هنری همواره یکی از دغدغه ها و مشکلات مهم هنرمندان این شهر بوده است.

وی هنر را شاخص و معیار فرهنگ هر تمدنی دانست و اظهار کرد: در هر تمدنی بالندگی و جایگاه هنر موجب ارتقاء فرهنگ آن جامعه می شود چرا که بار اصلی فرهنگ هر تمدنی بر دوش هنر قرار دارد.

دکتر حسین ابراهیمی شاهین شهر را شهری فرهنگی خواند که متاسفانه کمتر در این جایگاه شناخته می شود. اضافه کرد: با توجه به کمبود زیرساخت های لازم و مراکز فرهنگی هنری در این شهر، وجود یک مجتمع عالی هنر برای فعالیت همه انجمن های هنری و جذب و ارائه خدمات برای هنرمندان این شهر بسیار ضرورت دارد.

وی اذعان کرد: از ابتدای شروع کار دوره چهارم شورای اسلامی شهر مصوبه احداث مجتمع عالی هنر در قطعه زمینی واقع در میدان سمبلیک تصویب شد که متاسفانه پس از گذشت چند ماه برخی کارشکنی ها مصوبه را تغییر و از دستور کار خارج کرد.

عضو شورای اسلامی شاهین شهر خاطر نشان کرد: با لطف و مدد خدا و پیگیری های مجدانه قطعه زمینی به مساحت سه هزار متر در سایت اداری شاهین شهر برای احداث مجتمع عالی هنر اختصاص یافت که در کمیسیون توافق املاک با تغییر کاربری آن موافقت شد.

وی افزود: برخی افراد مغرض که با رفتارهای غیر فرهننگی سعی داشتند چوب لای چرخ کار فرهنگ کنند از هیچ کوششی در جهت توقف این طرح دریغ نکردند  که به لطف خدا با همه کش و قوس ها کمیسیون با طرح موافقت و به تصویب شورا رسید.

ابراهیمی ابراز امیدواری کرد با جذب منابع ملی و استانی، مجتمع عالی هنر در آینده ای نزدیک به بهره برداری برسد و فضا و زیر ساختی تخصصی و در خور برای هنرمندان هفت هنر شاخص شاهین شهر باشد

وی خاطر نشان کرد با پیش بینی و برنامه ریزی های انجام گرفته، مجتمع عالی هنر می تواند سالانه میزبان و برگزار کننده جشنواره های فرهنگی هنری در قالب های ملی و استانی باشد.

 

2 Responses to “مجتمع عالی هنر در شاهین شهر احداث می شود”

  1. م. استکی گفت:

    درود بر این مرد بی ادعا که بین یه مشت منفعت طلب و دلال توی شورای شهر گیر کرده….نمی خوام از کسی بت بسازم ولی ای کاش در شورای شهر از کسانی که وجهه ی علمی دارن و منافع اقتصادی نه در شهر و نه در جای دیگری دارن استفاده بشه….

  2. davari گفت:

    سلام علیکم
    کمتر شده در مورد مطالب این سایت که اکثرش رو میخونم پستی بذارم اما این نوشته ی آقای م .استکی و آنچه یه جایی برخی از همکاران آقای ابراهیمی توی شورا دیدم که چگونه به تخریب وی اقدام میکنن و اصلا کاری ندارن که این بنده خدا چی میگه و دنبال چی هستش فقط و فقط چون ایشون میگه دست به تخریب و شیطنت می زنن؛ باعث شده که بگم:
    جناب اقای ابراهیمی خود شما ادم چیز دانی هستی و تاریخ رو هم خوندی، در میان مردم ما هر کسی که اندیشه صحیح و دلسوزی بیشتری برای تعالی فرهنگ و مردم بکنه بیشتر در تهدید خطره و اتفاقا مردم تابع همان جو سازی ناراست خویان فرهنگی بر علیه آن شورش میکنن…دوست عزیز حتما کتاب جامعه شناسی نخبه کشی رتا بخوانید تا بدانید که چگونه امثال امیرکبیرها و قائم مقامها در همین تاریخ معاصر قزبانی جهل مردم و دشمنان فرهنگ شده اند….بخوانید تا بدانید که چگونه این مردم هیچگاه نخواستند که به اگاهی برسند و شما هم زور نزن…اخر سر همین همکاران شقیق و معمامله گر در شورا چگونه سر شما را زیر اب خواهند کرد
    شما اولین و آخرین انسان فرهنگ دوست و دلسوز نیستید و البته سرنوشت همه ی انها که فکر میکردند باید جدی باشند و به فکر مردم باشند و خدا را در نشر بگیرن، اخر همین مردم چگونه بدنامشان کردند و شعار رقیبان انها را با صدای بلند فریاد زدن
    البته نمی خوام ناامیدتان کنم اما دوست عزیز من حیفم میاد ظرفیت و انرژی شخصی مث شما در این راه بیهوده تباه بشه..اگر روزی در کنار خودتنان مردان بزرگ و همراه دیدید ابراز عقیه کنید تا از حمایت انان حداقل خودتان را به دام بدخواهان گرفتار نکنید..اما این چیزی که من از شورای شهر شاهین شهر میبینم که البته محصول افکار خود ما شهروندان شاهین شهره، اصلا نه درکی از فرهنگ دارن و نه اصلا برای این منظور به شورا اومدن

    …یک دوست

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.