۱۶:۴۸ - شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۲

گزارش عملکرد سه ماهه کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر؛

آسیب شناسی معضلات فرهنگی شاهین شهر

ظرفیتهایی فرهنگی و مذهبی شهر که عموما مختص به برنامه های تقویمی و سنتی برگزاری یادمانها می باشد، نتوانسته روزآمدتر، با برنامه و طرحهای مشخص و هدفمند ضمن رونق فرهنگ ایثار و آرمانهای ولایی و انقلابی و نیز سایر وجوه اخلاقی مندرج در این یادمانها که عمدتا معطوف به ائمه ی عصمت و طهارت (ع) است، به طرح و اجرای برنامه های علمی و تخصصی در این خصوص ترغیب و سمت دهی شوند.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نا”، دکتر حسین ابراهیمی ناغانی رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر شاهین شهر به آسیب شناسی معضلات فرهنگی شاهین شهر پرداخته و برنامه های کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی دوره ی چهارم را در متن گزارش عملکرد سه ماهه ی کمیسیون تشریح می کند.

دکتر حسین ابراهیمی ناغانی رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر، شاهین شهر را شهری مدرن با سیستم شهرسازی متفاوت و مسیرهای سهل الوصول و دسترسیهای روان می دانند که مُزَیَن شدن هر کوی و برزنش به نام شعرا و ادبا و اصحاب فرهنگ، آن را به شاخصه ی فرهنگی بودن؛ شهره ی عام و خاص کرده است و شاید تنها دلیل فرهنگی خواندنش تنها همین یک دلیل باشد و نه نشانی دیگر. در این انتساب فرهنگی بودن، باید شیوه های رفتاری، تحصیلات و نیز پرهیز از عوام گرایی در میان مردمش را مزید بر علت دانست. شاهین شهر به لحاظ آنکه قدمت زیادی نداشته و در طول حیات خویش مردمانی را از اقصی نقاط ایران خصوصا از نخبگان قومیتهای ایرانی [منطبق با دستاوردهای جامعه شناسی، این نخبگان هستند که همیشه برای تحصیل فرصتهای جدید تن به کوچ و هجرت می دهند]، در خود جای داده؛ دارای بافت اجتماعی جوان، پویا، خوش بنیه و سرزنده می باشد. اختلاط نژادی در میان جوامع مهاجر و ناآشنا و غریب خود موجب تولید نسل جوان با استعداد و با ظرفیت می گردد.

باری شاهین شهر بنابر این دلایل و مواردی دیگر از جمله واقع شدن در محل شاهراه های مواصلاتی شمال به جنوب کشور و نیز همجواری با اصفهان، شهری است با ظرفیت بالا و نیز به روز، جوان با نسلی نو و سرزنده و آماده به کار، که خوشبختانه با درآمد بالایی که شهرداری آن به نسبت شهرهای دیگر استان اصفهان دارد، استعداد بالایی در جهت تبدیل شدن به شهری نمونه از حیث توسعه ی اقتصادی، اجتماعی-سیاسی و فرهنگی دارد.

از آنجایی که کار فرهنگی و یا به طور کلی توسعه همه جانبه فرهنگ، نیاز به منابع مالی مکفی دارد؛ جذب منابع و بودجه لازم به توسط ارگانها و سازمانهای دولتی متولی امور فرهنگی خاصه هنری و ورزشی در شاهین شهر از استان در حد پائینی می باشد؛ لذا کفاف ظرفیتهای موجود انسانی و برنامه ای فرهنگی شهر، آنگونه که از شاهین شهر متوقع می باشیم، را نمی دهد. بر همین اساس تنها جایی که می توان بدان تکیه کرد همان صندوق و محلی است که از آنِ خود مردم می باشد و آن صندوق شهرداری است.

ضمن احترام به همه دلسوزان و زحمتکشان عرصه فرهنگ در بخش نرم افزاری و سخت افزاری و پاسداشت همه ی مدیران قبل و حاضر مدیریت شهری در اهتمام به این مهم و البته ملحوظ داشتن فعالیتهای ایشان در بحثهای عمرانی مرتبط با مقوله ی فرهنگ، اگر به آسیب شناسی عدم توفیق در مدیریت فرهنگی و هنری- ورزشی شاهین شهر بپردازیم؛ متوجه می شویم مثلا در حیطه ی ورزش، این شهر با 18 هزار ورزشکار جوان و زبده، حتی نتوانسته در تولید یک باشگاه ورزشی مطرح یا لااقل سیاستگزاری برای تأمین حامی مالی (اسپانسر) در بخش نرم افزاری توفیقی داشته باشد. بدون شک ورزش قهرمانی در شهری با چنین حجم ورزشکار می تواند در توسعه اجتماعی و فرهنگی و سلامت روانی جامعه بسیار کارکرد داشته باشد. جشنواره و تورنمنت ورزشی که بتواند به شکلی پایدار، نشانی ورزشی برای شهر تولید کند، کمتر در شاهین شهر اندیشیده و راهبری شده است.

بر این ناکارآمدی این را هم بیفزاییم که جذب سرمایه گذار برای امر ورزش با وجود این همه شرکت و کارخانه و شهرکهای صنعتی مطرح در حومه و محدوده ی شهر برای حمایت گرفتن در بخش ورزش، از ملزومات مدیریت ورزش و فرهنگی مدیریت شهری است که از این بابت هم نمره ی منفی دریافت می کنیم. به یاد داشته باشیم که مدیریت شهری شاهین شهر ابزارهای بسیاری از جمله مبحث عوارض و اقلامی دیگر از این دست در اختیار دارد که می تواند به عنوان فرصت جهت تشویق این شرکتها و کارخانجات برای سرمایه گذاری در بخش ورزش هزینه کند.

همچنین با احترام به برنامه هایی که پیشتر در بخش جشنواره ها و تولیدات فرهنگی هنری شهر انجام شده باید بگوییم در بخش هنری نیز وضع بر همین منوال است. در شهری که به «با فرهنگ» بودنش مفتخریم، جشنواره ی مطرح و پرمحتوا و کاربردی در زمینه هنر و نیز فستیوال و همایش درخوری که بتواند خروجی :/. وثری در بالفعل کردن ظرفیتهای هنری این شهر داشته باشد کمتر صورت پذیرفته است. در بخش هنری و فرهنگی کدام نشان را در استان و کشور توانستیم به نام شاهین شهر ضرب کنیم که ضمن تجمیع و سمت دهی ظرفیتهای هنری-فرهنگی به توسعه ی پایدار در زمینه های مربوطه بینجامد. بعضا هم اگر حرکتهایی انجام می شده شکلی(صوری) بوده و به طور عمیق به بُعد محتوایی آن پرداخته نشده است. در چارچوب مدیریت هنری نیز اگر معدود برنامه هایی هم در شهر جسته و گریخته صورت می پذیرد، مشارکت گرفتن از انجمنها و محافل هنری شهر بسیار پایین بوده و برگزاری آنها با واگذاری به انجمنها و گروههای هنری از دیگر شهرها صورت پذیرفته است (به عنوان مثال جشن میلاد حضرت رسول در زمستان همین سال نود و دو و یا جنگ شادی بزرگ ورزشگاه تختی که در آن هیچ گروه هنری شاهین شهری مشارکت نداشته است و قس علی هذا).

در مورد آئینهای قومی خصوصا مناسبتهای مذهبی آن که شاهین شهر از تکثر قومی و آئین هایِ آورده ی قومی و ملی پربار می باشد، هیچگونه برنامه عملیاتی و راهبردی  موثر صورت نگرفته است. در خصوص تعزیه خوانی به عنوان یک نشان میراث ملی ثبت شده و بلکه جهانی با همه استقبالی که از آن در شاهین شهر می شود، ما نتوانسته ایم برای جذب توریسم مذهبی و نمایشهای آئینی برنامه های موثر داشته باشیم و حال اینکه  اگر جشنواره ای متناسب با آن با احداث مکانی برای هم آئی هایی از این دست، صورت می پذیرفت، می توانستیم برای شاهین شهر نشان و برندی (brand) در خور تولید کنیم. ضمن اینکه به معضلاتی از جمله «هیأت گردیهای» مرسوم که در دهه ی محرم، شیوه ی مرسوم همان خیابان گردهای بلاتکلیف و بیکار می شود نیز جلوگیری کرده و محیط و فضای دهه ی محرم و برنامه های مذهبی آن دهه را تحت الشعاع خود قرار نخواهد داد.

از سویی دیگر ظرفیتهایی فرهنگی و مذهبی شهر که عموما مختص به برنامه های تقویمی و سنتی برگزاری یادمانها (یا به تعبیری برنامه های شکلی که کمتر در محتواسازی معطوف به جذب اندیشه های امروزی و بعضا شیفته ی فرهنگ غیر) می باشد، نتوانسته روزآمدتر، با برنامه و طرحهای مشخص و هدفمند ضمن رونق فرهنگ ایثار و آرمانهای ولایی و انقلابی و نیز سایر وجوه اخلاقی مندرج در این یادمانها که عمدتا معطوف به ائمه ی عصمت و طهارت (ع) است، به طرح و اجرای برنامه های علمی و تخصصی در این خصوص ترغیب و سمت دهی شوند. و این در حالی است که این فعالان عرصه ی فرهنگ و مباحث مذهبی در این شهر دارای ظرفیت  و دانش بسیار بالایی بوده و ولایت مداری و عدم نگاه انتفاعی ایشان نشان از حُسن عمل و نیت ایشان دارد.

اما تکلیف برای شورای اسلامی دوره ی چهارم شهر شاهین شهر از همان اول مشخص بود. حرکت به سوی اصلاح الگوی مدیریت فرهنگی در حیطه ی وظایف خود و ورود تخصصی به مقوله فرهنگ و زیرمجموعه های آن. داستان های کش دار، سازوکار تدوین برنامه و نیز توزیع متولیان متخصص شورا در کمیسیون مرتبطی با این دغدغه، شورا را به سوی مسیری رهنمون گرداند که در کمیسیونهای شورا، کمیسیونی تخصصی برای مقوله فرهنگ و ورزش راهبری و بازتعریف گردد که به طور خاص به مسائل و دغدغه های فرهنگی شهر از جمله سه حوزه ی شاخص یعنی دین و فرهنگی عمومی، هنر و ورزش بپردازد و با جمع آوری منابع و تحقیق میدانی برای تدوین برنامه ای جامع مهیا گردد. در این اثنا باید هدف عمده و اصلی این کمیسیون را یکپارچه سازی و برنامه ریزی در جهت مدیریت واحد و یکپارچه فرهنگی در چارچوب وظایف شورای اسلامی شهر دانست.

گام اول برای این منظور شناسایی و تجمیع نیروهای فرهنگی و دلسوز در حیطه های مورد نظر بوده که عمدتا در مقوله ی «هنر» در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شناسایی و طبقه بندی شده بود و برخی دیگر به طور مستقل و در قالب موسسات و مراکز هنری مستقل به فعالیتهای روزمره خود مشغول بودند. در حیطه ی «ورزش» مرجع اصلی برای ما اداره ی ورزش و جوانان بود که عمدتا از دریچه هیأتهای ورزشی این فعالین و فعالیتهایشان قابل رصد می بود. در مورد «امور دینی و فرهنگی» مرتبط با امر مذهب و اخلاق و آموزش عمدتا نهادهایی چون دفتر امام جمعه ی محترم، سازمان تبلیغات اسلامی و نیز نهادهای مردم نهاد فعال دیگر و جامعه های فرهنگی ای بود که نشان دار بوده و بی ادعا در مسیر خدمت فرهنگی این شهر گام برداشته بودند.

تعدد جلسات با این مراکز و جمعیتها و نیز رایزنی و همفکری برای ساماندهی آنها جهت مشخص بودن جامعه ی هدف مورد خطاب شورای و کمیسیون فرهنگی، موجب گردید که لیست جامعی از فعالان در حیطه های مزبور برداشت شود. همچنین دغدغه ها و معضلات بی شماری که ماحصل تجربه ی سالیان متمادی بوده، در این  مجالس طرح و صورت برداری گردید. در این میان طرح شورای هنر شاهین شهر؛ شورای ورزش و شورای هیئات مذهبی و فعالان فرهنگی که مقرر گردید به عنوان بازوهای کمیسیون فرهنگی به مهندسی و برنامه ریزی در حیطه های تخصصی خویش مبادرت ورزند و لذا خوراک اصلی برای کمیسیون فرهنگی ورزشی شورا جهت برنامه ریزی آتی تهیه نمایند، تعریف و فعال گردید.

26185

در ادامه و با توجه به زمان کوتاهی که از عمر کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی دوره چهارم می گذرد (اولین جلسه رسمی کمیسیون در اواخر آذرماه برگزار گردید )، اهم طرحها و دستآوردها و برنامه های در حال پیگیری اش به شرح زیر اعلام می گردد:

 ورزش:

الف) طرح و تدوین منشور و بسته تشویقی ورزشکاران و قهرمانان نام آور که پس از مشورتهای لازم و گرفتن نظرات کارشناسی متعدد به سازمان رفاهی و تفریحی شهرداری ابلاغ گردید و بعد از جمع بندی در قالب لایحه ای برای بررسی و تصویب نهایی به شورا تحویل گردیده است (مقارن شدن آن با طرح و بررسی بودجه سال نود و سه به تعویق افتادن تصویب این لایحه منجر گردید).

هدف: تکریم ورزشکارن و الگوسازی فرهنگ ورزش خصوصا ورزش قهرمانی. همچنین پرهیز از تبعض در امر حمایت و تشویق ایشان و نیز حرمت به مقام ورزشکاران در افتخارآفرینی و بلند داشتن نام ایران و شاهین شهر.

ب) پیگیری ساخت و تکمیل چمن ورزشگاه ملت و تلاش جهت لحاظ کردن ردیف در بودجه نود و سه

هدف:رونق ورزش اول شاهین شهر و حرکت به سوی پایه گذاری فوتبال قهرمانی با وجود فوتبالیستهای مطرح و نیز تهیه زیرساختهای فوتبال برای جذب سرمایه گذار و حامی مالی.

ج) طرح و پیگیری تصویب ردیف بودجه به مبلغ پنج میلیارد ریال (کمک به انجمنهای هنری و هیأتهای ورزشی و گروههای فرهنگی و مذهبی فعال و توانمند) و تخصیص بخشی از آن در جهت حمایت مستقیم از طرحها و برنامه های هیأتهای ورزشی در بودجه سازمان رفاهی و تفریحی.

هدف: هدفمند سازی طرحها و برنامه های هیأتهای ورزشی شاهین شهر و حمایت مستقیم از آنها جهت کار تخصصی و اعتلای ورزش قهرمانی و همگانی.

د) طرح و پیگیری جذب سرمایه گذار ورزشی جهت حمایت مالی و اسپانسرینگ ورزش شاهین شهر و تیم داری آنها با بسته ای تشویقی برای موسسات و شرکتها و کارآفرینان از جمله تخفیف عوارض و نیز خدمات گیری از آنها. (به عنوان نمونه جلسات رایزنی با شرکت توزیع روغن بهران و آهن الات شفیعی و ….

هدف: بدون جذب اسپانسر، ظرفیتهای بالقوه ورزش شاهین شهر بالفعل نخواهد شد. لذا  تیم داری و توسعه پایدار ورزش قهرمانی در شاهین شهر در گرو ایجاد فرصت و تعریف بسته تشویقی برای جذب سرمایه گذاری شرکتها و موسسات در ورزش شاهین شهر است.

ه) ایجاد بستر مناسب و رایزنی در جهت جذب ورزشکاران برتر برای مدیریت ورزشگاههای تازه تأسیس.

هدف: لازمه ی کار تخصصی با بهره وری مناسب در عرصه ورزش شاهین شهر در گروه به کار گماردن نیروهای جوان و متعهد و متخصص است. «تدبیر در این زمینه مصداق کار را به کاردان سپردن است».

و) حمایت از برگزاری جلسات تمرین و مسابقات تنها تیم فوتسال شاهین شهر، (هونام جوان شاهین شهر) در لیگ حرفه ای آسیا ویژن، با اختصاص 4 جلسه تمرین و یک جلسه مسابقه در سالن تختی به صورت رایگان و نیز زمینه حضور تماشاچیان برای تقویت امتیاز میزبانی.

هدف: حمایت به جهت مساعدت مالی و نیز ارتقاء کیفیت میزبانی شاهین شهر در برگزاری مسابقات اخیر از تنها تیمی که حامی مالی نداشته و گردانندگان آن فرزندان و جوانان شاهین شهر بوده است.

هنر:

الف) طرح و تدوین منشور و بسته تشویقی هنرمندان و خلاقان آثار فاخر که پس از مشورتها و گرفتن نظرات کارشناسی خصوصا انجمنهای هنری به سازمان رفاهی و تفریحی شهرداری ابلاغ گردید و بعد از جمع بندی در قالب لایحه ای برای بررسی و تصویب نهایی به شورا تحویل گردیده است.

هدف: تکریم هنرمندان و ترویج تولید آثار فاخر هنری. همچنین پرهیز از تبعیض در امر حمایت و تشویق هنرمندان و نیز حرمت به مقام ایشان در افتخارآفرینی و بلند داشتن نام شاهین شهر

ب) گنجاندن انجمنهای هنری و فعالان عرصه ی هنر در تخصیص اعتبار به ایشان از ردیف بودجه ی مصوب برای حمایت انجمنهای هنری و هیأتهای ورزشی و گروههای فرهنگی و مذهبی فعال و توانمند به مبلغ پنج میلیارد ریال در بودجه سازمان رفاهی و تفریحی.

هدف: استقلال انجمنهای هنری برای کارآمدی بیشتر و نیز هدفمند سازی طرحها و برنامه های انجمنهای هنری شاهین شهر به عنوان مهندسین عرصه ی ادب و هنر و حمایت مستقیم از آنها جهت کار تخصصی و اعتلای سطح تولید هنرهای عمومی و فاخر.

ج) پیگیری و مصوب (تصویب در کمیسیون توافق املاک) اختصاص زمین قابل توجهی در میدان سمبلیک یا در پیرامون آن به متراژ حدود سه هزار متر برای ساخت مجتمع تخصصی چندمنظوره هنر.

هدف: تولید هنرهای فاخر نیازمند فضاهای خاص و تخصصی است که مجتمعی با این ابعاد توان پوشش و هم افزایی مناسبی در برنامه ریزی و اجرا دارد و نیز به جهت جذب و سوق دهی جامعه به هنرورزی و نیز پیوند با هنر است. ضمن اینکه مبحث اقتصاد هنر با این رویکرد در شاهین شهر عملیاتی خواهد شد.

ه) طرح، پیگیری و تصویب (در کمیسیون توافق املاک) بهره برداری یکی از طبقات کتابخانه ی مرکزی به عنوان نگارخانه ی تخصصی هنرهای تجسمی.

هدف: شاهین شهر با همه ی زیبایی و نیز داشتن عنوان شهر با فرهنگ ، شایسته ی یک نگارخانه برای عرضه ی آثار هنرهای تجسمی با وجود هنرمندان بیشمار در این عرصه و نیز جذب خانواده ها به امور تلطیف بخش زندگی یعنی هنر و رونق هنروری و نیز اقتصاد هنر و گذراندن وقت شهروندان در محیطی سالم به جای خیابان گردیهای عبث است. همچنین در همین مکان نقدهای هنری و کارگاههای هنری برای بهبود عرصه ی هنر، خصوصا دانش زیبایی شناسی و نقد هنری مهیا خواهد شد. همچنین در هم افزایی و رونق رشته های هنری در دانشگاه آزاد و پیام نور شاهین شهر موثر واقع خواهد داشت.

و) تسهیل امور برپایی نمایشگاههای هنری، کنسرتهای موسیقی و اجراهای نمایش و تئاتر در ضمن گرفتن حمایت های مالی.

هدف: شهر زنده و پویا شهری است که در ضمن پرداختن به هنر متعهد که از تعهدات هنرمندان به نظام و انقلاب و آرمانهای امام و منویات مقام معظم رهبری است، بتواند در انعکاس و توسعه ارزشی هنر کارآمد باشد. حمایت از هنر و تولیدات آن برای عرضه شدن و در اختیار مردم قرار گرفتن از اهم اهداف این برنامه هاست.

  • امور فرهنگی و مذهبی و فعالان عرصه فرهنگ عمومی:

الف) برگزاری جلسات هم اندیشی با فعالان و نام آوران عرصه ی مذهب و اخلاق و فعالان فرهنگی برای تدوین چارچوبهای عملیاتی برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت، خصوصا مناسب سازی برنامه های تقویمی خاصه در مناسبتهای مذهبی شاخص.

هدف: تجمیع ظرفیتهای فرهنگی شهر و نیز آگاهی از توانمدیها و برنامه های ایشان و نیز درک دغدغه های ایشان به لحاظ تجربه های کافی که داشته اند، برنامه های فرهنگی شورا را برای دوره چهارساله خویش علمی تر و عملیاتی تر خواهد کرد. امروز بسیاری از مشکلات اجتماعی در گرو جذب و بازی دادن به نیروهای دلسوز و بی ادعایی است که درد اخلاق و سالم سازی محیط اجتماعی شهر را دارند.

ب) گنجاندن افتخارآفرینان و مؤلفین و مصنفین عرصه های دینی-مذهبی و ایثارگران و نخبگان قرآنی و حوزوی و بسیجی و خانواده شهدا در بسته ی تشویقی نخبگان و نام آوران در بودجه ی سازمان رفاهی تفریحی.

هدف: تشویق و ترغیب شهروندان و نخبگان و زحمتکشان عرصه فرهنگ انقلابی و نهادینه کردن ارزشمندی فعالیتهای مذهبی و دینی در اندیش%NC/BA5ی مدیران شهری با رویکرد اولویت به خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان.

ج) تخصیص اعتبار به برنامه های فرهنگی-اجتماعی هیأتهای مذهبی، گروههای فرهنگی و فعالان عرصه ی دینی و مذهبی از بخشی از ردیف بودجه ی مصوب برای «حمایت انجمنهای هنری و هیأتهای ورزشی و گروههای فرهنگی و مذهبی فعال و توانمند» به مبلغ پنج میلیارد ریال در بودجه سازمان رفاهی و تفریحی.

هدف: امروزه برنامه های فرهنگی به توسط نهادهای دلسوز فرهنگیِ مردم نهاد شاهین شهر بدون حمایت مالی محقق شدنی نیست. چالشهای اساسی همچون، حجاب، طلاق، یادمانهای برنامه های تقومی و بستر سازی فرهنگ ایثار و شهادت و نیز مبارزه با تهاجم فرهنگی و رویارویی با جنگ نرم نظامهای سلطه در گروه اهمیت و میدان دادن به جوانان و فعالانی است که در انطفاء خطر مسامحه ای نمی کنند و بی ادعا پای به میدان کارزار نهاده اند.

د) اهتمام ویژه به تحقق و جذب بودجه های عمرانی مساجد و مکانهای فرهنگی شهر.

هدف: رشد شهرنشینی و نیز توسعه ی سریع محلات باید با فرهنگ مسجدسازی و مکانهای فرهنگی تناسب داشته باشد. این حمایت در جهت شعار هر محله یک مسجد و یک مکان فرهنگی از تعهدات کمیسیون فرهنگی ورزش شورای دوره چهارم است.

ه) طرح و پیگیری برنامه ای جامع برای تقویت ظرفیتهای نرم افزاری کانون مساجد در ضمن تجهیز این مکانها به ابزارهای مورد نیاز صوتی و تصویری.

هدف: تبدیل مساجد به شاخص ترین محل طرح و پیگیری برنامه های فرهنگی و تقویت و بالفعل سازی ظرفیتهای بالقوه مساجد برای تولید و راهبری برنامه های تخصصی فرهنگی از اهداف کمیسیون فرهنگی شوراست.

و) حمایت و کوشش در تسهیل انجام طرح مناسب سازی محیط شهری در عید نوروز به لحاظ تقارن با دهه ی فاطمیه(س).

هدف: تقارن عید باستانی با این دهه ی مبارک ایجاب می کند در زمینه نگاهداشت حرمت این دهه و نشان دادن فضای فرهنگی شهر این تناسب سازی چشمگیر و موثر صورت پذیرد.

  •  علم و فنآوری:

الف) لحاظ کردن نام آوران و نخبگان علمی و المپیادهای علمی داخلی و خارجی در بسته ی تشویقی سازمان رفاهی و تفریحی و نیز حمایت از طرحها و برنامه های ایشان.

هدف: رشد علمی جوانان شاهین شهری در عرصه های بین المللی چشمگیر بوده است. ایفای سهم مدیریت شهری در نکوداشت و تشویق این توفیقات باید از این هم فزونتر باشد.

ب) کوشش و تشریک مساعی در جذب نیروهای علمی در عرصه های کار و امور اجرایی شهرداری.

هدف: علمی کردن و تناسب سازی محیط و هستی کار با تخصص علمی رونق تولید و رشد بهره وری را موجب خواهد شد. اهتمام شورا به این مقوله به عنوان حافظ منافع مردم می تواند تخصص گرایی توأم با عدالت را ارتقاء دهد.

همچنین کمیسیون فرهنگی در عرصه های دیگری مانند زیباسازی محیط و مبلمان شهری ورود موثری داشته و از دستاوردهای آن می توان به کوشش در تحقق ساخت تندیس تمام نمای «امیرکبیر» در میدان امیرکبیر اشاره کرد که انشاء الله در چهار ماه آینده در محل مورد نظر افراشته خواهد شد. در دیگر زمینه ها از جمله طرح تابلوهای تبلیغاتی ورودی و درونی شهر نقش ایفا کرده است. اشاره به مواردی دیگر از جمله رصد کردن برنامه های ورزشی؛ علمی؛ هنری و مذهبی فرهنگسراهای شهرداری و نیز ورزشگاهای آن و نیز تدقیق در امور اجرایی فرهنگی مدیریت شهری در جهت وظیفه ی نظارتی شورا، ضروری می نماید.

کمیسیون فرهنگی از تمامی مردم فهیم شاهین شهر، مسئولان فرهنگی و مدیران مدیریت شهری که در جهت ارتقاء همه جانبه فرهنگ شاهین شهر مساعی می دارند، صادقانه و خاضعانه سپاسگزاری می نماید و در جهت اعتلای فرهنگ عمومی از هیچگونه کوششی فروگذار نخواهد بود. توجه به برنامه های کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای شهر و نقد عملکرد آن و ارائه راهکار و انتقاد و پیشنهاد همیشه مطلوب نظر ما و رهین کیفی شدن عملکرد ما خواهد بود. وبلاگ کمیسیون فرهنگی (shahinshahr-farhangi.blogfa.com)  منعکس کننده ی دیدگاه و برنامه های کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر شاهین شهر می باشد.

پیروز و برقرار باشید. به امید فردایی بهتر و روشن تر.

8 Responses to “آسیب شناسی معضلات فرهنگی شاهین شهر”

  1. معتمدی گفت:

    با سلام
    کوشش و اهتمام دکتر ابراهیمی در شورای شهر و همینطور کمیسیون فرهنگی بسیار چشمگیر بوده است. ارزوی موفقیت و سلامت برای ایشان و همکاران ایشان داریم

  2. تدین گفت:

    درود بر شاهین نا
    گزارش مبسوط بودی.حقیقتا چنین کارهایی در نظر شورای شهری ها بسیار تحسین برانگیز و جالب توجه است. انگار شورای شهر یه تکونی خورد. آخه قبلا همش مسائل عمرانی بود و کسی به این چیزا توجهی نمی کرد. خدا قوتشون بده ..دست دکتر ابراهیمی درد نکنه

  3. مهنوش گفت:

    با سلام
    افراد با سواد همیشه می تونن جامعه رو متحول کنن. البته اگه ما به اونها فرصت بدیم. شورای جدید از نظر سطح سواد کمی با شوراهای قبل تغییر کرده و همین هم باعث تحول در برنامه های اونها شده..مثلا همین علمی کردن برنامه های فرهنگی که تاتبع یه سازوکار مدون پیش میره….حقیقتا دست مریزاد دارد

  4. کوچکترین عضوحوزه هنر وفرهنگ گفت:

    ضمن خداقوت وخسته نباشید به همه ی اعضاءکمیسیون فرهنگی شورای شهر وبخصوص دکترابراهیمی امید است این گام وجهش خوب وتاثیرگذار درتعالی بخشی به هنروتکریم هنرمندان باشد.
    امیدوارم طبق وعده های انتخاباتی همه ی دوستان درراستای محقق نمودن شعار خودکه آنهم بکارگیری نخبگان هنری وفرهنگی اجتماعی ،ورزشی درمسئولیتهای سازمانی واجرای طرحهی نوین درحوزه های قیدشده راباحضوراین افرادشاهدباشیم وشاهین شهررابصورت برنامه ریزی شده ونه بصورت انفرادی وبراساس توانایی های فردی هنرمندان درکشورمطرح نماییم.
    ازخداوندمنان آرزوی روزهای روشن تری ازشهرستان وحذف مدیران بی بصیرت درحوزه فرهنگی راخواستارم.

    تکیه برتقواودانش درطریقت کافریست/رهرو گرصدهنردارد توکل بایدش

  5. رسول ابراهیمی ناغانی گفت:

    با آرزوی موفقیت و سر بلندی برای اعضای محترم شورای شهر شاهین شهر……..و همچنین تشکر ویژه از ریاست محترم کمیسیون فرهنگی ورزشی شاهین شهر(دکتر ابراهیمی)

  6. اعلایی گفت:

    سلام
    ضمن تشکر از اقدامات کمیسیون فرهنگی شورای شهر که نه تنها در خصوص مسائل فرهنگی که در مورد مسائل اجتماعی و تکریم شهروندی هم برنامه های خوبی انجام داده است. باید بدونیم که بحث اشتغال و جذب نیروهای بومی و شاهین شهری از برنامه های دکتر ابراهیمی بوده که حقیقتا با اعلام فراخوان برای جذب شهرداری اون رو اثبات کرد. هرچند که متقاضیان زیادی ثبت نام کردند ولی همین که این کار انجام شد و انشاالله با پیگیریهای ایشون بتونه به یک فرهنگ تبدیل بشه که هی نخوان برن از بیرون نیروی کار وارد شهرداری کنند، خودش خیلی باارزشه…من می دونم که دکتر ابراهیمی برای ورزشگاههای تازه تاسیس چطور از قهرمانان شهر برای کارشناسان و مدیرانش دفاع کرد و الحمدالله در دو ورزشگاهمون الان دوقهرمان ملی مدیریت می کنند..زنده باد دکتر ابراهیمی

  7. تهمینه . ل گفت:

    سلام. من خودم یه طرح برای فراخوان کمیسیون فرهنگی در زمینه علمی و فرهنگی ارسال کردم. انصافا این یک تحول فرهنگی عظیم در شاهین شهره. من توی جلسات توجیهی در کمیسیون و کمیته ارزیابی طرحها خیلی چیزها یاد گرفتم. واقعا تا قبل از این خیلی نمی دونستم طرح یعنی چه ولی دکتر ابراهیمی اون رو علمی کرد و به متولیان فرهنگی یاد داد که چطور باید طرح بنویسند و اجرا کنند. الان که می بینم شهر داره مدیریتش به سمت فرهنگی شدن پیش میره خیلی خوشحالم. قبل از این اکثرا ساخت و ساز و دیگه از این مسائل بود…خیلی متشکرم

  8. علی گفت:

    سلام
    کدوم طرح همه اینا رو کاغذه من خودم از برنامه ریزان شهری هستم اینا که برنامه نیست آقای ابراهیمی متخصص هنر هستند نه برنامه ریزی فر هنگی . اولا این برنامه ها همپوشانی ندارند ثانیا رفاهی تفریحی رو چه به ورزش. این برنامه ادارات دیگه مثل تربیت بدنی رو تنبل می کنه. این برنامه ریزی علمی نیست بیخود شانتاژنکنید. ایشان باید اول مطالعاتی راجع به برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی داشته باشند بعد ادعا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.