۱۹:۳۰ - شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳

حجة الاسلام ملکیان امام جمعه شاهین شهر

بزرگداشت مقام شهدا‌ وظیفه‌ همه موحدین است

امام جمعه شاهین شهر گفت: بزرگداشت مقام شهدا فقط مربوط به خانواده شهید و بنیاد شهید نیست بلکه یک وظیفه بر گردن همه موحدین است چون شهید با شهادتش از چارچوب خانواده خارج و متعلق به اسلام و فرزند اسلام و دین شده است.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نا“،حجة الاسلام ملکیان امام جمعه شاهین شهر در خطبه اول نماز جمعه این هفته که در جوار قبور مطهر شهدای گمنام در دانشگاه صنعتی مالک اشتر برگزار شده بود ضمن توصیه و دعوت همه نمازگزاران به تقوای الهی و با توجه به قرار گرفتن در آستانه سالروز شهادت حضرت امام هادی علیه السلام، به مرورفضایل  وسیره زندگانی این حضرت پرداخت.

حجة الاسلام ملکیان درلزوم الگوگیری و تبعیت ازسیره زندگی حضرت امام هادی(ع) بیان داشت: حضرت برای پیشبرد دین اسلام حتی به دشمنان هم کمک می کردند و این می تواند بزرگترین درس آموزنده  برای شیعیان آن حضرت باشد. و ما هم باید مسئولین نظام را حمایت کنیم هرچند به عملکردشان نقدی داشته باشیم .

امام جمعه شاهن شهر درابتدای خطبه دوم نمازجمعه این هفته، نمازگزاران را به تقوای الهی توصیه کرد و افزود: بهترین سرمایه عمر است که به فرموده حضرت امام صادق علیه لسلام می فرمانید: اگرکسی از عمر خویش درست استفاده کند سود برده و بهترین سود تقوای الهی و بهترین توشه و ذخیره برای روز قیامت  تقوای الهی می باشد.

حجة الاسلام ملکیان با اشاره به برگزاری دوازدهمین یادواره شهدای گمنام بیان داشت: امروز جهت کسب فیض از محضرشهدای عالی مقام نماز جمعه به این مکان مقدس که مکان کسب علم و فضیلت است منتقل شده است. امروز در جوار شهدای گمنامی هستیم که برای اعتلای نظام مقدس اسلامی به شهادت رسیدند.

امام جمعه شاهین شهر افزود: بزرگداشت مقام شهدا فقط مربوط به خانواده شهید و بنیاد شهید نیست بلکه یک وظیفه بر گردن همه موحدین است چون شهید با شهادتش از چارچوب خانواده خارج و متعلق به اسلام و فرزند اسلام و دین شده است.

حجة الاسلام ملکیان بالاترین خوبی را شهادت در راه خدا دانست و افزود:شهدا با شهادتشان به مقامی رسیده اند که نه چشمی دیده و نه گوشی شنیده، و نه به قلب کسی خطور کرده. بلکه شهدا به مقام “عندربهم یرزقون” رسیده اند.و امروز اگر کوچه و خیابان‌های ما مزین به نام شهدا شده اند این زینت شهر است اگر یادواره برگزار می کنیم نتیجه و بازخورد آن به جامعه است، اگر عکس شهدا را قاب می گیریم و به در و دیوار شهر نصب می کنیم برای بالا بردن هویت شهر است.

امام جمعه شاهین شهر با بیان اینکه شهدا همانند خورشید هستندافزود: در روز قیامت ما محتاج و نیازمند شهدا هستیم و باید در کنارمضجع شریف شهدا حضور داشته باشیم و کسب فیض کنیم.

ملکیان افزود: در آستانه سی و ششمین سالگرد شهادت عالم متفکر و دانشمند عالی مقام شهید مطهری هستیم که هرچه از شهادت این مرد بزرگ می گذرد نیاز جامعه و حوزه‌های علمیه به ایشان بیشتر احساس می شود. و این شهید والامقام با همت و تلاش خود در راه دفاع از حقایق دین اسلام و مبارزه با دشمنان بود در عرصه فکر و اندیشه اسلام مطرح بود.

وی افزود: بدلیل اینکه شهید با شهادتش زنده می شود سالروز شهادت شهید مطهری هفته بزرگداشت مقام معلم نامگذاری شده است و چون کار معلم انسان سازی است الان روح شهید مطهری حاکم جامعه ما است. معلمان ماده اصلی پیشرفت مادی و معنوی جامعه هستند. اگر در جامعه ای مقام معلم عزیز داشته شود در اصل عزیزداشتن علم و تعالی و پیشرفت انسان است.

امام جمعه شاهین شهر ضمن تبریک روز جهانی کارو کارگر بیان کرد: کسی که از دسترنج خود برای امر معاش خود استفاده می کند همانند مجاهدی است که در راه خدا جهاد می کند. و روایت است که قطرات عرق کارگر کمتر از قطرات خون شهید نیست.

حجة السلام ملکیان افزود: مقام معظم رهبری در خصوص همراه بودن فرهنگ و اقتصاد فرمودند:اقتصاد بدون فرهنگ ممکن نیست.و این هفته با افزایش برخی از قیمتها عملا فاز دوم هدفمندی یارانه ها کلید خورد، هرچند انصراف دهندگان کم بودند ولی دولت تعهد کرده 3هزار میلیارد تومان به بخش تولید و 10هزارمیلیارد تومان هم به بخش تولید اختصاص می دهند که این کار ارزشمندی است.

امام جمعه شاهین شهر با ابراز خرسندی از آب و هوای بهاری گفت: امروز خدا ابرخود را فرستاده و این از معجزه شهدا است . زمانی که پیامبر گرامی اسلام (ص) در حال نماز بودند ابری آمد و بالای سر پیامر سایه انداخت و این به وجود برکت حضرت بود و امروز به برکت خون شهدا است برای سهولت نمازگزاران برای اقامه نماز و این که زمان بشتری در جوار شهدا بمانیم

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.