۱۰:۵۰ - چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳

زندگی و وصیتنامه شهید علی فتاح

از امّت شهید پرور وزوان می خواهم که در ولایت فقیه دقیق شوید و سعی کنید عظمت آن را درک کنید. پشتیبان آن باشید، صداقت و اخلاق خویش را همچنان حفظ نمایید و اسلام را در همه حال یاری کنید که نصرت الهی حتمی است.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نا، با ستارگان فروزان آسمان شهرستان امروز با شهید علی فتاح از شهدای وزوان همراه می شویم.

در شب بیست و یکم از بهترین ماه های خداوند متعال، ماهی که قرآن این معجزه بی نظیر الهی در آن نازل شده است در سال ۱۳۴۸ هجری شمسی در خانواده ای عاشق اهل بیت و ائمه اطهار(ع) گلی شکفت که به یاد مظلوم ترین مرد تاریخ مولی الموحّدین علی بن ابی طالب او را علی نامیدند.

علی فرزند سوم خانواده بود قبل از خودش دو برادر دیگر با نام های محمد و علی داشت، محمد در روز سوم تولدش حیات را بدرود گفت و برادر دیگرش علی تقریباَ یک ساله بود که او نیز معصومانه و پاک از دنیا رفت و اینک فرزندی به دنیا آمده که عزیزترین نعمتی بود که خداوند در این غم بزرگ به خانواده آقای حسین فتاح هدیه می کرد.

علی بسیارجذاب بود آن طورکه هرکس با اولین برخورد شیفته و مجذوب اومی شد. وجود علی خون تازه در رگهای حیات خانواده جاری و ساری ساخت. فضای خانه را با آمدنش دگرگون کرد و نشاط، شور و شعفی بخشید.

با وجود سختی ها و مشقّات علی در دامان پدر و مادرش رشد و نموکرد، سال اول ابتدایی را در میدان تسلیحات تهران ده متری بانک، گذراند. سال دوم و سوم ابتدایی را در مدرسه شمس واقع در مجیدیه تهران سپری کرد. سال ۱۳۵۸ وقتی با پدر و مادرش به شهر آبا و اجدادیش یعنی شهر وزوان بازگشتند.

علی در مدرسه انقلاب شروع به تحصیل نمود و سال چهارم و پنجم را در آنجا با موفقیّت پشت سرگذاشت. سال ۱۳۶۰ وارد مدرسه راهنمایی ۲۲ بهمن شهر وزوان شد و پس از گذراندن دوره ی سه ساله در سال ۱۳۶۳ چون به رشته ساختمان علاقه ای خاصّ داشت وارد هنرستان فنی شهید آیت الله غفاری این شهر شد.

از آنجا که علی طینتی پاک و روح متعالی داشت، برخود وظیفه دید حال که کشور و اسلام به او نیاز دارد و می تواند گوشه ای از عشق خود را به امام و دینش نشان دهد. از طریق مدرسه و بسیج محلی به جبهه های نبرد بشتابد، در قالب گردان امام حسین(ع) گروهان کمیل در منطقه مستقر شد.

گروهان آنها از گروهان های خط شکن بود در ادامه عملیات والفجر ۸ در تاریخ ۹/۲/۱۳۶۵ در منطقه فاو هنگام حمله و پیشروی، علی در کنار پسر عمویش مردانه و دلیرانه می رزمید، تا اینکه در جریان عملیّات هدف تیرباران دشمن قرارگرفت و هر دو پایش را از دست داد، از آنجا که عملیّات حساس و حیاتی بود به پسرعمویش اصرار کرد به پیشروی ادامه دهد تا رزمندگان اسلام خط را بشکنند و محور باز شود، او نیز در برابر اصرار علی به حمله ادامه داد تا اینکه مقصود حاصل شد.

در هنگام بازگشت از عملیّات پسرعمو بربالین علی می آید علی توانی در بدن نداشت و از شدّت جراحت و خونریزی رمقی برایش نمانده، پسر عمو سعی می کند تا او را به عقب منتفل کند، که ناگهان خمپاره ای در نزدیکیشان فرودمی آید، ترکش های خمپاره به کمر و صورت علی اصابت می کند و دروازه شهادت را به رویش می گشاید، پسر عمویش نیز در این بین یک پای خویش را از دست می دهد و با چشمانی پراشک و بدنی خونین پیکر پاک شهید را به عقب منتقل می کند. چه زیبا و مظلومانه ست پرکشیدن علی و براستی دفاع مقدس ما تصویر مصوّری از کربلای سیدالشهدا بود.

روحش شاد وراهش پر رهرو باد.

—–

وصیتنامه  شهید علی فتاح

 اَلَّذینَ آمَنوا وَ هاجَروُا وَ جاهَدُوا فی سَبیلِ الله بِاَمْوالِهِمْ وَ اَنْفُسِهمْ اَعْظَمُ دَرَجهً عِنْدَ الله وَ اوُلئِکَ هُمُ الْفآئِزوُنَ                ” آیه ۲۰سوره توبه “

با سلام و درود بی کران بر یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) و نائب بر حقش خمینی کبیر و ملّت شهید پرور

ای جوانان مبادا در غفلت بمیرید که حسین(ع) در جبهه ی نبرد شهید شد. مبادا! در رختخواب ذلّت بمیرید که علی(ع) در محراب عبادت به شهادت رسید. مبادا! در حال بی تفاوتی بمیرید که علی اکبر حسین در راه حسین(ع) و در راه خدا و با هدف شهید شد. ای برادران و خواهران! استغفار و دعا را از یاد نبرید که بهترین درمانها برای تسکین دردهاست و همیشه به یاد خدا باشید و در راه او قدم بردارید و هرگز دشمنان بین شما رخنه نکند خیلی مواظب و مراقب باشید

به شما توصیه می کنم هر شب حداقل یک سوره از قرآن را بخوانید و سعی کنید هر شب سوره واقعه را تلاوت نمایید. از شما نوجوانان عزیز می خواهم فرمان رهبر امّت را لبیک گویید و نبرد کنید تا فتنه و تباهی از روی زمین برطرف شود

ای پدر و مادر عزیزم! از شما می خواهم که هنگام تشییع جنازه ام محزون نباشید بلکه خوشحال باشید چرا که فرزندتان توفیق یافته به خداوند متعال بپیوندد

از امّت شهید پرور وزوان می خواهم که در ولایت فقیه دقیق شوید و سعی کنید عظمت آن را درک کنید. پشتیبان آن باشید، صداقت و اخلاق خویش را همچنان حفظ نمایید و اسلام را در همه حال یاری کنید که نصرت الهی حتمی است.

                                                                                               والسلام

                                                                                              علی فتاح

منبع : کتاب افلاکیان ، تالیف مهدی روستا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.