۱۴:۱۰ - دوشنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۳

فرماندار شهرستان در جلسه شورای فرهنگ عمومی مطرح کرد:

توسعه فرهنگی، برنامه‌ریزی های بلند مدت و اساسی می طلبد

فرماندار شهرستان در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان گفت: از آنجاییکه توسعه فرهنگی، برنامه‌ریزی های بلند مدت و اساسی می طلبد باید با اهتمام به آموزش که مهمترین ابزار تغییر رفتار و روش است از فرهنگ غنی اسلامی و آموزه‌های دینی بهره برده و جذابیت ایجاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نا، اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان در سال 93 با حضور امام جمعه، فرماندار و مدیران و متولیان فرهنگی شهرستان در دفتر امام جمعه شاهین شهر برگزار گردید.

 

حجة الاسلام ملکیان در این جلسه با اشاره به شعار سال (فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی)بیان کرد: مبنای فکری، هویت نظام و انقلاب فرهنگ است و امسال فرهنگ در کنار اقتصاد آمده ودارای اهمیت بیشتری شده که نیاز به توجه و بررسی دارد.

 

امام جمعه شاهین شهر بر لزوم توجه همه دستگاه‌های اجرایی به اهمیت شعار سال و اهتمام به بومی سازی و تبیین موضوع “فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی” در سطح شهرستان تاکید کرد که در همین راستا پیشنهاد برگزاری همایش بزرگ فرهنگی، اقتصادی در اواخر اردیبهشت را داد.

 

دستور کار بعدی جلسه، بررسی موضوع طلاق یکی از معضلات جدی و آسیبهای اجتماعی شهرستان بود.

 

حجة الاسلام ملکیان مهاجر پذیر بودن شهر و عدم شناخت کافی زوجین از یکدیگر را از عوامل طلاق در شاهین شهر دانست وافزود: باید همه دستگاه‌های متولی فرهنگی شهرستان در جهت پایین آوردن آمار طلاق تلاش کنند.

 

بوسعیدی کارشناس دادگاه خانواده با بیان اینکه عوامل طلاق را اگر به صورت سطحی بررسی کنیم علل اقتصادی و فرهنگی به ذهن متبادر می شود. افزود: هرچند این عوامل با اهمیت هستند ولی علت اصلی نیستد بلکه علت العلل طلاق “بی ایمانی” است.

 

این کارشناس خانواده  برگزاری جسات و کارگاه‌های آموزش مهارت‌های زندگی، جسات مشاوره قبل از ازدواج و بعد از ازدواج و لزوم هر یک از زوجین به داشتن یک داور آگاه و معتمد جهت رجوع در مواقع بروز اختلاف، راهکارهای مقابله با این معضل اجتماعی مطرح کرد.

 

زارع رئیس اداره بهزیستی شهرستان، عدم آگاهی، رجوع به افراد غیر متخصص در هنگام بروز اختلاف و عدم رجوع بموقع به افراد متخصص را سه مشکل عمده در پدیده طلاق مطرح نمود و افزود: مسئله اصلی توانایی مدیریت اختلاف در خانواده است که می توان با برگزاری جلسات مشاوره و آموزش مهارتهای زندگی خانواده‌ها را نسبت به مهارت مدیریت اختلاف آگاه کرد.

 

بصیری فرماندار شهرستان در این جلسه اظهار داشت:  راهبردهای اساسی برای همه موضوعات استراتژیک با موضوع فرهنگ و اقتصاد عزم ملی و مدیریت جهادی است که به عنوان نقشه راه سال 93 باید در دستور کار قرار بگیرد.

 

فرماندار شهرستان افزود: از آنجاییکه توسعه فرهنگی، برنامه‌ریزی های بلند مدت و اساسی می طلبد باید با اهتمام به آموزش که مهمترین ابزار تغییر رفتار و روش است از فرهنگ غنی اسلامی و آموزه‌های دینی بهره برده و جذابیت ایجاد کرد.

 

بصیری افزود: آموزش و پرورش نقش استراتژیک در ایجاد و تغییر فرهنگ دارد، ائمه جمعه و جماعات باید بخشی از خطبه ها را به فرهنگ جامعه، فرهنگ مصرف و تولید اختصاص دهند، کانون‌های فرهنگی مساجد، سازمان رفاهی تفریحی شهرداری با برگزاری جلسات مشاوره و آموزش خانواده، مهارت‌های زندگی را آموزش دهند.

 

 

shora farhang2 shora farhang1

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.