۰۸:۱۷ - دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳

فرمانده انتظامی استان اصفهان:

آموزش ۱۳ هزار نیروی پلیس برای تامین امنیت محله های اصفهان در نوروز

بیش از ۱۳ هزار نیرو برای پیشگیری از سرقت، در محله ها و اماکن تفریحی، آموزش داده شده است.

به گزارش پایگاه خبری”شاهین نا” به نقل از صاحب نیوز/ سردار آقاخانی، با اشاره موفقیت نیروی انتظامی در  پیشگیری از سرقت های خرد افزود: در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ سرقت های خرد سه درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: تاسیس قرارگاه پیشگیری از سرقت، تاثیر چشمگیری در مبارزه با این جرم داشته است و امیدواریم بتوانی در سال آینده آمار سرقت های خرد استان را تا ۱۵ درصد کاهش دهیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان، با اشاره به موفقیت در حوزه مبارزه با مواد مخدر، گفت: کشف باندهای ترانزیت مواد مخدر، جلوگیری از توزیع مواد مخدر به صورت خرد در محلات و عدم وجود نقطه تمرکزی معتادین در اصفهان، سه محوری است که در مبارزه با مواد مخدر به موفقیت دست یافته ایم.

آقاخانی تصریح کرد: در سال ۹۳ آمار برخی از جرایم استان که در سال‌های ۸۴ تا ۹۳ در استان مشاهده می‌شد به صفر رسیده و استان اصفهان رتبه سوم کشف مواد مخدر کشور پس از هرمزگان و سیستان و بلوچستان کسب کرده است.

 وی با اشاره به کسب رتبه اول سلامت اداری استان اصفهان در کشور، اذعان داشت: استان اصفهان در سلامت اداری از  نمره رتبه ۷٫۷ را از آن خود کرد، که امید می رود در سال آینده باترین رتبه را کسب کند.

فرمانده انتظامی استان، افزود: امیدواریم بتوانیم سال آتی بیش از نیمی از کلانتری ها را زیر مجموعه طرح «مکنا» قرار دهیم.

آقاخانی از کسب رتبه نخست توسط پلیس فتای استان در مبارزه با جرائم سایبری خبر داد و در رابطه با آمار تصادفات گفت: سه درصد کاهش تصادفات فوتی بیرون شهری و هفت درصد کاهش تصادفات فوتی درون شهری داشته ایم.

وی از مبارزه با جرائم خشن در سال ۹۳ خبر داد و تصریح کرد: با تشکیل قرارگاه عملیاتی رعد، بالاترین رتبه در پیشگیری از جرائم خشن با ۸۲٫۵ درصد کشف جرم، از آن استان اصفهان شد.

فرمانده انتظامی اصفهان در ادامه با اشاره به تشکیل قرارگاه پیشگیری از جرایم کارکنان نیروی انتظامی در استان اصفهان ابراز داشت: با تشکیل این قرارگاه و فعالیت سه ماهه آن تاکنون با کاهش ۴۸ درصدی جرایم کارکنان در استان اصفهان روبرو بوده‌ایم.

سردار آقاخانی با اشاره به تدابیر اندیشیده شده از سوی نیروی انتظامی برای ایام نوروز، اذعان داشت: بیش از ۱۳ هزار نیرو برای پیشگیری از سرقت، در محله ها و اماکن تفریحی، آموزش داده شده است و ۸۰۰ نفر نیرو در پلیس راهور استان برای کنترل و جلوگیری از تصادفات درون شهری در نظر گرفته شده است که این نیرو ها در قالب ۳۰۰ تیم به ارائه خدمات خواهند پرداخت.

وی از صدور دو میلیون و ۱۰۳ هزار برگ جریمه در سال ۹۳ خبر داد و افزود: در سال جاری بیش از ۱۰ میلیارد تومان برگ جریمه صادر شده، که حدود ۵۰ درصد از آن وصول شده است.

آقاخانی در خاتمه با بیان اینکه پلیس خط قرمزهای خود را برای برگزاری آئین چهارشنبه سوری در استان تعیین کرده است، گفت: با هرگونه تعرض به این خط قرمزها برخورد شدید صورت خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.