۱۸:۰۰ - یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳

عضو هیئت مدیره انجمن صرع اصفهان:

صرع درمان‌پذیرترین بیماری اعصاب و روان است

عضو هیئت مدیره انجمن صرع اصفهان گفت: صرع یکی از درمان‌پذیرترین و قابل کنترل‌ترین بیماری اعصاب و روان است.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا” محسن بشتام به مناسبت روز جهانی صرع اظهار کرد: بخشی از نگرانی‌هایی که درباره این بیماری وجود دارد مربوط به فرهنگ و باور غلط جامعه درباره صرع است.

وی با بیان اینکه مبتلایان به بیماری صرع می‌توانند مانند یک انسان عادی زندگی کنند، ازدواج کرده و بچه‌دار شوند، افزود: این افراد در بیشتر اوقات ضریب هوشی نرمالی داشته و توانایی انجام کارهای مدیریتی را نیز دارند.

عضو هیئت مدیره انجمن صرع اصفهان با اشاره به دارو‌های جدید تولید شده در این زمینه تصریح کرد: داروهای جدید به نسبت داروهای قدیمی عوارض کمتری دارند.

وی یکی از مشکلات مربوط به این بیماران را گران ‌بودن داروهای وارداتی دانست و ادامه داد: بسیاری از افراد به دلیل عدم تمکن مالی قادر به خرید این دارو نیستند و به ناچار از ادامه درمان خود سر باز می‌زنند.

بشتام با بیان اینکه بخشی از این هزینه‌ها در بیماران تحت پوشش این خیریه پرداخت می‌شود، تاکید کرد: این خیریه برای حمایت بیشتر نیازمند مشارکت بیشتر مردم است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به علائم این بیماری اشاره و اضافه کرد: بسته به اینکه کدام قسمت مغز در این بیماری درگیر شود علائم آن نیز متفاوت است.

عباس شیاسی، مدیر اجرایی انجمن صرع اصفهان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه آموزش گفت: جلسات متعددی با آموزش و پرورش و مسئولان مختلف آموزشی برگزار شده است.

وی اظهار کرد: واحد مددکاری این انجمن در حال شکل‌گیری است تا خدمات بهتری به این بیماران ارائه شود.

انتهای پیام

منبع:فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.