۰۸:۰۰ - جمعه ۰۸ مرداد ۱۴۰۰

حاجی دلیگانی:

طرح صیانت موجب هیچ محدودیتی برای فعالیت اقتصادی سالم در فضای مجازی نخواهد شد/ چارچوب هایی برای صیانت از کاربران فضای مجازی ایجاد می شود

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این طرح چارچوب هایی برای صیانت از کاربران و فعالان فضای مجازی ایجاد می کند گفت: فضای مجازی یک فضای بدون مرزی است که اگر یک چارچوب معقولانه و منطقی وجود نداشته باشد نسل ایرانی مورد تهدید و آسیب قرار می گیرد.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفتگو با خبرنگار شاهین پرس؛ فضای مجازی را فضای حقیقی برشمرد و در خصوص طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان های اجتماعی مجلس اظهار کرد: این طرح یک چارچوب هایی برای صیانت از کسانی که در فضای مجازی فعال هستند و فعالیت می کنند است تا از آنها در مقابل مسائل ناخواسته ای که ممکن است برای آنها ایجاد کند محافظت شود چون فضای مجازی یک فضای بدون مرزی است که اگر یک چارچوب معقولانه و منطقی وجود نداشته باشد نسل ایرانی مورد تهدید و آسیب قرار می گیرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آن چیزی که روز گذشته در مجلس رای آورد راجع به محتوا نبود افزود: روز گذشته تصمیم گرفته شد این طرح که توسط تعدادی از همکاران نماینده در مجلس تهیه شده و در هر دو یا سه مرحله بازبینی پخته تر از قبل شده در یک کمیسیون مشترکی متشکل از همه دلسوزان مردم، متخصیصن و اهل فن، کارشناسان مختلف از جمیع جهات فرهنگی، اجتماعی و دینی این را طرح را مورد بررسی و جمع بندی قرار دهند.

* فعالان عرصه فضای مجازی اطمینان داشته باشند هیچ محدودیتی برای فعالیت اقتصادی سالم در این طرح مصوب نخواهد شد

وی خاطرنشان کرد: از این طریق به همه فعالان عرصه فضای مجازی اطمینان می دهم که هیچ نگران فعالیت های اقتصادی مورد علاقه خود نباشند، هیچ محدودیتی برای فعالیت اقتصادی سالم در این طرح مصوب نخواهد شد و اگر یک مقدار با طمانینه و حوصله راجع به طرح قضاوت کنند متوجه می شوند این طرح در مجموع به نفع همه مردم ایران خواهد بود. بدون هیچ گونه نگرانی درباره این طرح، اعتماد و اطمینان داشته باشند.

حاجی دلیگانی در ادامه افزود: موافق این هستم که طرح مشمول اصل 85 شود تا در فضای کارشناسی بهتر مورد بررسی قرار بگیرد و این موافقت الزاما موافقت با کل محتوا نیست چون محتوا طرحی پیشنهادی است و باید در فرایند پختگی قرار بگیرد تا نواقص رفع و جنبه های مثبت آن تکمیل شود.

* ایجاد یک بستر و فضای الکترونیکی برای اعلام هرگونه پیشنهاد اصلاحی یا نقد نسبت به محتوای طرح 

وی با اشاره به گفتگوی دقایقی قبل خود با رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ابراز کرد: در این گفتگو از ایشان خواستم یک بستر و فضای الکترونیکی ایجاد شود تا هرکسی از سراسر کشور بتواند هرگونه پیشنهاد اصلاحی یا نقدی نسبت به محتوای طرح دارد را آنجا اعلام کند تا در هنگام بررسی طرح مورد توجه قرار بگیرد که ایشان استقبال کردند و گفتند حتما دنبال خواهند کرد که این بستر فراهم شود.

نماینده شاهین شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مردم مطمئن باشند، هیچ جای نگرانی وجود ندارد مواظبت خواهیم کرد اتفاقی که به ضرر مردم باشد رخ ندهد.

وی با پرهیز از هرگونه اظهار نظری در خصوص محتوای این طرح ابراز کرد: محتوا یک متن پیشنهادی است که برای بررسی دقیق تر مشمول اصل 85 شد و ظرف دو هفته آینده در کمیسیون مشترک مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.