۱۲:۴۷ - پنجشنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۲

نماینده شاهین‌شهر و میمه و برخوار خبر داد:

بررسی و تدوین لایحه حجاب و عفاف در کمیسیون‌های تخصصی و مشترک مجلس

نماینده شهرستان‌های شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه حمایت از خانواده با ترویج عفاف و حجاب در کمیسیون‌های تخصصی و مشترک قضایی حقوقی و فرهنگی در حال تدوین و بررسی است و به‌زودی به صحن مجلس می رسد.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفتگو با خبرنگار شاهین پرس؛ با تأکید بر اهمیت تأثیر رعایت حجاب و عفاف در استحکام بنیان نهاد مقدس خانواده، از بررسی لایحه حجاب و عفاف در کمیسیون‌های تخصصی و مشترک مجلس خبر داد و اظهار کرد: بررسی و تدوین لایحه حمایت از خانواده با ترویج عفاف و حجاب در جلسات متعدد از صبح تا 8 شب پشت‌سرهم در کمیسیون تخصصی و مشترک بین کمیسیون‌های قضایی حقوقی و فرهنگی ادامه دارد، قانون خوبی در خصوص حجاب و عفاف در حال تدوین است که فکر می‌کنم کار بررسی و تدوین آن ظرف دو هفته آینده در سطح کمیسیون‌ها به اتمام برسد.

نماینده شهرستان‌های شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی از بیان مفاد این لایحه خودداری کرد و افزود: مفاد لایحه پس از جمع‌بندی اعلام خواهد شد؛ ولی آنچه که می‌توان به آن اشاره کرد جنبه‌های ایجابی و الزام‌آور لایحه است، در واقع این لایحه برای این است که آن اخلاق اجتماعی و غیرت مردانگی در جامعه حفظ شود.

وی این لایحه حجاب و عفاف را مثبت ارزیابی کرد و گفت: روند خوبی برای موضوع حجاب و عفاف طی می‌شود که قطعاً می‌توان انتظار داشت با تصویب و ابلاغ این قانون در آینده نزدیک به لحاظ رعایت حجاب و عفاف، انضباط اجتماعی را در سطح جامعه شاهد باشیم.

حاجی‌دلیگانی با اشاره به اینکه تا دو هفته آینده لایحه آماده شده و در صحن مجلس مطرح می‌شود خاطرنشان کرد: کمیسیون قضایی مجلس کمیته‌ای را مأمور بررسی و تدوین بهتر مفاد لایحه حجاب و عفاف قرار داد. این کمیته با کمیسیون‌های مختلف از جمله کمیسیون فرهنگی جلساتی برگزار کرد و تلاش شد تا متن نهایی از جهات اسلامی، احکام شرع و اجتماعی و… منقح و قابل قبول باشد. آنچه که کمیته تهیه کرد در اولین جلسه کمیسیون قضایی بحث و بررسی و به تصویب می‌رسد. بعد از آن هم گزارش کمیسیون برای بارگذاری پیشنهادات در سامانه قرار می‌گیرد، پس از بارگذاری در سامانه و دریافت پیشنهادات، نمایندگان در صحن علنی مجلس لایحه کامل عفاف و حجاب را بررسی می‌ کنند.

وی افزود: به موازات کار بررسی لایحه حجاب و عفاف در مجلس برخی اقدامات انجام می‌شود که به اعتقاد من مؤثر هم بوده؛ چون مأموران نیروی انتظامی بسیار با اقتدار و هوشیارانه با این مسائل روبرو شدند و امیدوار هستیم به هرحال همه افراد این احساس را داشته باشند که تابع قانون باشند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.