۱۵:۳۵ - چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹

51 درصد بیماران کرونایی در دورهمی های خانوادگی مبتلا می شوند

فرماندار شاهین شهر و میمه در ارزیابی علل افزایش رشد بیماری کرونا گفت: 51 درصد بیماران کرونایی در دورهمی های خانوادگی مبتلا می شوند.

به گزارش شاهین پرس؛ اسفندیار تاجمیری در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان شاهین شهر و میمه، با بیان اینکه در ارزیابی علل افزایش رشد بیماری کرونا نمی توان تنها یک عنصر را مد نظر قرار داد اظهار کرد: سهل انگاری در رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، حضور در دورهمی های خانوادگی و مراسمات جشن و عزاداری، تسریع در شناسایی بیماران با افزایش کیت های تشخیص بیماری از جمله عوامل افزایش آمار مبتلایان است.

فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه از راه اندازی مرکز جدید تشخیص سریع بیماری کووید۱۹ در شاهین شهر خبر داد و اظهار کرد: افزوده شدن یک مرکز تشخیص سریع کووید۱۹ و تجهیز همه مراکز درمانی به کیت‌های تشخیص سریع کرونا، مبتلایان به این بیماری در مدت ۲۰ دقیقه شناسایی شده و روند بیماریابی در شهرستان تسریع می شود.

وی با بیان اینکه 51 درصد بیماران کرونایی در دورهمی های خانوادگی مبتلا می شوند ابراز کرد: بر اساس آمار اعلام شده وزارت بهداشت هر سه ثانیه یک نفر به بیماری کرونا مبتلا و هر سه دقیقه یک نفر جان خود را بر اثر ابتلا به بیماری از دست می دهد که بیانگر شرایط ویژه است بنابراین همه باید بدانند پایان هر دورهمی خانوادگی منجر به از دست دادن عزیزان خواهد شد.

تاجمیری، با اشاره به نقش موثر رسانه های محلی در اطلاع رسانی، بسیج همه رسانه ها، تعامل و همراهی مردم و اجرای دقیق مصوبات ستاد مدیریت کرونا را سه محور و کارکرد موثر برای کنترل و قطع زنجیره ویروس کرونا عنوان کرد.

وی به ساختار جدید ستاد شهرستانی مدیریت کرونا و افزوده شدن کمیته معنوی و فرهنگ سازی اشاره و تاکید کرد: نقش معنویت در مدیریت بیماری بسیار کمک کننده است و برای حفظ و نقویت روحیه معنوی در جامعه می توان نمازهای جمعه و جماعات را بصورت محدود و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار کرد همچنین  پخش اذان و ادعیه های توصیه شده از ماذنه های مساجد مداومت داشته باشد.

رئیس ستاد مدیریت کرونای شهرستان شاهین شهر و میمه با تاکید بر همکاری همه دستگاه ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی تصریح کرد: صدور مجوز برگزاری هر نوع مراسم و تجمعی از سوی هر نهادی ممنوع است و کلیه اختیارات ذیل ستاد مدیریت بیماری اعمال می شود همچنین با بانک های متخلف در اجرای مصوبات ستاد بدون اغماض برخورد و تذکر جدی داده می شود.

تاجمیری به پیشرفت 40 درصدی طرح سفیران سلامت در شهرستان اشاره و نسبت به تکمیل این طرح تاکید کرد و افزود: هدف اصلی همه شیوه نامه ها و مصوبات ستاد مدیریت کرونا، کنترل ویروس و مهار شرایط بحرانی است که باید از همه ظرفیت ها برای اطلاع رسانی جامعه استفاده کرد.

وی کمبود ذخیره خون استان را چالش مهم و نگران کننده دانست و از شهروندان خیر و نوع دوست خواست با اهدای خون در مرکز انتقال خون شاهین شهر که شیوه نامه های بهداشتی در آن بطور کامل رعایت می شود در این امر خداپسندانه مشارکت کنند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.