۱۱:۰۱ - پنجشنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۰

فرماندار شهرستان خبر داد:

انتخابات شورای شهر شاهین شهر تمام الکترونیک برگزار می شود/ 122 شعبه اخذ رای در شهرستان ایجاد می شود

فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه از برگزاری الکترونیکی انتخابات شوراها در شاهین‌شهر خبر داد و افزود: پس از پیگیری های فراوان و حمایت ستاد انتخابات استان در وزارت کشور و هیات نظارت مرکزی انتخابات شوراها با برگزاری تمام الکترونیک در شاهین شهر موافقت و ابلاغ شد.

به گزارش شاهین پرس؛ اسفندیار تاجمیری در نشست هماهنگی و توجیهی کاندیداهای شوراهای شهری با مسئولان شهرستان و متولیان برگزاری انتخابات و بخش‌های اجرایی و نظارتی که در سالن شیخ بهایی شاهین شهر برگزار شده بود با اشاره به ۳۲ کرسی شهری و ۴۸ کرسی روستایی اظهار کرد: از مجموع ۲۲۴ ثبت نام کننده شوراهای اسلامی شهر در این شهرستان تاکنون 130 نفر باقی مانده اند.

فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه افزود: ۱۲۲ شعبه اخذ رای برای جمع آوری آراء در این شهرستان پیش‌بینی شده که بیش از سه هزار نفر نیز در اجرای انتخابات همکاری خواهند کرد.

رئیس هیئت اجرایی انتخابات ۱۴۰۰ شهرستان شاهین شهر و میمه با اشاره به اقدامات روزآمد هیات اجرایی بر اساس روز شمار انتخابات و وجود تعامل لازم با هیئت نظارت از برگزاری الکترونیکی انتخابات شوراها در شاهین‌شهر خبر داد و افزود: خوشبختانه پس از پیگیری های فراوان و حمایت ستاد انتخابات استان در وزارت کشور و هیات نظارت مرکزی انتخابات شوراها با برگزاری تمام الکترونیک در شاهین شهر موافقت و ابلاغ شد که مشغول برنامه ریزی در این خصوص هستیم.

وی با اشاره به کلیات و اهمیت انتخابات به عنوان مظهر مردم سالاری از لزوم صیانت از اصل و وجود انتخابات و مقدمات و الزامات آن بویژه رقابت پذیری، مشارکت جویی و شایسته گزینی اشاره و از انتخاب شوندگان خواست با رعایت اصول قانونی و اخلاقی حق انتخابات را ادا کنند.

فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه با یادآوری مزیت‌ها و شاخص ‌های شهرستان به ویژه در بخش‌های فرهنگی و اجتماعی و توسعه ای گفت: انتظار می‌رود عملکرد خروجی انتخابات شهرستان متناسب با این ویژگی ها و شاخصه ها باشد.

رئیس هیئت اجرایی انتخابات ۱۴۰۰ شهرستان شاهین شهر و میمه به اصول کلی حاکم بر انتخابات ۱۴۰۰ اشاره و مواردی از جمله تقویت وحدت و همبستگی ملی، تقویت آرمان‌های انقلاب اسلامی، التزام به قانون و مقررات انتخابات، عدم ورود به مباحث حاکمیتی دارای طبقه‌بندی، عدم تحریک احساسات قومی مذهبی و تقسیمات کشوری، ممنوعیت تهدید و تخریب و وعده های غیر محلی را از مسائل اصول کلی دانست و بر  رعایت آن تاکید کرد.

تاجمیری با اشاره به وضعیت کرونایی شهرستان و تاکید بر اولویت سلامت مردم از داوطلبان خواست دستورالعمل ۱۵ ستاد ملی کرونا در امر فعالیت و تبلیغات انتخاباتی رعایت شود تا شاهد اجتماعات حداقلی با تبلیغات حداکثری در فضای مجازی و رسانه ای باشیم.

رئیس هیات اجرایی انتخابات شهرستان در پایان ضمن تاکید بر شرکت نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا در دوره آموزش پیش بینی شده توسط دانشگاه پیام نور با هماهنگی امور اجرایی انتخابات و امور شهری و شوراهای فرمانداری، به نامزدهای انتخاباتی اطمینان داد اجرای انتخابات به صورت کاملا قانونی، منظم، بی طرفانه و همراه با حفظ حقوق انتخاب شوندگان و انتخاب کنندگان باشد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.