۲۰:۳۰ - پنجشنبه ۰۷ فروردین ۱۳۹۹

فرماندار شاهین شهر و میمه:

اجرای طرح ملی فاصله گذاری اجتماعی از بامداد هشتم فروردین در شهرستان شاهین شهر و میمه

فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه گفت: طرح ملی فاصله گذاری اجتماعی با هدف کنترل ویروس کرونا به صورت کاملا سخت گیرانه از فردا هشتم فروردین در شهرستان شاهین شهر و میمه اجرا می شود.

به گزارش شاهین پرس؛ اسفندیار تاجمیری عصر پنج شنبه در نشست خبری که با حضور اعضای شورای تامین شهرستان شاهین شهر و میمه برگزار شده بود با اشاره به فراگیری ویروس کرونا اظهار کرد: طرح ملی فاصله گذاری اجتماعی با هدف کنترل ویروس کرونا به صورت کاملا سخت گیرانه از فردا صبح در سطح شهرستان شاهین شهر و میمه اجرا می شود.

فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه افزود: از اسفند سال گذشته که ابتلای به این بیماری در کشور اعلام شد تاکنون، نه جلسه با 132 مصوبه، چهار جلسه شورای تامین با 55 مصوبه برگزار و تعداد 234 نفر در طرح غربال گری شهروندان و مسافران شناسایی شده است.

وی افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی و سکونت اقوام و رفت و آمدهای بسیار، این شهرستان در معرض بیشتر شیوع بیماری کرونا ویروس قرار دارد به طوری که وضعیت این شهرستان به لحاظ آلودگی به این ویروس به ازای هر 100 هزار نفر در رتبه ششم، تعداد بیماران کروناویروس مثبت رتبه دوم و درصد تعداد فوتی ها در برابر این بیماری رتبه پنجم را در بین شهرستان های استان اصفهان دارد.

تاجمیری با اشاره به ظرفیت بالا و آمادگی بیمارستان گلدیس برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا ویروس با افزایش تا پنج بخش خاطرنشان کرد: تاکنون 42 بیمار با تست کرونای مثبت در شهرستان شناسایی شده است که 32 بیمار بهبود یافته و متاسفانه پنج نیز فوت شده اند و در حال حاضر نیز 14 بیمار در بیمارستان گلدیس شاهین شهر تحت درمان هستند همچنین بیمارستان حضرت محمد(ص) میمه نیز برای پذیرش احتمالی بیماران تجهیز شده است.

رئیس شورای تامین شاهین شهر و میمه، با تاکید بر خود مراقبتی شهروندان و ماندن در خانه و انجام ثبت نام در سامانه سلامت اظهار کرد: نخستین شهرستان پیش قدم در خود اظهاری شهروندان و ثبت نام در سامانه سلامت وزارت بهداشت، شهرستان شاهین شهر و میمه بود که در حال حاضر رتبه هفتم را بین شهرستان های استان اصفهان کسب کرده است.

وی تامین اقلام بهداشتی و خود مراقبتی از قبیل ماسک، دستکش، ژل دست و مواد ضدعفونی کننده دست و سطوح، را نسبت به هفته های قبل در وضعیت مطلوب ارزیابی کرد افزود: با مشارکت بخش خصوصی، افزایش ظرفیت کارخانه های تولید مواد بهداشتی و ضدعفونی و ایجاد کارگاههای جدید تولید ماسک و لباس ایزوله در شرایط مناسبی قرار داریم که در روزهای آینده بهتر نیز خواهد شد.

فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه با اشاره به اجرای طرح ملی فاصله گذاری اجتماعی در سطح شهرستان تصریح کرد: در اجرای طرح ملی فاصله گذاری اجتماعی با همکاری نیروهای نظامی و انتظامی و قوه قضائیه کلیه ورودی های فرعی به شاهین شهر مسدود می شود و در دو ورودی میدان ولیعصر و پل گرگاب اعمال قانون سخت گیرانه از ورود افراد غیر بومی و هم وطنانی که ساکن این شهرستان نیستند جلوگیری و بازگردانده می شوند.

تاجمیری به تعطیلی کلیه ادارات حاکمیتی، قرض الحسنه ها و کاهش تعداد متصدیان بانکهای شهرستان تا 16 فروردین اشاره کرد و افزود: از فردا صبح علاوه بر واحدهای صنفی غیرضرور، بوستان ها و پایانه مسافربری برون شهری نیز تعطیل می شوند، همچنین پایانه مسافربری درون شهری نیز از مدار خدماتی خارج و تعداد تاکسی ها هم کاهش می یابد.

وی ضمن قدردانی از 70 درصد شهروندان در عمل و پایبندی به هشدارهای بهداشتی و همکاری در قطع زنجیره انتقال بیماری، از تامین مایحتاج مورد نیاز شهروندان شهرستان خبر داد و ابراز کرد: هیچ گونه نگرانی بابت کمبود کالا و مایحتاج عمومی وجود ندارد و براساس مصوبه ستاد مبارزه با ویروس کرونا در شهرستان تنها واحدهای صنفی نانوایی، فروشگاه های زنجیره ای، سوپرمارکت ها، مراکز عرضه مواد لبنیاتی، پروتئینی، میوه و تربار، خدمات فنی و تاسیساتی، جایگاه های سوخت، داروخانه ها، مراکز بهداشتی و درمانی و فروشگاه های دامپزشکی در این ایام مجاز به فعالیت هستند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.