۱۴:۳۸ - سه شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۲

مسئول کمیته امداد امام خمینی (ره)شهرستان شاهین شهر

توجه بر خود کفایی خانواده های مددجویان

مسئول کمیته امداد شاهین‌شهر و میمه: فعالیت‌های سال 92 طبق سال گذشته ادامه دارد، امسال بر خودکفایی خانواده‌های مددجو بیش از اندازه تاکید و توجه شده است.

 13920623000232_PhotoA  

   مسئول کمیته امداد شاهین‌شهر و میمه: فعالیت‌های سال 92 طبق سال گذشته ادامه دارد، امسال بر خودکفایی خانواده‌های مددجو بیش از اندازه تاکید و توجه شده است.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا به نقل از صاحب نیوز ، علی شاه‌نظری مسئول کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان شاهین شهر و میمه در خصوص اقدامات انجام شده توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) در سال گذشته و همچنین در شش ماه نخست امسال اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی(ره) یک نهاد عمومی غیردولتی است که 22 روز پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و به عنوان دومین نهاد مردمی در کشور شکل گرفت که این نهاد بعد از 34 سال خدمت به عنوان بزرگ‌ترین نهاد حمایتی کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: با شناخت ابعاد فقر، محرومیت و مساعدت با آنها در جهت نیل به خودکفایی و رفع فقر خدمات گسترده و عمیقی را پایه‌گذاری و یا در دست دستور داریم.

مسئول کمیته امداد شاهین‌شهر و میمه ادامه داد: در حال حاضر بیش از 2 هزار و 600 خانواده مددجو تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی شهرستان شاهین‌شهر و میمه قرار دارند، که بالغ بر 4 هزار و 500 نفر از جمعیت شهرستان را شامل می‌شود

. وی افزود: انواع خدمات امداد از قبیل مستمری، تسهیلات اشتغال‌زایی و خودکفایی، حق بیمه تامین اجتماعی، مسکن مهر و گسترش آن، تامین نیازهای دانشجویی از جمله ارائه تسهیلات، کمک‌های ضروری، تامین جهیزیه برای ازدواج زوجین تحت پوشش، کمک‌ هزینه دانش‌آموزان و دانشجویان و همچنین طلاب از مهم‌ترین فعالیت‌های این نهاده بوده است.

شاه‌نظری با اشاره به دریافت نزولات و وجاهت شرعی مردم و توزیع سریع آن بین مددجویان کمیته امداد تصریح کرد: مشاوره رایگان برای خانواده‌های مددجو، پیگیری معافیت فرزندان واجد شرایط از خدمت سربازی طبق قوانین کشوری و یا انتقال فرزندان مدد جو به نزدیکی محل سکونت که در تامین معیشت خانواده تاثیر گذارند، برگزاری انواع کلاس‌های آموزشی با توجه به نیاز خانواده‌ها جهت ارتقا سطح فرهنگی، برگزاری کلاس‌های که دارای محور اعتقادی و مذهبی هستند، خدمات بهداشتی و مشاوره‌ای نیز از اعم فعالیت‌های کمیته امداد شهرستان شاهین‌شهر و میمه بوده است.

وی بیان داشت: با سازمان بهزیستی پیرامون مسائل بهداشتی، راه‌های پیشگیری از اعتیاد و بیماری‌های خاص، ازدواج مددجویان، آموزش نوعروسان در شرف ازدواج برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده‌ایم که فرزندان مددجو در این کلاس شرکت کرده وبر حسب نیازشان از آموزش‌های امداد به صورت رایگان بهره‌مند شوند.

مسئول کمیته امداد شاهین‌شهر و میمه با اشاره به سایر خدماتی که در سال گذشته به مددجویان صورت پذیرفته، اضافه کرد: حدود 600 نفر از مددجویان را به بانک‌های عامل جهت در یافت وام‌های خوداشتغالی معرفی کرده‌ایم. این مسئول با بیان اینکه 121 مورد خرید تعمیر مسکن مهر را داشته‌ایم، ابراز داشت: در حال حاضر یک هزار و 772 نفر حامی خیر و نیکوکار در سطح شهرستان داریم که ماهیانه 20 هزار تومان به حساب بانکی 350 یتیم تحت پوشش واریز می‌کنند.

شاه‌نظری با بیان اینکه 650 دانش‌آموز، دانشجو و طلبه تحت پوشش این نهاد حمایتی قرار دارند، تاکید کرد: مقرر شده زنان سرپرست خانوار و کسانی که وام اشتغال‌زایی دریافت کرده‌اند و ایجاد اشتغال نموده‌اند حق بیمه آنها توسط کمیته امداد پرداخت و از امکانات بیمه تامین اجتماعی مثل دفترچه و سایر خدمات استفاده کنند، همچنین لازم به ذکر است که بعد از گذراندن مدت قانونی می‌تواند از خدمات سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند و از مزایای بازنشسته استفاده کنند.

وی با بیان اینکه متوسط 130 هزار تومان حق بیمه این مدد جویان سرپرست خانوار در حال پرداخت به تامین اجتماعی است، ادامه داد: کل کمک‌هایی که در سال گذشته به مدد جویان تحت پوشش این نهاد حمایتی شد 80 میلیارد ریال بود که از محل تسهیلات بانکی و کمک‌های بلاعوضی که به خانواده‌ها در سر فصل‌های مختلف تعریف شده است صورت پذیرفت که این کمک‌ها نسبت به سال گذشته حدود 50 درصد رشد داشته است.

مسئول کمیته امداد شاهین‌شهر و میمه با بیان اینکه فعالیت‌های سال 92 طبق سال گذشته ادامه دارد، تاکید کرد: امسال بر خودکفایی خانواده‌ها مددجو بیش از اندازه تاکید و توجه شده است.

این مسئول با بیان اینکه با، دید توانمندسازی از امسال به خانواده‌های تحت پوشش نگاه می‌شود، اضافه کرد: خدمات ما به مددجویان به صورت کلی زمان‌دار و موقت شده است همانند دریافت و پرداخت تسهیلات است زیرا دیگر نمی‌خواهیم تنها یک کمک بلاعوض به خانواده‌های مددجو بکنیم که تا آخر عمر خودش را موظف به دریافت مستمری بداند.

شاه‌نظری گفت: تسهیلات وام اشتغال‌زایی از 2 میلیون تومان شروع می‌شود و تا سقف 10 میلیون تومان ادامه پیدا می‌کند که امسال با توجه به برنامه‌هایی که ابلاغ شده وام‌های خوداشتغالی سقف آن به 15 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است لازم است مطرح شود که این تسهیلات در دو سرفصل بانکی تامین می‌شود.

وی با اشاره به فرا رسیدن بازگشایی مدارس و جشن عاطفه‌ها افزود: هر سال دو جشن ملی با همکاری نهادهای زیر ربط در کشور برگزار می‌شود که عبارت‌اند از جشن عاطفه‌ها همزمان با بازگشایی مدارس و دیگری جشن نیکوکاری همزمان با فرا رسیدن عید نوروز و بهار طبیعت است.

مسئول کمیته امداد شاهین‌شهر و میمه با بیان اینکه امسال همزمان با سراسر کشور و همچنین بازگشایی مدارس احتمالاً در روزهای 10 و 11 و 12 مهرماه 92 جاری برگزار خواهد شد، ادامه داد: کمک‌های که در سطح شهر و در مدارس جمع‌آوری می‌شود بین دانش‌آموزان نیازمند تقسیم می‌گردد.

این مسئول در پایان اذعان داشت: در سال 91 حدود 40 میلیون تومان کمک در جشن عاطفه‌ها جمع‌آوری شد که بین دانش‌آموزان نیازمند تقسیم گردید.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.