۱۴:۳۳ - شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۳

فرماندار شاهین شهر و میمه:

مبارزه با مواد مخدر عزم و اراده محکم و ملی با مدیریت جهادی می خواهد

بصیری فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شاهین شهر به واکاوی اعتیاد جوانان و مبارزه با مواد مخدر پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین ناعلیرضا بصیری فرماندار شهرستان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شاهین شهر فقر، فساد و تبعیض را عوامل تهدید جامعه اسلامی ذکر کرد و افزود: تحلیل گران سیاسی و اجتماعی بر این باورند که پدیده ی مواد مخدر مهمترین عاملی است که می تواند جامعه را به سمت تباهی بکشاند و انحطاط اخلاقی جوامع را در بربگیرد. متاسفانه امروزه دامنه گسترش مواد مخدر درحال افزایش است و حتی قشر تحصیل کرده جامعه را نیز در برگرفته است.

بصیری با بیان اینکه موادمخدرآنچنان آرام و بی صدا وارد می شود که هیچ معتادی روز اول اعتیادش را بیاد نمی آورد افزود: خطر مواد مخدر آنقدر زیاد است که مقام معظم رهبری در سال 1385 ضمن ابلاغ سیاستهای کلی مبارزه با مواد مخدردر 11بند مبازره با مواد مخدر را در حد جهاد اعلام کردند.

فرماندار شهرستان با اشاره به موقعیت جغرافیایی کشور و همجواری با کشوری که 82 درصد از مواد مخدر جهان را تولید می کند افزود: کشورافغانستان در سال 2012 با کشت خشخاش در 154هزار هکتار از اراضی 3700 تن تریاک تولید کرد و در سال 2013 با افزایش اراضی تحت کشت خشخاش به 210 هزار هکتار تولید تریاک را به 5500 تن افزایش داد. این در حالی است که کشور ایران بهترین مسیر و جاده ترانزیت برای انتقال 5500 تن تریاک تولید شده به کشورهای اروپایی است. و اگر فقط یک درصد از این مواد در کشور توزیع شود چه فاجعه ای را می تواند به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به رشد دو برابراعتیاد در بین زنان کشور، این مسئله را زنگ خطربزرگی دانست و اظهار داشت: از آنجاییکه مادراساس خانواده است اگر زنان در معرض آسیب قرار بگیرند و این آسیب‌ها بر آنها وارد شود، قطعا لطمات بسیار زیاد و جبران ناپذیری بدنبال خواهد داشت.

basiri5

 

بصیری در ادامه با اشاره به تاثیرات نامطلوب اعتیاد والدین بر فرزندان، و ارائه آمار تکاندهنده اعتیاد بیان داشت: 65درصدهمسرآزاری‌ها 30 درصد کودک آزاری 25 درصد قتل‌ها 23 درصد نزاع و خشونت‌ها 35تا40درصد سرقت‌ها همه بدلیل اعتیاد می باشد

وی در ادامه از آمار بالای فوت شدگان بدلیل مصرف مواد غیراستاندارد بعد از آمار کشته شدگان در حوادث رانندگی خبر داد و افزود: با توجه به اینکه مبارزه با مواد مخدر یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری است، نظام همه تلاش خود را جهت مبارزه با این پدیده به کار گرفته است و در طول 34 پس از پیروزی انقلاب 3750 نفر از بهترین نیروها و جوانان کشور در را مبارزه با سوداگران مرگ شهید و 12000 نفر نیز مجروح شده اند.

فرماندار شهرستان افزود: متاسفانه علی رغم مبارزه جدی با مواد مخدر روز به روز با افزایش مصرف مواد مخدر و روانگردان‌ها در جامعه با 1000 نوع مواد مخدر که بیشتر صنعتی است مواجهه هستیم و این تهدید و خطر بسیار جدی برای جامعه اسلامی ما است.

وی خانواده را اصلی ترین و اساسی ترین کانون در جامعه مطرح کرد و شکاف بین والدین و فرزندان را از عوامل آسیب‌های اجتماعی دانست و ازخانواده ها خواست که توجه بیشتری نسبت به فرندان خود داشته باشند.

بصیری برنامه ریزی لازم برای ایجاد سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال را از وظایف دولت خواند و ابراز امیدواری کرد که با توجه به ظرفیت‌های شهرستان و برنامه‌ریزهای انجام شده در آینده‌ای نزدیک حتی یک نفر بیکار در شهرستان نخواهیم داشت.

645215

وی میزان مهریه و سطح توقع خانواده‌ها را از عوامل بالا رفتن سن ازدواج جوانان دانست و خانواده ها را به آسان گرفتن ازدواج جوانان توصیه کرد.

کاهش سن اعتیاد، گرایش زنان و همچنین افراد تحصیل‌کرده و نخبه به مصرف مواد مخدر از عوامل نگران کننده جامعه است که فرماندار شهرستان مطرح کرد و از همه مسئولین دستگاه ها خواست که به مقوله مواد مخدر بی تفاوت نباشند و به وظایف خود عمل کنند.

بصیری فرماندار شهرستان با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی مقام معظم رهبری بیان کرد: مردم در همه عرصه ها هر زمان وارد شده اند پیروز و سربلند بیرون آمده اند حضور در میادین جنگ 8سال دفاع مقدس یکی از ان موارد بود بنابراین مبارزه با مواد مخدر عزم و اراده ی محکم و ملی و مدیریت جهادی می خواهد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.