۱۷:۰۰ - سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶

حجت الاسلام محمدی:

دشمن شناسی و ایستادگی عبرت بزرگ عاشورا است/ وادادگی در برابر آمریکا تجسم عبرت عاشورا در زمان حاضر است

حجت الاسلام محمدی دشمن شناسی و سپس مقاومت و جهاد در برابر دشمنان را عبرت بزرگ قیام عاشورا دانست و گفت: امروز هم برخی یا آمریکا را به عنوان دشمن نشناختند و یا می گویند نمی شود در مقابل آمریکا ایستاد.

به گزارش شاهین پرس، حجت الاسلام محمدرضا محمدی، در هیئت رزمندگان اسلام شاهین شهر مبنای قیام امام حسین(ع) را بر اساس آموزه های قرآنی بیان کرد و گفت: قرآن خواندن سر مبارک حضرت سیدالشهدا(ع) بر سر نیزه حکایت از زندگی قرآنی ایشان دارد و ما باید بتوانیم از همه درس ها و عبرت های عاشورا بهره بگیریم و آن ها را در زمینه های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اخلاقی و اجتماعی تبیین کنیم.

کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: درس های عاشورا هر سال سبب شکل گیری خیمه های عزای سیدالشهدا(ع) در نقاط مختلف جهان می شود که در کنار درس ها، تبیین عبرت های عاشورا می تواند راهکارهایی برای علاج دردهای امروز جامعه بشری در عرصه های مختلف باشد.

وی یکی از توطئه های استکبار را گرفتن روح تحرک و پویایی از مجالس اباعبدالله(ع) عنوان کرد و افزود: دشمن با قیام عاشورای یک روزه در بیش از هزار سال پیش و یا عزاداری های با قدمت بیش از هزار سال که تنها به شرح واقعه عاشورا و اقامه عزا و گریه بر سیدالشهدا(ع) می پردازند مشکلی ندارد، بلکه مشکل استکبار با عزاداری هایی است که بسترسازی ظهور را انجام می دهند.

دشمن شناسی از بزرگترین عبرت های عاشورا است

حجت الاسلام محمدی دشمن شناسی و لزوم ایستادگی در برابر توطئه های دشمن را از آموزه هایی دانست که هم می تواند مصداق درس و هم به منزله عبرت های عاشورا باشد و بیان کرد: از این جهت عبرت است که مردم آن زمان یا دشمن خود را نمی شناختند و یا اگر می شناختند حاضر به استقامت و جهاد نشدند و با این عمل خود با دشمن ساختند و حق را سوزاندند.

کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به اطلاع برخی از خواص از حقیقت ماجرا و شناخت حق و باطل در محرم سال 61 هجری، اظهار کرد: امثال ابن زبیر به خاطر منافع خود در برابر باطل و نابودی اسلام سکوت کردند و جنس سکوتشان هم از جنس سکوت خواص در سقیفه بود.

وی با اشاره به آیه شش سوره فاطر در معرفی دشمنان اسلام، گفت: اولین دشمنی که خداوند در قرآن بیان می فرماید شیطان و همراهان او هستند، خداوند در آیه 101 سوره نساء نیز کافران به خدا و پیامبر(ص) را دشمنان آشکار مسلمانان معرفی می کند.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه در آیه 82 سوره مائده سومین دسته از دشمنان مسلمانان یهود و مشرکان معرفی شده اند، تصریح کرد: البته از نظر قرآن کریم خطرناکترین دشمنان دین و مؤمنان، منافقان هستند که توصیه شده باید به شدت از آن ها دوری کرد.

کارشناس مسائل مذهبی دغدغه های مکرر رهبر معظم انقلاب در امر دشمن شناسی را برگرفته از تعالیم قرآنی دانست و گفت: رهبر انقلاب بارها خطاب به مسئولان دیپلماسی کشور فرمودند از دشمن غافل نشوید و فراموش نکنید و دشمنی دشمن را باور کنید و دشمن خود را بشناسید.

وی معرفی دشمن در چهره ها و پوشش های مختلف از سوی امام حسین(ع) در واقعه عاشورا را از آموزه های مهم قیام اباعبدالله(ع) معرفی کرد و افزود: انقلاب اسلامی هم که تداوم عاشورای حسینی است با الهام از نهضت عاشورا به وجود آمد و برای استمرار و بسط خود باید عبرت ها و درس های عاشورا را مورد توجه قرار دهد که شناخت دشمن در همه لحظات و لباس ها از جمله آن ها است.

غارت دین مردم در زمان امام حسین(ع) مقدمه مصیبت عاشورا بود/ القای شبهات علیه ولایت فقیه در راستای تاکتیک تغییر باورها است

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه تقویت ایمان و معنویت در آحاد جامعه اولین قدم برای مقابله با دشمن شیطان صفت است، تصریح کرد: قرآن به ما می آموزد که صبر و مقاومت و تقوای الهی، کید دشمنان را خنثی می کند و دشمن همواره به فکر تضعیف ایمان و معنویت و خداباوری و امام محوری در جامعه بوده، در زمان امام حسین(ع) هم غارت دین مردم مقدمه ای برای قتل امام زمان مسلمین شد.

کارشناس مسائل مذهبی تخریب روحیه جهادی و مقاومت مردم را مقدمه ای برای شکست جامعه عنوان کرد و گفت: دشمن بعد از پیامبر(ص) برای تغییر باورهای مردم اقدام کرد و جنگ نرمی را آغاز کرد که سبب شد همان مردمی که امام علی(ع) را امیرالمؤمنین می خواندند بعد از 50 سال شخصی فاسد و فاسق و فاجر به نام یزید را امیرالمؤمنین بنامند.

وی هجمه ها و القای شبهات برای تخریب چهره ولایت فقیه را در راستای تغییر باورها و حاصل برنامه ریزی های دشمنان ارزیابی کرد و افزود: گاهی همان مطالبی که از رسانه های دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی پخش می شود در داخل هم توسط منافقان و از تریبون های رسمی به نوعی دیگر مطرح می شود و برخی دیگر هم در برابر اظهارات این منافقان انسان را دعوت به سکوت می کنند.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به نقشه راه قرآن در توصیه به خشم و شدت در برابر کفار و منافقان برای پیروزی بر دشمنان، ابراز کرد: وقتی دشمن را شناختیم باید با او مبارزه کنیم و در برابر نیرنگ ها و تهاجمات او بایستیم، اما متأسفانه امروز هم هنوز برخی ها یا آمریکا را به عنوان دشمن نشناختند و یا می گویند نمی شود در مقابل آمریکا ایستاد و باید در جامعه جهانی به او پیوست، عبرت های تاریخ و عبرت های عاشورا اینگونه تکرار می شود.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.