۱۶:۱۶ - شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه:

وقوع 80 درصد جرائم بر اثر بی احتیاطی فرد آسیب دیده است/ شاهین شهر در رتبه یازدهم جرائم استان قرار دارد

سرهنگ مختاری رعایت نکردن نکات ایمنی و نداشتن توجه کافی به هشدارهای پلیس را عامل افزایش جرم در جامعه دانست و گفت: شرایط وقوع 80 درصد جرائم را خود مردم با بی احتیاطی برای مجرم فراهم می کنند.

به گزارش شاهین پرس، فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه با گرامیداشت هفته نیرو انتظامی، مشارکت اجتماعی و مطالبات حقوق شهروندی را از ویژگی های جوامع تحصیلکرده دانست و گفت: شاهین شهر و میمه به لحاظ میزان افراد تحصیلکرده اولین شهر در استان اصفهان است که از حس مشارکت و همکاری و مطالبه گری مردم این شهرستان تشکر می کنم.

سرهنگ رجبعلی مختاری قانون مندی، مردمی بودن و به روز بودن را از ویژگی های پلیش شاهین شهر و میمه دانست و افزود: نیروی انتظامی باید در چهارچوب قانون حرکت کرده و ضمن پیگیری اجرای قانون در همه امور جامعه، نیازمندی های مردم را نیز در چهارچوب وظایف خود شناسایی کند.

وی تشکیل پلیس تخصصی فتا در شهرستان شاهین شهر و میمه را مصداقی از به روز بودن نیروی انتظامی شهرستان عنوان کرد و ادامه داد: پلیس شهرستان در کمتر از 10 روز توانست سارقان طلافروشی خیابان عطار را با تکیه بر دانش روز دستگیر کند.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه با بیان اینکه پلیس شهرستان برای تقوای کارکنان خود اهمیت زیادی قائل است، اظهار کرد: بخش قابل توجهی از بودجه نیروی انتظامی صرف تشکیل کارگاه ها و کلاس های بصیرت افزایی و تقویت بنیه اعتقادی و اخلاقی کارکنان می شود که سازمان عقیدتی سیاسی وظیفه این امور برای تشکیل پلیس مکتبی را بر عهده دارد.

سرهنگ مختاری قاطعیت و قدرت پلیس را حاصل اعتماد مردم و واگذاری این حق از سوی مردم دانست و ابراز کرد: پلیس در جهت تحقق عدالت و در چهارچوب قوانین نظام جمهوری اسلامی و حفظ ارزش ها از این قدرت مشروع خود استفاده می کند.

وی ضریب احساس امنیت مردم شهرستان را بالا ارزیابی کرد و گفت: به دنبال احساس امنیت آرامش هم به دست می آید، اما این احساس امنیت نباید سبب غفلت شهروندان شود که لازم است همواره شهروندان هشدارهای پلیس در رفتار و کردار و گفتار خود را رعایت کنند تا از آسیب ها و مخاطرات حفظ شوند.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه با بیان اینکه سرقت اموال از داخل خودروها در شاهین شهر از مواردی است که زیاد اتفاق می افتد، تصریح کرد: در واقع این شهروندان هستند که با بی مبالاتی اموال و اشیاء گرانبها یا مدارک خود را در اتومبیل می گذارند و با خیال راحت برای استراحت به منزل می روند و این فرصت را برای سارقان فراهم می کنند.

سرهنگ مختاری با توصیه شهروندان به رعایت نکات ایمنی و هشدارهای پلیس برای کاهش جرائم و آسیب ها در شهر، افزود: در بیش از 80 درصد از جرائم در همه حوزه ها بی احتیاطی و بی مبالاتی فرد آسیب دیده عامل اصلی وقوع جرم بوده است.

وی ایجاد فرصت جرم از سوی مردم برای مجرمین را از عوامل افزایش جرم و جنایت دانست و گفت: هر چقدر مردم بیشتر به هشدارهای پلیس توجه کنند به همان میزان هم میزان جرم کاهش می یابد.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه اظهار کرد: شهرستان ما از نظر جمعیت در رتبه ششم استان قرار دارد در حالی که به لحاظ جرائم رتبه یازدهم را دارد، اما همین مقدار از جرم هم در شأن مردم با فرهنگ و تحصیلکرده شهرستان نیست و امکان ارتقای امنیت و سلامت اجتماعی در این شهرستان وجود دارد که مردم با مشارکت بیشتر خود می توانند آمار جرائم را کاهش دهند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.