۱۸:۲۱ - سه شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۵

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان:

عفاف و حجاب یکی از مطالبات مردم و حقوق شهروندی است/ این ارزش به استحکام بنیان خانواده کمک می‌کند

آذربایجانی با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی روز عفاف و حجاب گفت: این حضور ظرفیتی از مطالبات جدی حقوق شهروندی در عرصه ارزش‌های نظام بود که به حمدالله با حضور مردم اصفهان بسیار خوب برگزار شد.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان،در مورد اهمیت و جایگاه عفاف و حجاب در جامعه اظهار کرد: یکی از ارزش‌های بسیار قوی نظام جمهوری اسلامی ایران که به برکت  به ثمر نشستن نظام ما شکل گرفت ارزشی با عنوان عفاف و حجاب بود.

اصغر آذربایجانی عفاف و حجاب را یکی از امتیازات نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: این گوهر و ارزش در مقایسه با دیگر کشورهایی که عنوان اسلامی را تنها به یدک می‌کشند، به‌عنوان یکی از امتیازات نظام ما محسوب شده است.

وی در خصوص این امتیاز اظهار کرد: نظام اسلامی و دین ما ارزش‌گذاری ویژه‌ای برای زنان و بانوان قائل شده است و عفاف و حجاب را به‌منظور نگهبانی و حفاظت از گوهر وجودی زنان قرار داده‌شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان  موضوع عفاف و حجاب را یکی از کلیدواژه‌های ارزشی نظام ما بیان و تأکید کرد: از همان ابتدای نظام بنیان‌گذار انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) و سپس رهبر معظم انقلاب در سنوات گذشته تأکیدات فراوانی را به مقوله عفاف و حجاب داشته‌اند.

آذربایجانی بابیان اینکه این ارزش جدای از بعد فردی  برای بانوان در بعد اجتماعی هم باعث حفظ و حراست جامعه می‌شود تصریح کرد: در جامعه اسلامی ما که خانواده محور اصلی در آن است، خانواده هرچقدر مستحکم‌تر باشد به‌تبع همبستگی در جامعه نیز بالاتر می‌رود، لذا ضرورت دارد در نظام به‌صورت اختصاصی به آن پرداخته شود.

وی با اشاره به  برگزاری مراسمی که در روز گذشته در تمام شهرهای کشور و به‌ویژه در شهر اصفهان در حمایت و پاسداشت روز عفاف و حجاب برگزار شد، گفت: با استقبال خوبی که شهروندان روز گذشته از راهپیمایی عفاف و حجاب انجام دادند،  حاوی این پیام هست است که علاقه‌مند هستیم آن پایه‌ها و ستون‌هایی که این نظام بر آن شکل‌گرفته همیشه مستحکم بماند

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان مطالبه دیروز شهروندان را به‌عنوان یکی حقوق شهروندی عنوان و تأکید کرد:  یکی از ارکان حقوق شهروندی در یک جامعه حفظ حرمت‌ها است.

آذربایجانی ادامه داد: این ارزش می‌تواند باعث تعالی یک جامعه بشود و جامعه را به صلاح و رستگاری برساند، درعین‌حال اگر رعایت موازینی که اسلام به آن اشاره‌شده است نشود جامعه به سمت قهقرایی خواهد رفت و فساد درونی به متلاشی شدن جامعه می‌انجامد.

وی اظهار کرد: حضور مردم در روز گذشته یکی ظرفیتی از مطالبات جدی حقوق شهروندی در عرصه ارزش‌های نظام بود که به حمدالله با حضور شهروندان و مردم اصفهان بسیار خوب برگزار شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر اصفهان بابیان اینکه راهپیمایی روز گذشته یک حرکت نمادین بود، تأکید کرد: آنچه مهم است و باید به آن رسیدگی شود موضوع عفاف و حجاب به‌عنوان یک موضوع ارزشی است که باید در لایه‌های مختلف فرهنگی کشور ما نهادینه شود .

آذربایجانی با شاره به تهاجم فرهنگی که دشمن علیه کشور اسلامی ما به وجود آورده است، گفت: متأسفانه امروز شاهد هستیم موضوع عفاف و حجاب دچار آسیب‌پذیری جدی شده است و ما با یکسری ناهنجاری‌ها ارزشی مواجه شده‌ایم که در یک جامعه اسلامی پسندیده نیست.

منبع:صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.