۰۷:۳۵ - چهارشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۶

در همایش تجلیل از رزمندگان شاهین شهر مطرح شد؛

استقبال چشمگیر مردم از برنامه های هفته دفاع مقدس/ حاکمیت ولایت فقیه عامل اصلی عصبانیت استکبار از ایران است

بصیری با اشاره به ایثارگری رزمندگان جنگ تحمیلی و انتقاد از فیلم های دفاع مقدس، گفت: شایسته است ماجرای جوانانی که حفظ اسلام را بر ترم آخر پزشکی یا همسر تازه عروس خود ترجیح دادند و بصیرت مادران و همسران آن نیز به تصویر کشیده شود.

به گزارش شاهین پرس، فرمانده سپاه ناحیه مقاومت شاهین شهر و میمه در همایش (یاد یاران)تجلیل از ایثارگران، رزمندگان و آزادگان شهرستان شاهین شهر و میمه ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و گرامیداشت یاد و خاطره دلاورمردان و شیرزنان دوران دفاع مقدس گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس قریب به 40 عنوان برنامه در سطح شهرستان در حال اجرا است.

سرهنگ دوم پاسدار سید احمد قریشی با بیان اینکه برنامه های هفته دفاع مقدس متنوع و برای همه سلایق و اقشار مردم شهرستان برنامه ریزی و اجرا می شود افزود: نمایشگاه دفاع مقدس، شبیه سازی عملیات محرم،یادواره های شهدای شهر گز، شهرک گلدیس، محله حاجی آباد، روستای مورچه خورت، اولین کنگره فدائیان انقلاب اسلامی، اولین جشنواره تئاتر دفع مقدس، شب شعر دفاع مقدس و … از جمله این برنامه ها بوده است.

استقبال چشمگیر مردم شهرستان از ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس

وی افزود: قشرهای مختلف مردم در این هفته از برنامه‌های بازسازی عملیات محرم، غرفه عرفان‌های نوظهور، جشنواره تئاتر خیابانی پلاک، شب شعر هنرمندان دفاع مقدس، روایتگری دفاع مقدس در مدارس، نخستین کنگره مدافعان حریم ولایت در شهر گرگاب و برگزاری سه یادواره شهیدان در شهرهای گز و برخوار، حاجی آباد و منطقه گلدیس شاهین شهر استقبال پرشوری داشتند.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شاهین شهر و میمه خاطر نشان کرد: استقبال مردم از غرفه عرفان‌های نو ظهور در نمایشگاه هفته دفاع مقدس شاهین شهر، به این خاطر بوده است که برخی از خانواده‌های شاهین شهری نگران گرایش فرزندان خود به عرفان‌های کاذب شده‌اند؛ جوانان، پدران و مادرانی که از غرفه عرفان‌های نوظهور بازدید کردند، درباره عرفان‌های کاذب اطلاعات گرفتند و با خطرات آن‌ها آشنا شدند.

وی با بیان اینکه بیشترین استقبال بازدید کنندگان از بازسازی و شبیه سازی عملیات محرم در بخش دیگر نمایشگاه بوده است افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه بیگانه نمی‌تواند مشکلات کشور را حل کند می فرمایند من نمی‌گویم با دنیا قطع رابطه کنیم و از اول انقلاب تاکنون همواره بر ارتباطات گسترده با دنیا تأکید داشته‌ام اما می‌گویم «پای قدرتمند خود را با عصای بیگانه عوض نکنید!»

سرهنگ قریشی افزود: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در خصوص موضوع اتکاء به بیگانه به مذاکرات هسته‌ای فرموده اند: اشکالی که نسبت به مذاکرات هسته‌ای داشته و داریم و مکرر نیز در جلسات با مسئولان مطرح کردیم این است که مذاکره اشکالی نداشت اما باید در این مذاکره مراقبت و دقت لازم انجام می‌گرفت تا اینگونه نباشد که هر غلطی که طرف مقابل انجام بدهد، نقض برجام محسوب نشود اما هر اقدام ایران، نقض برجام محسوب شود.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب اسلامی فرمودند باید با دنیا کار کنیم و الزامات آن را هم می‌پذیریم اما نباید به بیگانه چشم دوخت، در مقابل جمهوری اسلامی، جبهه‌ای از دشمنان وجود دارد و نظام اسلامی به لطف خداوند، تاکنون به جبهه دشمن ضربه وارد کرده و آنها را عقب رانده است و در آینده نیز به همین صورت خواهد بود اما باید بدانیم که در مقابلِ ما یک «نقطه» به عنوان دشمن قرار ندارد بلکه با یک «جبهه» مواجهیم.

فرمانده سپاه ناحیه شاهین شهر و میمه افزود: ایشان یکی از دلایل اصلی عصبانیت بدخواهان ملت ایران را پیشرفت روزافزون نظام اسلامی در مسائل منطقه‌ای و جهانی می دانند و در اشاره به سخنان رئیس‌جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل فرمودند: علتِ نطق ابلهانه و بسیار زشت و سخیف و با ادبیات گانگستری و کابویی و سراسر دروغ محض و با آشفتگیِ رئیس جمهور آمریکا، عصبانیت و درماندگی و سبک مغزی آنهاست.

وی افزود: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: سخنان رئیس جمهور آمریکا، برای ملت آمریکا افتخارآمیز نبود و باید نخبگان آمریکا، از این سخنان و داشتن چنین رئیس جمهوری احساس شرم کنند که این احساس شرم را نیز بیان کرده‌اند.

سرهنگ قریشی افزود: رهبر انقلاب اسلامی در ادامه فرمودند: حضور و تأثیر جمهوری اسلامی ایران موجب محقق نشدن طراحی‌ها و خواستهای آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه شده است و همین، دلیلِ عصبانیت آنها است برخی در تحلیل‌های خود اشتباه نکنند زیرا مواضع آمریکا به دلیل قدرت و توانایی در مقابل ایران نیست بلکه کاملاً به دلیل ضعف و شکست و عصبانیت اوست.

وی افزود: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به حضور موفقیت آمیز و عزتمندانه جمهوری اسلامی در مسائل منطقه و جهان اشاره کردند و فرمودند باید این عزت را با عقل و تدبیر و فکر درست، و همچنین با اشتباه نکردن در نحوه مراودات و تصمیم گیریها و موضع گیریها، حفظ کرد. این عزت بواسطه مجاهدت مردم و جوانان و ریخته شدن خون شهدا به دست آمده است.

وی به نقل از رهبر انقلاب بیان کرد: شهید عزیز محسن حُججی یک نمونه بود و ما از این نمونه ها در میان جوانان بسیار داریم و خداوند متعال این نمونه را به دلایلی در مقابل دیدگان برجسته کرد تا همه تسلیم این حقیقت شریف شوند که انگیزه انقلابی در میان جوان، به فضل الهی روز به روز در حال افزایش است درخواست‌های بی‌شمار جوانان از طریق نامه و پیغام‌، برای اجازه حضور در جبهه دفاع از حرم و مبارزه با دشمن همان انگیزه‌های رو به افزایش انقلابی در میان جوانان است و چنین انگیزه‌هایی در شرایطی که عوامل بازدارنده و وسوسه گر همچون فضای مجازی وجود دارد، نشانگر معجزه و لطف الهی است.

ایثارگری های رزمندگان به تصویر کشیده شود/نباید اجازه دهیم که قله های ایثار فراموش شوند

فرماندار شاهین شهر و میمه در همایش یاد یاران، محرم را ماه درس شجاعت، آزادگی، ایثار و مقاومت دانست و گفت: هشت سال دفاع مقدس سرشار از ایثار و مجاهدت و با پایانی افتخارآمیز بود و اسلام و انقلاب در جنگ تحمیلی عزت به دست آورد و حتی یک وجب از خاک کشور در دست دشمن متجاوز نماند.

علیرضا بصیری با بیان اینکه هیچ کارشناس سیاسی و نظامی باور نداشت که ما بتوانیم در جنگ تحمیلی ایستادگی کنیم و دشمن را بیرون برانیم ادامه داد: بحث تجزیه ایران به کردستان و ترکمن صحرا و عربستان در زمان جنگ هشت ساله کاملاً جدی بود دشمن نام عربستان را بر خوزستان ما گذاشته بود و می خواستند کشور را تکه تکه و اشغال کنند.

وی با اشاره به اوضاع آشفته نظامی و دفاعی ایران در ابتدای انقلاب اسلامی و مصاحبه گستاخانه صدام ملعون در روز ابتدایی جنگ تحمیلی افزود: تعدادی جوان بی تجربه اداره امور اجرایی و دفاعی کشور را در دست گرفته بودند و پیش بینی بیگانگان این بود که انقلاب اسلامی نمی تواند مقاومت کند.

فرماندار شاهین شهر و میمه غفلت دشمن و کارشناسان سیاسی از انگیزه و ایمان جوانان و ملت ایران و قدرت عظیم رهبری ولایت فقیه را عامل محاسبات اشتباه دشمن در حمله به ایران دانست و اظهار کرد: ملت ایران با الهام از قیام عاشورا و حضرت اباعبدالله الحسین(ع) از همه چیز خود برای اسلام و حفظ انقلاب اسلامی گذشتند و با هدف و انگیزه عالی و اطاعت از رهبری امت تا پایان ایستادگی کردند.

بصیری با ابراز گلایه نسبت به بی توجهی برخی افراد و مسئولان به نقش بی بدیل امام خمینی(ره) در پیروزی و اقتدار اسلام و  ملت ایران، ابراز کرد: ما همه چیز خود را مدیون امام خمینی(ره) هستیم و جا دارد تا مسئولان فرهنگی اهتمام بیشتری نسبت به یادآوری خدمات بی نظیر امام امت(ره) داشته باشند، لازم است تمثال مبارک امام(ره) و رهبر معظم انقلاب همواره زینت بخش شهرها و مجالس و ادارات ما باشد.

حاکمیت ولایت فقیه عامل اصلی عصبانیت استکبار است/ دفاع مقدس برکات فراوانی داشت

وی حاکمیت ولایت مطلقه فقیه را حاصل معماری امام خمینی(ره) دانست و گفت: در جنگ اتفاقات بسیاری رخ داد و در طول چهار دهه از انقلاب اسلامی مشکلات و اختلاف سلیقه ها وجود داشته، اما آنچه سبب حفظ این انقلاب و کشور از خطرات شده نقش ولی فقیه در مدیریت بحران ها و تعیین خطوط قرمز و رهنمودهای ایشان است و آنچه که امروز دشمنان را عصبانی می کند همین نقش ولی فقیه است.

فرماندار شاهین شهر و میمه با انتقاد از آثار هنری و فیلم های مرتبط با دفاع مقدس در صدا و سیما بیان کرد: در بسیاری از سریال ها و فیلم ها به افرادی پرداخته می شود که به عنوان مثال بعد از آزادی از زندان به جبهه رفته اند یا فیلم های دفاع مقدس رنگ و بوی عشق بازی و نامزدبازی گرفته اند، بسیاری از مجاهدت ها و ایثارگری ها هنوز به تصویر کشیده نشده است، فیلمی نساخته ایم که رزمنده ای صبح دامادی خود به جبهه رفته باشد یا دانشجوی ترم آخر پزشکی که درس را برای دفاع از کشور رها کرده است که شایسته است این موارد را هم به تصویر کشیده شود.

بصیری با اشاره به نقش مؤثر بانوان انقلابی در پیروزی جنگ تحمیلی تصریح کرد: چیزی جز عشق و ایمان نمی تواند سبب شود تا یک زن مسلمان بعد از خاکسپاری فرزند شهید خود از همسر و سایر فرزندانش برای دفاع از اسلام و ناموس کشور تقاضای حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل کند باید این صحنه ها را هم برای نسل جوان نمایش دهیم و اجازه ندهیم تا این قله های ایثار فراموش شوند.

وی هشت سال دفاع مقدس را آزمونی سنگین برای انقلاب و ملت ایران دانست و گفت: ما خسارت های مادی فراوانی را در جنگ متحمل شدیم و بیش از 230 هزار شهید تقدیم کردیم، اما دفاع مقدس برکات بسیار زیادی برای ما داشت و این اقتدار و عزت و خودباوری و پیشرفت های علمی و دفاعی امروز جمهوری اسلامی در دنیا و حمایت از مظلومان عالم حاصل آن مجاهدت ها است.

فرماندار شاهین شهر و میمه ایثار پدران و مادران در جنگ تحمیلی را بسیار پررنگ ارزیابی کرد و افزود: ما در جنگ فرمانده گردانی داشتیم که پدرش به عنوان رزمنده در گردادن حضور داشت و تا بعد از شهادت پدر هیچ کس متوجه نسبت پدر و پسری آن ها نمی شد.

بصیری امثال شهید حججی را درس گرفته از راه شهدای دفاع مقدس و مکتب سیدالشهدا(ع) دانست و گفت: امروز تقاضاهای فراوان در سپاه و بسیج و ارتش و سایر اقشار مردم ایران برای اعزام به سوریه و عراق و جهاد با تکفیری ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه مهمترین وظیفه امروز ما حساسیت نسبت به سرمایه های اصلی کشور است، تصریح کرد: سرمایه های اصلی کشور ما جوانان هستند، اگر دشمن بتواند نیروی انسانی یک کشور را از آن ها بگیرد آن ملت قطعاً به زانو در خواهد آمد.

فرماندار شاهین شهر و میمه با اشاره به تلاش دشمن برای حذف فرهنگ عاشورا و عزت و تزریق فرهنگ مبتذل غربی به جوانان کشور اظهار کرد: همه ما در این زمینه وظیفه داریم و باید از خانواده و محله خود شروع کنیم هر کدام از ما باید نقش خود در ادامه راه شهدا را جدی بگیریم و مسئولیت خود را بر گردن دیگران نگذاریم.

بازسازی و شبیه سازی عملیات محرم بخ دیگر این مراسم بود که با استقبال چشمگیر مردم اجرا شد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.