۱۴:۵۸ - جمعه ۳۱ شهریور ۱۳۹۶

امام جمعه شهرگزبرخوار:

نشر ارزش های دفاع مقدس امنیت مرزهای جغرافیایی و اعتقادی ما را بیمه می کند

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به ضرورت توجه به عمق محتوایی عاشورا در عزاداری ها و الهام رزمندگان جنگ تحمیلی از قیام اباعبدالله(ع)، گفت: نشر و حفظ ارزش های دفاع مقدس سبب حفظ کشور در برابر هجمه های سخت و نرم دشمنان می شود.

به گزارش شاهین پرس، حجت الاسلام سید حمیدرضا هاشمی، در خطبه های نماز جمعه این هفته با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و عرض تعزیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم الحرام، گفت: محرم و صفر به صورت عام و عاشو را به صورت خاص از مقوله هایی هستند که هنوز ابعاد و ظرفیت های آن ها آنطور که باید شناخته نشده است.

مام جمعه شهر گزبرخوار با بیان اینکه ما بیشتر جنبه های ظاهری ماه محرم را می بینیم و کمتر به عمق و باطن محرم توجه می شود افزود: حفظ همین ظواهر در تکیه ها و مساجد و هیئات مذهبی بسیار مهم است و سبب حفظ شعائر مذهبی و فراموش نشدن یاد و خاطره قیام اباعبدالله الحسین(ع) می شوند.

وی ادامه داد: اگر در کنار ظواهر و شعائر به عمق و باطن عاشورا و تعالیم انسان ساز آن توجه جدی شود ثمرات  و برکات خیره کننده ای برای جامعه خواهد داشت، باطن محرم توجه به نماز و زکات و تکالیف دینی و توجه به امر به معروف و نهی از منکر است که هدف قیام سیدالشهدا(ع) هم احیای این فریضتین و احیای سنت رسول الله(ص) بود.

خطیب نماز جمعه شهر گزبرخوار با اشاره به نماز اول وقت یاران اباعبدالله الحسین(ع) در روزهای تاسوعا و عاشورا تصریح کرد: عزاداران امام حسین(ع) باید در این زمینه هم پیرو آن امام بزرگوار باشند و به اصل نماز توجه کنند تا به اهداف اصلی قیام امام حسین(ع) برسند.

حجت الاسلام هاشمی دستگیری از مظلومان و مستضعفان جهان را سیره و مشی ائمه طاهرین(ع) و امام حسین(ع) دانست و گفت: عزاداری بدون اخلاص و اخلاق و اتحاد و بدون توجه به نماز جماعت و هدف اصلی قیام سیدالشهدا(ع) ما را به عمق محتوای عاشورا راهنمایی نمی کند.

وی با بیان اینکه عزاداران و پیروان امام حسین(ع) باید از تهمت زدن و حسادت کردن دور باشند، افزود: امام حسین(ع) مظهر مردانگی و عزت تاریخ است و لازم است تا پیروانش هم در این زمینه به ایشان اقتدا کنند و از انجام اموری که مردانگی را تهدید می کند و به دور از جوانمردی است جداً پرهیز کنند.

امام جمعه شهر گزبرخوار با اشاره به درس وفا، شجاعت، حریت و آزادی عقیده امام حسین(ع) به بشریت، اظهار کرد: امام حسین(ع) در شب عاشورا نور را کم کردند و فرمودند من بیعت خود را از شما بر می دارم و این ها با من کار دارند و هر کس می خواهد ار فرصت تاریکی شب استفاده کند و برود.

حجت الاسلام هاشمی ایستادگی و مقاومت یاران اباعبدالله الحسین(ع) در برابر تهدیدها و برنامه دشمن برای تطمیع آن ها را بهترین الگو و اسوه برای همه مسلمانان و آزادی خواهان جهان ارزیابی کرد و گفت: باید از این ایستادگی و غیرت الگو بگیریم، تشکیل جمهوری اسلامی و انقلاب شکوهمند اسلامی و دفاع مقدس در طول هشت سال جنگ تحمیلی ابرقدرت های شرق و غرب هم با اقتدا به همین فداکاری ها و با الهام از قیام امام حسین(ع) هم ممکن شدند.

وی با اشاره به رشادت ها و فداکاری های رزمندگان اسلام و خون های شهدا در هشت سال دفاع مقدس، افزود: امروز ما جانبازانی داریم که در اثر صدمات جنگ تحمیلی و جراحت های آن دوران حتی نمی توانند بخندند و مرتب تحت درمان قرار دارند، ما جانبازان اعصاب و روان را داریم که باید قدر ایثارگری های این عزیزان را بدانیم.

امام جمعه شهر گزبرخوار امنیت امروز کشور را مدیون خون های با برکت شهدای انقلاب اسلامی دانست و ابراز کرد: همان روحیه ایثار و شهادت طلبی رزمندگان دفاع مقدس امروز در مدافعان حرم ظهور و بروز دارد و اگر همین مدافعان حرم نباشند امروز هم دشمن لحظه ای درنگ نمی کند و به ما رحم نخواهد کرد.

حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه حراست از میراث گرانبها و گنجینه ارزش های دفاع مقدس ضروری  و لازم است، تصریح کرد: نشر و حفظ ارزش های دفاع مقدس سبب حفظ کشور در برابر هجمه های سخت و نرم دشمنان می شود و با تثبیت فرهنگ ایثار و شهادت امنیت مرزهای جغرافیایی و اعتقادی ما را بیمه خواهد کرد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.