۱۰:۳۱ - جمعه ۱۷ شهریور ۱۳۹۶

در شورای اداری شاهین شهر و میمه مطرح شد؛

امروز بزرگترین دفاع از انقلاب خدمت صادقانه به مردم است/ لزوم توجه مسئولان به مشکلات مردم نقاط دور دست شهرستان

حاجی با انتقاد از اسراف در دستگاه ها و تأکید بر لزوم رسیدگی به اشتغال جوانان و تسهیل موانع کسب و کار، گفت: امروز بزرگترین دفاع از انقلاب خدمت صادقانه به مردم است،

به گزارش شاهین پرس، حسینعلی حاجی دلیگانی در جلسه شورای اداری شهرستان شاهین شهر و میمه با اشاره به نسل کشی مردم مسلمانان میانمار به دست بودایی ها و با حمایت دولت میانمار، گفت: فجیع ترین جنایات مانند سوزاندن کودکان در این کشور در حال انجام است و همه این ها در حالی است که مسلمانان میانمار از قرن هقتم در آن کشور مسلمان شده و زندگی می کنند.

نماینده شاهین شهر و میمه/ برخوار کشتار مردم مسلمان میانمار را حاصل توطئه های استعماری انگلیس و استکبار جهانی دانست و افزود: متأسفانه برخی دولت های غرب آسیا در تلاش هستند تا مسلمانان یکدیگر را بکشند اما این نسل کشی در میانمار به دست بوداییان در حالی انجام می شود که همزمان با قتل عام و کوچاندن مسلمانان از میانمار، شش میلیارد دلار از بدهی های خارجی این کشور بخشیده می شود، رهبر بوداییان نیز جایزه صلح نوبل می گیرد و مجامع بین المللی در قبال این جنایت سکوت کرده اند.

وی با بیان اینکه ایران مأمن و پناهگاه مسلمانان و مظلومان جهان است ادامه داد: امیدوارم وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این خصوص اقدامات لازم را در مجامع بین المللی انجام دهد.

نماینده مردم شهرستان های شاهین شهر و میمه و برخوار با بیان اینکه آمادگی لازم برای حضور مسئولان کشوری و وزرای دولت در شهرستان را داریم تا از نزدیک با مشکلات شهرستان آشنا شوند اظهار کرد: حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و مسئول سازمان جنگل ها و مراتع کشور نیز به همین منظور صورت گرفت که قول دو میلیارد ریال اعتبار برای حل مشکلات را دادند.

لزوم توجه به اولویت ها در رسیدگی به مشکلات

حاجی به سفر معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شهرستان اشاره کرد و با بیان اینکه در رسیدگی به مشکلات باید به اولویت ها توجه کرد افزود: با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار شد تا یک مجتمع فرهنگی و هنری با مساعدت اعضای شورای شهر و فرماندار در شهرستان ایجاد شود که امیدواریم قدم های مهمی برای پیشرفت شهرستان انجام شود.

وی اختصاص بودجه ها به شهرستان ها را بر اساس شاخص ها ارزیابی کرد و گفت: باید ببینیم این شاخص ها در سازمان برنامه و بودجه به چه نحوی محاسبه شده است،

حاجی افزود: ارائه اطلاعات صحیح از بخش های مختلف به سازمان برنامه می تواند سبب اختصاص بودجه بهتری به شهرستان شود و در غیر اینصورت سهم شاهین شهر و میمه از بودجه استانی شایسته نخواهد بود.

تمایل بسیاری از کارفرماها به تعطیلی واحد اقتصادی و سرمایه گذاری در بانک ها

نماینده مجلس حل مشکلات مردم را مصداق واقعی دفاع از انقلاب در شرایط فعلی کشور توصیف کرد و افزود: باید به وضعیت بانک ها رسیدگی شود، حل مشکل اشتغال جوانان بسیار مهم است چرا که اگر به موقع به وضعیت مردم رسیدگی شود هیچ تهدیدی از سوی دشمنان کارساز نخواهد بود.

حاجی با بیان اینکه در هر حوزه ای که تلاش کردیم در دنیا حرف برای گفتن داریم، ابراز کرد: باید موانع اشتغال و ایجاد شغل و تأسیس بنگاه ها و کارگاه ها برطرف شود و لازم است تا مراحل اداری و سایر موارد تسهیل شود تا بتوانیم با سرعت پیشرفت کنیم این درحالی است که امروزه بسیاری از کارفرماها تمایل دارند تا کار خود را تعطیل کرده و سرمایه را در بانک ها بگذارند.

وی با بیان اینکه ما در بخش هایی مانند آزادی اقتصادی و حمایت از سرمایه گذاری ضعیف هستیم و لازم است تا فضا را به سمت و سوی دیگری ببریم تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب می فرمایند «امروز بزرگترین مبارزه با استکبار جهانی خدمت صادقانه به مردم است».

نماینده مردم شهرستان شاهین شهر، میمه و برخوار با انتقاد از اسراف و حیف و میل ها بیت المال اظهار کرد: گاهی هزینه های بی موردی در برخی دستگاه ها وجود دارد که مسئولان باید در این زمینه در پیشگاه خداوند و مردم پاسخگو باشند و بسیاری از محرومیت هایی که در گوشه و کنار در امور ضروری دیده می شود با صرفه جویی می توانند مرتفع شوند.

ترویج بیش از پیش فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس، مساجد و هیئت های عزاداری

علیرضا بصیری نیز در این نشست با اشاره به اوج سفرهای تابستانی در ایام باقیمانده از تعطیلات تابستانی مدارس، بر آمادگی پلیس راهور، اورژانس 115، ستاد مدیریت بحران و آتش نشانی و بیمارستان ها برای اقدام در رخداد حوادث احتمالی تأکید کرد.

فرماندار شاهین شهر و میمه با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس با ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) و بازگشایی مدارس، اظهار کرد: برگزاری این مراسم ها باید همپوشانی مناسبی با یکدیگر داشته باشند، ایثارگران و رزمندگان دوران دفاع مقدس نیز در این ایام در مدارس، مساجد و هیئات مذهبی به ترویج  بیش از پیش فرهنگ ایثار و شهادت اهتمام جدی داشته باشند.

وی با تأکید بر ساماندهی اصولی هیئت های عزاداری و تشکیل جلسات با مسئولان مربوطه در خصوص انحرافات عزاداری در برخی هیئات، گفت: به صورت ویژه باید در بحث روضه های خانگی و خانم های واعظ در برخی جلسات دقت بیشتری شود تا از بیان مطالب خلاف واقع و وهن اسلام و تشیع در آن مراسم ها جلوگیری شود.

مسئولان ادارات از نزدیک در جریان مشکلات نقاط دوردست قرار گیرند

فرماندار شاهین شهر و میمه توزیع اعتبارات و امکانات در سطح شهرستان را عادلانه ارزیابی کرد و با توجه به مشکلات بخش میمه، تصریح کرد: سعی می کنیم تا توجه بیشتر و بهتری نسبت به شهرهای میمه، وزوان و لایبید و روستاهای بخش میمه صورت گیرد و می طلبد تا مسئولان ادارات هر 10 روز یک بار به این قسمت های شهرستان سفر کرده و از نزدیک در جریان مشکلات قرار گیرند تا از رفت و آمد و مراجعات مردم بخش میمه به مرکز شهرستان هم کاسته شود.

بصیری با تأکید بر لزوم رعایت ساعات کار اداری در همه ادارات بخش های شهرستان، ابراز کرد: اینکه عنوان می کنند مراجعات به برخی ادارات در بعضی بخش ها کاهش یافته نباید دلیلی برای به هم خوردن نظم قانونی و ساعات کار ادارات تلقی شود.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه اقتصاد مقاومتی و برگزاری جلسات منظم با رویکرد حمایت از سرمایه گذاران، تولیدات داخلی، افزایش توسعه و ایجاد اشتغال و استفاده از ظرفیت های موجود برای تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: تنها دولت در اجرایی کردن شعار سال مسئولیت دارد بلکه تمامی دستگاهها، صاحب‌نظران، نخبگان، دانشگاهیان باید در این ستاد ایفای نقش کرده و در حرکت رو به جلو سهیم باشند تا زمینه رشد و بالندگی کشور در تحقق اقتصاد مقاومتی فراهم شود.

در پایان این نشست از فرمانده نیرو انتظامی شهرستان، شهردار شهر میمه و رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان به عنوان سه مدیر برتر معرفی و تجلیل به عمل آمد.

 انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.