۰۰:۱۳ - یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶

حجت الاسلام داستانپور:

محاسبه نفس راه رسیدن به عصمت و پاکی/ معروفات را معرفی و تبلیغ کنیم

حجت الاسلام داستانپور کارشناس امور دینی و تربیتی، گفت: برای حرکت به سوی عصمت و پاکی باید محاسبه نفس داشته باشیم.

به گزارش شاهین پرس، حجت الاسلام محمد داستانپور در همایش دختران جوان شاهین شهر گفت: مقام عصمت عالی ­ترین مقام معنوی و پاکی، دارای درجات متفاوتی است که حضرت معصومه «سلام الله علیها» همانند حضرت زینب کبری «سلام الله علیها» دارای یکی از درجات عصمت هستند،

کارشناس امور دینی و تربیتی، حضرت معصومه(س) را مظهر عصمت و پاکی خواند و با بیان اینکه حضرت معصومه(س) بهترین الگوی پاکی و عصمت برای دختران مسلمان است خاطرنشان کرد: برای پاک بودن باید از انجام گناه و معصیت دوری کرد و یقین داشت که خدا ناظر بر همه اعمال و رفتار ما است پس باید مراقب اعمال خود باشیم.

راه رسیدن به عصمت و پاکی حسابرسی و محاسبه نفس است

وی با بیان اینکه باید باور کنیم که راه صلاح و رستگاری در دنیا و آخرت ترک گناه و معصیت است تاکید کرد: اگر می خواهیم در زندگی به سمت عصمت حرکت کنیم باید حسابرسی و محاسبه نفس داشته باشیم همانگونه که بسیاری از بزرگان دین از جمله مرحوم آیت الله بهجت انجام می دادند و با انجام این کار درجات بالایی را کسب کردند.

کارشناس امور دینی و تربیتی، دومین راه رسیدن به عصمت را دانستن و فهمیدن احکام و دستورهای دین خدا است که خداوند توسط پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصوم(ع) برای بندگان خود مشخص کرده است.

وی عمل کردن به آنچه که خدا فرموده را راه دیگر رسیدن عصمت، پاکی و زیبایی معنوی بیان کرد و افزود: انجام واجبات و ترک محرمات از دستورهای انسان را به راه فلاح و رستگاری می رساند و غفلت و سرپیچی از فرمان خدا انسان را دچار گمراهی و هلاکت می کند.

با تبلیغ و ترویج معروفات جامعه را از منکر و زشتی پاک کنیم

حجت الاسلام داستانپور با تاکید بر تبلیغ و انتشار انجام کارهای خوب و مثبت بیان کرد: پس از حسابرسی اعمال و رفتار، دانستن احکام دین و دستورات دین اسلام و انجام آنها باید کارهای خوب را ترویج و تبلیغ کنیم تا در جامعه معروفات بیشر و منکرات کم رنگ و بی اثر شورد.

همایش دختران جوان به همت مجموعه فرهنگی اجتماعی دختران ترنج عصر امروز با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان، رئیس شورای اسلامی شاهین شهر، خانواده شهید مدافع حرم عبدالحسین یوسفیان و جمع کثیری از دختران جوان به همراه خانواده در سالن اجتماعات آموزش و پرورش شاهین شهر برگزار شد که اجرای گروه هنری طنز رادیویی مرکز صدای استان اصفهان، اجرای زنده و سید رسول حجازی، مداحی و تجلیل از دختر خردسال شهید مدافع حرم عبدالحسین یوسفیان، پخش کلیپ و … از دیگر برنامه های این همایش بود.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.