۰۸:۰۰ - یکشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۵

آیت الله مظاهری تشریح کرد؛

دلایل نامگذاری حضرت فاطمه/شیعه باید در اعتقاد، شعار و عمل شبیه ائمه(ع) باشد

رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: امام معصوم(ع) می فرمایند، فاطمه فاطمه است چرا که کسی غیر از اهل بیت(ع) ایشان را نمی شناسد، آلودگی در وجودشان نیست و شیعیانشان به بهشت می روند.

به گزارش شاهین پرس، حضرت آیت الله حسین مظاهری در جلسه تفسیر قرآن صبح امروز که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) خیابان جی برگزار شد، گفت: شیعه باید در اعتقاد، شعار و عمل شبیه ائمه(ع) باشد.

وی در ابتدا ضمن تسلیت به مناسبت دهه فاطمیه افزود: ان شاء الله قرار است در این دهه مقدس بخش کوچکی از زندگینامه و شخصیت حضرت زهرا(س) را شرح دهیم و جلسه تفسیر قرآن بعد از این دهه ادامه خواهد داشت.

حضرت آیت الله مظاهری ادامه داد: ثواب جلسات این دهه را به روح حضرت زهرا(س) هدیه می کنیم و امیدواریم همه گرفتاریها به برکت وجود ایشان از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برطرف شود و اهداف نظام به اجابت برسد.

رئیس حوزه علمیه اصفهان در تشریح شخصیت حضرت زهرا(س) با توجه به روایات معصومین(ع) اذعان کرد: امام معصوم(ع) می فرمایند، فاطمه فاطمه است چرا که هیچ کس به جز اهل بیت(ع) کُنه وجودی ایشان را نشناخته است.

استاد اخلاق حوزه علمیه توضیح داد: این نور واحد را یک شخصیتی مثل امام خمینی(ره) باید راجع به ایشان صحبت کنند، امام می فرمودند، پروردگار با همه اسماء و صفاتش تجلی کرد و قرآن پیدا شد، سپس برای بار دوم با همه اسماء و صفاتش تجلی کرد و اهل بیت(ع) پیدا شدند، به همین سبب احدی نمی تواند به کُنه ذات خداوند و کُنه ذات اهل بیت(ع) پی ببرد.

وی افزود: امام معصوم(ع) در روایتی دیگر می فرمایند، فاطمه فاطمه است چرا که هیچ گونه آلودگی در وجودشان نیست.

حضرت آیت الله مظاهری تبیین کرد: روایت فوق الذکر در معنای مشهور به معنای عصمت عملی حضرت زهرا(س) است و می فرماید ایشان از گناه مبرا بوده اند، همچنین در معنای بالاتر حضرت زهرا(س) را از خطا، اشتباه و جهل مبرا می داند.

رییس حوزه علمیه اصفهان با تلاوت کردن آیه تطهیر، اظهار کرد: حضرت زهرا(س) طاهر و مطهر هستند و این آیه مبارک در باب معرفی ایشان نیز نازل شده است.

استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: آیه تطهیر آنچنان مهم است که 7 یا 8 بار بر پیامبر(ص) نازل شد و خودِ پیامبر(ص) نیز خودشان را در معرض نزول این آیه قرار می دادند.

وی اظهار کرد: آیه تطهیر خطاب به اهل بیت(ع) می فرماید، شما گناه نمی کنید، ترک اولی هم ندارید، بالاتر از پیامبران دیگر هستید، از جهل و خطا نیز مبرا هستید؛ در یک کلام شما اهل بیت(ع) تجلی ذات پروردگار هستید.

حضرت آیت الله مظاهری با بیان یک روایت دیگر از امام معصوم(ع) در تشریح شخصیت حضرت زهرا(س)، گفت: امام معصوم(ع) می فرمایند، فاطمه فاطمه است چون شیعیانش به جهنم نمی روند.

رییس حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه حقیقت آب کوثر حضرت زهرا(س) هستند، اذعان کرد: شیعه ای بهشتی می شود که واقعاً مطیع اهل بیت(ع) باشد، زمانی که محشر برپا می شود، امیرمؤمنان(ع) با سعه وجودی خود بر کلّ محشر غالب می شوند و مُهر ولایت بر پیشانی شیعیان واقعی می زنند و از آب کوثر که حقیقتش حضرت زهرا(س) هستند، به آنها می نوشانند.

استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: آب کوثر یک ویژگی خاصی که دارد این است که اگر کسی از آن بنوشد، پیر باشد، جوان می شود، زشت باشد، زیبا می شود و حتی اگر جاهل باشد، عالم خواهد شد.

وی افزود: شیعه حقیقی کسی است که در شعار، اعتقاد و عمل شبیه به اهل بیت(ع) باشد، آیه «اهدنا الصراط المستقیم» یعنی خدایا من می خوام همچون اهل بیت(ع) که در سیر الی الله هستند، در سیر الی الله باشم، من می خواهم حجابم، نمازم و ایثارم شبیه حضرت زهرا(س) باشد.

حضرت آیت الله مظاهری با بیان اینکه سیره حضرت زهرا(س) به بهشت منتهی می شود، اذعان کرد: شیعه ای که از لحاظ اعتقاد، شعار و عمل شبیه اهل بیت(ع) باشد، راهشان به بهشت منتهی می شود، در محشر، اهل بیت(ع) در جلوی صف قرار می گیرند و شیعیان پشت سرشان با سرعت بسیار بالا راهی بهشت خواهند شد.

انتهای پیام/ رسا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.