۲۲:۳۰ - جمعه ۰۵ شهریور ۱۳۹۵

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح:

آمار بیکاران تا دو سال آینده به ۷.۵ میلیون نفر خواهد رسید/ تاکید بر راه اندازی خط تولید هواپیمای مسافربری در «هسا»

دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: دشمنان از هر راهی که بتوانند با تحریم و تهدید مانع پیشرفت ما می شوند که باید بپذیریم تنها با تغییر نگرش است که می توان به رفاه، شغل، توسعه و پیشرفت رسید.

به گزارش شاهین پرس؛ وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح امروز در آیین بهره برداری از پروژه های عمرانی شهرستان شاهین شهر و میمه گفت: تصوری که ملت ما نسبت به دولت دارند این است که دولت به خزانه غیب و بی انتهایی وصل است که هر چیز و کاری را می توانند از دولت طلب کنند و دولت نیز موظف به تامین اعتبار آنها از محل خزانه غیب است.

وی با بیان اینکه درآمدهای دولت از دو بخش محل فروش دارایی ها و اخذ مالیات از مردم تامین می شود که مجموع این دو حقوق ماهانه کارمندان دولت و بخش کمی نیز به پروژه های عمرانی اختصاص می یابد تصریح کرد: با این نگاه نمی توان گام های بلند برای توسعه کشور برداشت.

سردار سرتیپ حسین دهقان رقم کل درآمدهای کشور در سال 93 را حدود 180 هزار میلیارد دلار عنوان کرد که از این رقم 160 هزار میلیارد تومان به حقوق و تعهدات اجتناب‌ناپذیر دولت و بخش ناچیزی از آن نیز به بخش کار و سرمایه‌گذاری و کار اختصاص یافته است.

افزایش آمار بیکاران به 7.5 میلیون نفر طی دو سال آینده با مدارج عالی

وی با اشاره به آمار قابل توجه بیکاران کشور اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود کشور آمار بیکاران تا دو یا  سه سال آینده به 7.5 میلیون نفر خواهد رسید که عمده این افراد کسانی هستند که مدارج عالی را طی کرده و در انتظار شغل مناسب و شایسته‌ ای هستند.

وزیر دفاع با بیان اینکه همه خواهان اتصال به منبع لایزال و خزانه دولت هستند تا بتوانند به میزان مکش برداشت کنند، به مسئولین توصیه کرد که با استفاده از استعداد انسانی و منابع موجود به جای شاغل بودن به فکر ایجاد اشتغال باشند و دولت نیز بستر ساز و حامی داشته های انسانی و مادی مردم باشد که تنها با این نگاه می توان از شرایط موجود عبور کرد.

وی با انتقاد از متکی بودن اقتصاد کشور به نفت، تصریح کرد: نفت یک دارایی و سرمایه بین نسلی است. ما حق نداریم که همه آن را بی محابا مصرف کرده و نسل آینده را از برکات آن محروم کنیم.

دهقان به مشکل کمبود آب در بخش شرب و کشاورزی در کشور اشاره کرد و افزود: متاسفانه هنوز کشاورزان ما با روش آبیاری غرقابی زمین خود را آبیاری می کنند در حالیکه کشاورزان باید آموزش ببینند و به این باور برسد که با استفاده از فناوری روز و مصرف بهینه آب می توانند محصول بیشتری را بدست بیاورند.

فرهنگ ساری برای شیوه صحیح مصرف وظیفه دولت نیست

وی با این پرسش که آیا پیشرفت در بخش کشاورزی و صنعتی آمریکا و کشورهای اروپایی حاصل تلاش‌ دولت‌های آنها در سال‌های گذشته بوده خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی شیوه صحیح مصرف منابع وظیفه دولت نیست.

نماینده رئیس جمهور در هفته دولت با اذعان به اینکه می توان از آب کره گرفت ولی هنر مردم ما در آب کردن کره است تاکید کرد: همه مردم و مسئولین باید با عزم و اراده و با استفاده از امکانات موجود برای سربلندی، عزت، و توسعه کشور تلاش کرده و کشور خود را از منظر امنیت، سیاست، اقتصاد ، دانش، فناوری و فرهنگ نمونه نماییم.

با تغییر نگرش در اقتصاد می توان به توسعه و پیشرفت رسید

وی با بیان اینکه با همت و مشارکت همه مردم و مسئولین و در سایه نظام جمهوری اسلامی ایران می توانیم نماینده اسلام در جایگاه حکومت و حاکمیت باشیم خاطرنشان کرد: دشمنان از هر راهی که بتوانند با تحریم و تهدید مانع پیشرفت ما می شوند که باید بپذیریم تنها با تغییر نگرش است که می توان به رفاه، شغل، توسعه و پیشرفت رسید.

دهقان با بیان اینکه تا زمانی که مسئولین چشم به دست دولت و دولت امید به فروش نفت 36 میلیارد دلاری با نقاط پرهزینه برای اداره کشور داشته باشند هیچ تغییری ایجاد نخواهد شد افزود: با احتساب نرخ سه هزار تومانی هر دلار این رقم قریب به 100 هزار میلیارد تومان می رسد، در حالی که بودجه جاری کشور در سال 95 رقمی معادل 180 هزار میلیارد تومان است.

وی با تاکید بر اجرا و پیاده سازی همگانی سیاست های 24 گانه اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب به بیانات روز گذشته رهبر انقلاب در دیدار با اعضای هیئت دولت اشاره کرد و افزود: دولت باید با برنامه‌ریزی‌، الویت بندی و متمرکز کردن منابع تا عملیاتی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی را پیگیری کند.

وزیر دفاع با بیان اینکه با اقدامات جهشی مناسب برای اجرا و اصلاح برخی امور مهم که زنجیره چرخ دنده ای خود را مستهلک می کند را باید تغییر داد خاطرنشان کرد: می توان به افراد در چارچوب قانون اختیار و اجازه عمل داد تا سرمایه‌گذاری‌ها در کشور بهبود یابد و کشور از وضعیت اتکا به درآمدهای نفتی که نه اختیار تام در محدوده فروش آن دارد و نه قیمت‌ها را می‌تواند در بازار تعیین کند خارج شود.

لزوم حمایت از صنعت هوایی کشور با حفظ صنعت هواپیماسازی هسا ممکن است

نماینده شاهین شهر و میمه ضمن تقدیر از موضع صریح و شفاف وزیر دفاع در شورای اداری استان مبنی بر تاکید به ساخت هواپیماهای مسافربری در مجموعه صنعت هواپیماسازی هسا، به وضعیت نامناسب و دور از شان دو مجموعه مسکونی 180 و 360 دستگاه تحت مالکیت وزارت دفاع اشاره کرد و گفت: با توجه به آمادگی فرمانده نیروی زمینی ارتش، شورا و شهرداری شاهین شهر و استانداری با بهینه سازی این مجموعه شان نیروهای زحمت کش مسلح ساکن حفظ می شود.

وی به سکونت چندین هزار بازنشسته نیروهای مسلح در شاهین شهر اشاره کرد و برخی از مشکلات از قبیل تفاوت حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح که موجب تبعیض شده و عدم مکانی مناسب ویژه کانون های بازنشستگان را برشمرد و خواستار ساماندهی و رفع تبعیض حقوق بازنشستگان و اختصاص مکانی مناسب برای خدمات رسانی بهتر کانون ها شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی به حضور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در شهرستان اشاره کرد که سه نوید به شهروندان دادند اشاره کرد و افزود: عملیات احداث خط متروی شاهین شهر از هسا تا پالایشگاه نیازمند ماده 215 از محل فاینانس است و با توجه به وجود جوانان علاقمند و مستعد ورزشکار و عدم ورزشگاه در این شهر زمینی اختصاص یافته که برای احداث آن با توجه به آمادگی شورا و شهرداری و واحدهای صنعتی برای تامین دو سوم اعتبار، نیازمند حمایت دولت برای تامین یک سوم باقی مانده اعتبار است.

وی به نوید حمایت اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس برای رفع مشکلات کارکنان مجموعه صنعت هواپیماسازی هسا نیز اشاره و تاکید کرد بی رحمی است که خطای انسانی را به گردن یک صنعت گذاشته شود لازم است با همه توان از این صنعت حمایت و حفظ شود تا از تعطیلی و اخراج کارکنان متعهد و باتجربه این صنعت عظیم جلوگیری شود.

تصویب نهایی طرح منطقه ویژه اقتصادی گامی در جهت توسعه و رونق اقتصادی است

فرماندار شهرستان نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت به ظرفیتهای موجود شهرستان اشاره کرد و افزود: شهرستان شاهین شهر و میمه با بیش از دو هزار واحد صنعتی بزرگ و کوچک و جاده های مواصلاتی از جایگاه ویژه ای در سطح استان برخوردار است.

وی اضافه کرد: با همکاری 13 دستگاه اجرایی شهرستان در هفته دولت شاهد افتتاح و بهره برداری 80 پروزه عمرانی در حوزه های اقتصادی، علمی و اجتماعی با اعتباری بالغ بر 79 میلیارد تومان در سطح شهرستان هستیم.

علیرضا بصیری تصویب دو فوریت منطقه ویژه اقتصادی را هدیه ای ارزشمند به مردم شهرستان دانست: که با تصویب نهایی آن گامی در حهت رونق اقتصادی، توسعه و پیشرفت شهرستان برداشته شود.

آیین افتتاح و بهره برداری از 80 پروزه علمی با اعتباری بالغ بر 79 میلیارد تومان ظهر امروز با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، استاندار و معاونین استان اصفهان، نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان، ائمه جمعه شاهین شهر و گز، شهردار و اعضای شورای اسلامی شاهین شهر، فرماندهان نظامی و انتظامی شهرستان، و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان به مناسبت هفته دولت برگزار شد.

انتهای پیام

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.