۱۷:۳۰ - سه شنبه ۰۹ شهریور ۱۳۹۵

فرماندار شاهین شهر و میمه:

تحقق اقتصاد مقاومتی در گروه نهادینه شدن فرهنگ خرید کالای ایرانی است

بصیری فرماندار شاهین شهر و میمه گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی در گروه مبازره جدی با قاچاق کالای خارجی و نهادینه شدن خرید کالای ایرانی است.

به گزارش شاهین پرس؛ فرماندار شاهین شهر و میمه ظهر امروز در نشست خبری خود با حضور اعضای کمیسیون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان به مناسبت هفته دولت، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر ابراز امیدواری کرد مدیران و مسئولان با الگو قرار دادن روش و منشی که شهیدان رجایی و باهنر در اداره امور داشتند، رضایت مندی مردم و شهدا را کسب کنند.

وی کمیسیون قاچاق کالا و ارز شهرستان را بدلیل تشکیل جلسات منظم یکی از فعال ترین کمیسیون های شهرستان نام برد که با همکاری تعزیرات حکومتی به عنوان مرجع قضایی با جدیدت و قاطعیت پیگیر امور مبارزه با قاچاق کالا است.

لزوم نهادینه شدن فرهنگ مصرف کالای ایرانی در بین خانواده ها

علیرضا بصیری با بیان اینکه با همدلی و هم‌زبانی بین دستگاه‌های مرتبط می توانیم علاوه بر اقدامات سلبی با اقدامات فرهنگی که نقش مهمتری دارد برای تحقق اقتصاد مقاومتی گام برداریم افزود: در صورتی که اهمیت خرید کالای ایرانی و آسیب هایی که خرید کالای قاچاق و خارجی برای اقتصاد کشور در پی دارد برای مردم تبیین نشود اقتصاد مقاومتی نیز تحقق پیدا نخواهد کرد.

وی تحقق اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر انقلاب را یکی از ضروریات انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: الزاماتی وجود دارد که برای جلوگیری از شعار ماندن و بنر شدن اقتصاد مقاومتی در سردرب ادارات، باید مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار شهرستان تصریح کرد: دولت مصمم است که تحریم ها چه برداشته و یا برقرار بماند برای پیشرفت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش کند چرا که با داشتن کشوری قدرتمند می توان از مظلومان دفاع و حمایت کرد.

وی یکی از راههای رسیدن به اقتصاد مقاومتی را مبارزه جدی با قاچاق کالا و ارز دانست و با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی در خرید کالای تولید داخلی اظهار کرد: کسبه و مردم باید توجیه باشند و بدانند اگر اشتغال پایدار برای جوانان و اقتصادی که با تصمیمات بیرونی دچار آسیب نشود می خواهیم باید سرمایه گذاری کنیم که این مهم با حمایت از کالای تولید داخلی ممکن می شود.

بصیری اضاقه کرد: در این زمینه خانه صنعت و معدن تجارت و اداره فرهنگ و ارشاد وظیفه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی دارند و تعزیرات حکومتی به عنوان مرجع قضایی وظیفه برخورد با قاچاق کالا و ارز را دارد که آمارها نشان از جدیت و پشتکار ستاد مبارزه با قاچاق کالا دارد.

وی بابیان اینکه امروزه گردش مالی قاچاق کالا از 25 میلیارد به 15 میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است خاطرنشان کرد: به اذعان صاحبان صنعت، امروزه صنعتگران ما دغدغه نوسانات را ندارند.

در صورت بکارگیری 2.5 میلون نفر بیکار بجای کارمندان دولت هنوز 4 میلیون نفر بیکار وجود دارد

وی مبارزه جدی با قاچاق کالا و ارز را راه گشای اتکا بر توان داخلی و از بندهای سیاست کلی اقتصاد مقاومتی توصیف و با تاکید بر لزوم نهادینه شدن فرهنگ خرید کالای داخلی در بین مردم، به وجود حداقل یک جوان تحصیل کرده بیکار در هر خانواده اشاره کرد و افزود: در شرایط کنونی کشور اگر 2.5 میلیون نفر کارمند دولت از گردونه کار خارج شوند، باز حدود 4 میلیون نفر بیکار داریم.

بصیری به تلاش دولت برای به ثمر رساندن برنامه های اعلامی خود اشاره کرد و افزود: در حالی که تورم 45 درصدی و رشد اقتصادی منفی 6.8 درصدی سال 92 را فراموش نکرده ایم، امروز تورم 8.9 درصدی با رشد مثبت 4 درصد را تجربه می کنیم که تا پایان سال ان عدد به بالای 5 درصد خواهد رسید.

وی تنش زدایی و ایجاد روحیه همکاری و همدلی را از دیگر اقدامات دولت یازدهم دانست و با اشاره به بدعهدی های دولت های غرب بویژه آمریکا در مذاکرات بیان کرد: تیم مذاکره کننده ما با 6 کشور ابرقدرت، پای میز مذاکره نشست که با وجود بدعهدی و خباثت دشمنان نباید توقع زیادی در بدست آوردن نتیجه داشت.

فرماندار شهرستان با بیان اینکه دولت نسبت به بدعهدی طرف مذاکره‌ کننده بی تفاوت نیست، آثار و پیامدهای مذاکرات در این مدت را به شرح ذیل بیان کرد: صادرات نفت از یک‌میلیون و 100 بشکه، به بیش از 2 میلیون بشکه نفت رسیده است کما اینکه در این مدت هیچ قطعنامه‌ای بر علیه ما صادر نشده است، افزایش 60 درصدی تولید خودرو در سال جاری نسبت به سال ۹۲، افزایش تولید سالانه گاز از ۲۵۰ میلیون متر مکعب به ۷۵۰ میلیون متر مکعب، کاهش هزینه واردات به میزان ۱۰ درصد در پی لغو تحریم ها، جلوگیری از قاچاق کالا از ۲۵ میلیارد دلار به ۱۵ میلیارد دلار در سال جاری، خودکفایی در تولید بنزین پس از چندین دهه و همچنین خودکفایی در تولید گندم که در مجموع رونق و شکوفایی اقتصادی قابل ملاحظه ای به همراه داشته است.

وی بیان اینکه دولت همه وقت خود را صرف مذاکرات و برجام کرده است را ظلم به دولت عنوان کرد و افزود: دولت همه تخم‌مرغ‌های خود را در یک سبد قرار نداده است و به‌ طور متوازن علاوه بر اقدامات خارجی، به اقدامات داخلی در همه زمینه ها نیز پرداخته است.

ثبت جهانی دو رشته قنات در شهرستان دستاورد سیاست خارجی و هدیه دولت به شهرستان است

بصیری اجرای طرح تحول نظام سلامت، توافق هسته ای، کاهش تورم و رشد اقتصادی را از مهمترین اقدامات دولت یازدهم بر شمرد و افزود: علی رغم مشکلات داخلی و خارجی و تحریم های بین المللی، دولت با اقدامات موثر خود ثبات و آرامش را به جامعه باز گرداند و با سیاست های مدبرانه خود شکوفایی و رشد اقتصادی برای کشور به ارمغان آورد.

وی تصویب یک فوریت منطقه ویژه اقتصادی و ثبت جهانی دو رشته قنات در شهرستان را هدیه دولت به مردم شهرستان دانست و افزود: ثبت جهانی دو رشته قنات مزدآباد میمه و قنات وزوان در فهرست آثار یونسکو ماحصل سیاست خارجی دولت تدبیر و امید است.

فرماندار شهرستان با بیان اینکه در هفته دولت 80 پروژه با اعتباری بالغ بر 79 میلیارد تومان در سطح شهرستان به بهره برداری رسید افزود: شهرداری های شاهین شهر و گز برخوار هر یک با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان و شهرداری گز برخوار نیز با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان بیشترین سهم در پروژه های هفته دولت داشتند.

شاهین شهر شاهراه قاچاق کالای خارجی

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت شهرستان در این نشست با تاکید بر لزوم آگاه سازی صنوف در عرصه و توزیع کالای قاچاق گفت: خانه صنعت، معدن و تجارت با همکاری دستگاه های متولی از شبکه بهداشت و درمان، تعزیرات حکومتی و نیروی انتظامی با برگزاری جلسات آموزشی برای صنوف آرایشی، بهداشتی، پوشاک و خواروبار با نحوه شناسایی کالاهای قاچاق، غیر مجاز و بهداشتی آشنا شدند.

وی افزود: پس از آموزش های لازم، تیم های بازرسی متشکل از کارشناسان شبکه بهداشت و درمان، تعزیرات حکومتی و نیروی انتظامی در سطح شهرستان بویژه مرکز شهرستان اقدام به نظارت و بازرسی می کنند که در این بارزسی ها تعداد قابل توجهی البسه دست دوم کشف شد و فروشگاهی که افدام به عرضه پوشاک دست دوم می کرد جلوگیری به عمل آمد و در حال حاضر هیچ فروشگاهی که البسه دست دوم عرضه نماید در شهرستان نداریم.

مصطفی بدیعیان، با اشاره به آمار بالای قاچاق کالا در شهرستان خاطرنشان کرد: با توجه به مسافت کوتاه شاهین شهر با مرکز استان  این شهرستان را به شاهراه عبور کالای قاچاق کالا تبدیل کرده است که از جمله دلایل آمار بالای قاچاق کالا در شهرستان می باشد.

وی قاچاق کالا خارجی را معضلی بزرگ و عامل رکود اقتصادی کشور عنوان کرد و افزود: بازرسان اتاق اصناف و خانه صنعت، معدن تجارت شهرستان با جدیت قاچاق کالا و ارز در شهرستان را رصد می کنند که سال گذشته بزرگترین محموله قاچاق سیگار، پوشاک و لوازم آرایشی در شهرستان کشف و ضبط شد.

در این نشست هریک از مدیران اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شبکه بهداشت و درمان، اداره تعزیرات حکومتی و مسئول شرکت پخش فراورده ها نفتی در شهرستان گزارشی از برنامه ها و عملکرد دستگاه های خود ارائه کردند.

انتهای پیام

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.