۱۰:۳۲ - دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵

پانسمانی که در حلق بیمار جا ماند

جاماندن پانسمان در گلوی یک کودک بیمار در بوشهر باعث شده تا پرونده شکایت پزشکی در این زمینه باز شود.

به گزارش شاهین پرس؛  کودک ۹ ساله بوشهری که برای بیماری لوزه تحت عمل جراحی یکی از پزشکان متخصص حلق و بینی قرار گرفته بود، پس از مدتی با مشکلاتی از جمله بوی بد حلق روبرو می‌شود که پس از مراجعه به پزشک معالج، پزشک می‌گوید که این مسئله عادی است.
این کودک حدود ۱۰ روز با این مشکل مواجه و برای غذا خوردن هم با مشکلات زیادی روبرو بوده است که به گفته پدرش، در یکی از روزها تکه‌ای از بانداژ پانسمان را هنگام حالت تهوع بالا می‌آورد و مشخص می‌شود که هنگام عمل جراحی، پانسمان در گلوی این کودک جا مانده است.
خانواده این کودک که برای گلایه به پزشک معالج مراجعه می‌کنند، با برخورد نامناسب این پزشک روبرو شده و آنها را از مطب اخراج می‌کنند که این موضوع باعث می‌شود تا خانواده بیمار از پزشک شکایت کنند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: در حال رسیدگی به پرونده جاماندن باند پانسمان در گلوی کودک ۹ ساله هستیم.
سید سجاد اقبالی اضافه کرد: پزشکان در حین عمل یک باند پانسمان را در گلو قرار می‌دهند تا خون وارد ریه بیمار نشود و پس از پایان عمل جراحی نیز باند را برمی‌دارند اما ظاهرا در این عمل باند برداشته نشده که نوعی قصور پزشکی محسوب می‌شود و البته به هیچ وجه عمدی نبوده است.
وی با اشاره به اینکه قصور پزشکی قابل پذیرش نیست، ادامه داد: چنین اتفاقاتی هر چند که شایع نیست ولی نادر هم نیست.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه رفتارهای نامناسب پزشک با بیمار به هیچ‌وجه پذیرفتنی نیست، افزود: خانواده بیمار از پزشک شکایت کرده و پرونده در حال رسیدگی است و موضوع به صورت قانونی پیگیری می شود.

منبع:مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.