۱۵:۱۱ - سه شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۴

بررسی‌های جدید نشان می‌دهد

“مکمل‌های غذایی” احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهند

بررسی‌های ۲۰ ساله محققان آمریکایی در مورد احتمال ابتلا به سرطان، نشان می‌دهد که مکمل‌های غذایی، احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری شاهین نا؛ بسیاری از افراد مکمل های غذایی را به منظور افزایش سلامت خود مصرف می کنند، اما بررسی های ۲۰ ساله محققان آمریکایی در مورد احتمال ابتلا به سرطان، نشان می دهد که این مکمل ها به ویژه اگر به مقدار زیاد مصرف شود احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می دهند. مکمل های غذایی شامل ویتامین ها، مواد معدنی، گیاهان دارویی، آمینو اسید و نیز مجموعه ای از این مواد می شوند که اغلب به شکل قرص و یا کپسول مصرف می شوند. اگرچه مکمل های غذایی موجب تکمیل رژیم غذایی می شوند، اما نباید آنها را به عنوان رژیم غذایی اصلی در نظر گرفت.
این در حالی است که تحقیقات منتشر شده مجله “تغذیه بالینی” در سال ۲۰۰۶ نشان می دهد، میزان ابتلا به سرطان سینه در زنانی که مقدار زیاد قرص اسید فولیک مصرف می کنند، ۱۹ درصد بیشتر است و این میزان در میان زنانی که میزان اسید فولیک محلول در خون آنها زیاد است، به ۳۲ درصد می رسد. همچنین بررسی های صورت گرفته نشان می دهد که آمار سرطان در میان افرادی که میزان مصرف میوه ها و سبزیجات در انها زیاد است به مراتب کمتر می باشد. به گفته تیم بیرز از مرکز سرطان کلرادو بیشترین میزان سرطان در افرادی دیده می شود که از مکمل های بتا کاروتن, ویتامین E و اسید فولیک استفاده می کنند.

منبع: ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.