۱۲:۴۵ - یکشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۵

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان:

رد لایحه پیشنهادی تفریغ بودجه ۹۳ شهرداری اصفهان با اکثریت آرا/ تبلیغات شهری در مسیر اقتصادی مقاومتی قرار می گیرد

واشیانی‌پور از مکلف شدن شهرداری اصفهان برای تدوین فرآیند مدیریت واحد تبلیغات شهری با رویکرد تشویقی و سلبی به‌منظور تبلیغات کالاها در فضاهای عمومی شهر و اولویت بخشیدن به ترغیب تبلیغ کالاهای داخلی و موضوع اقتصاد مقاومتی خبر داد.

به گزارش شاهین پرس؛ سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان پیرامون مصوبات و لوایح مطرح‌شده در یک‌صد و چهل و یکمین جلسه علنی پارلمان شهر اظهار کرد: ۶ نفر از اعضای شورای شهر طرحی را در راستای اقتصاد مقاومتی ارائه کردند.

ندا واشیانی‌پور در توضیح این طرح پیشنهادی گفت: اساس این طرح به این‌گونه بوده است که شهرداری اصفهان از انجام هر گون تبلیغات اجناس خارجی در اماکن و محل‌های وابسته به شهرداری و همچنین تابلوهای تبلیغاتی جلوگیری کرده و به‌منظور حمایت از کالاهای تولیدکنندگان اصفهانی ۳۰ درصد از فضاهای تبلیغات شهر به این موضوع اختصاص یابد.

وی ادامه داد: این طرح در کمیسیون‌های فرهنگی و تلفیق  شورا بررسی شد و در صحن علنی مصوب شد تا شهرداری لایحه‌ای را با تدوین فرآیند مدیریت واحد تبلیغات شهری با رویکرد تشویقی و سلبی به‌منظور تبلیغات کالاها در فضاهای عمومی شهر و اولویت بخشیدن به ترغیب تبلیغ کالاهای داخلی و موضوع اقتصاد مقاومتی را ظرف یک ماه به شورای اسلامی شهر ارائه کند.

* اهداء ۲۵ هزار قطعه اصفهان کارت یک‌صد هزار ریالی به‌منظور حمایت از دانش‌آموزان بی‌بضاعت

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به لایحه پیشنهادی اهداء ۲۵ هزار قطعه اصفهان کارت به ارزش یک‌صد هزار ریال به‌منظور حمایت از دانش‌آموزان بی‌بضاعت، گفت: این اصفهان کارت‌ها به‌عنوان بلیت شرکت واحد اتوبوس‌رانی در اختیار این دانش آموزان قرار خواهد گرفت.

واشیانی‌پور ازجمله تأکیدات شورا برای این مصوبه را هماهنگی شهرداری اصفهان اداره کل آموزش‌وپرورش استان، کمیته امداد امام خمینی (ره) ، سازمان بهزیستی و انجمن مددکاری امام زمان (عج) و با اتخاذ تصمیمات لازم در خصوص نحوه توزیع کارت‌ها به دست دانش آموزان برسد، در ضمن شهرداری موظف است گزارش عملکرد و نحوه توزیع این کارت‌ها را پس از توزیع به شورای اسلامی شهر ارائه کند.

* لایحه پیشنهادی به همراه تعرفه خدمات صدور پروانه نمایندگی شرکت‌های حمل‌ونقل بار و مسافر درون‌شهری تصویب شد

وی همچنین به لایحه به همراه تعرفه خدمات صدور پروانه نمایندگی شرکت‌های حمل‌ونقل بار و مسافر درون‌شهری اشاره کرد و گفت: پس از بررسی در گروه حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان و تأکید بر اینکه هزینه صدور پروانه نمایندگی از ۵۰ میلیون تومان به ۲۵ میلیون تومان و هزینه تمدید از ۶۰۰ هزار تومان به چهارصد و پنجاه‌هزار تومان کاهش یابد در ضمن تخفیف صدور پروانه در صورت داشتن شرایط تا سقف ۵۰ درصد و تخفیف تمدید در صورت داشتن شرایط تا سقف ۳۰ درصد اعمال گردد، که این مصوبه در جلسه علنی شورا مورد تصویب قرار گرفت.

* لایحه پیشنهاد تفریغ بودجه ۹۳ شهرداری اصفهان با اکثریت آرا رد شد

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ارائه لایحه پیشنهادی تفریغ بودجه سال ۹۳ شهرداری اصفهان به شورا در جلسه روز گذشته گفت: این لایحه پس‌ازاینکه در تمام کمیسیون‌های تخصصی و همچنین گروه تلفیق شورای اسلامی شهر اصفهان بررسی‌شده بود در صحن علنی یک‌صد و چهل و یکمین جلسه علنی شورا با ۱۲ روی مخالف رد شد.

وی از تصویب لایحه پیشنهادی دریافت بهای خدمات مدیریت پسماند اماکن اقامتی و تالارهای پذیرایی با فرمول جدید که در گروه بهداشت و سلامت بررسی‌شده بود مورد تصویب اعضا در صحن علنی شورا قرار گرفت.

* افزایش قطعی ۲۵ درصدی نرخ بلیت اتوبوس  نسبت به سال گذشته

واشیانی‌پور در خصوص مصوبه افزایش قطعی ۲۵ درصدی نرخ بلیت به نسبت سال ۹۴ برای سازمان اتوبوس‌رانی اصفهان و حومه، توضیح داد: پیشنهاد نرخ‌های جدید  متعاقب تصمیم اتخاذشده  در جلسه هیئت حل اختلاف و رسیدگی به شکایات استانداری اصفهان در شورای شهر موردبررسی قرار گرفت و پس از اعلام نظرات و پیشنهاد‌ها با اکثریت آرا مورد تصویب قرار گرفت.

صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.