۱۲:۵۵ - پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۵

معاون اداری مالی شهرداري اصفهان:

«۳ هزار میلیارد» طلب شهرداری اصفهان از دولت/بازیچه کردن واژه اقتصاد مقاومتی ظلم به رهبری است

نور صالحی شفاف‌سازی در عملکرد شهرداری، اجرای دقیق مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان، مکانیزه کردن صدور صورتحساب پرداخت‌های مردم، مدیریت صحیح و کاهش هزینه‌ها را از مجموعه اقدامات معاونت مالی شهرداری اصفهان اظهار کرد.

به گزارش شاهین پرس؛ معاون اداری مالی شهرداری اصفهان در نشست خبری اقدام و عمل عصر امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: در یک سال گذشته حرکت به سمت شفاف‌سازی بیشتر و اجرای دقیق مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان انجام‌گرفته است.

محمد نور صالحی بابیان اینکه یکی از راهکارهای تحقق شفافیت مالی صدور مکانیزه پرداخت‌های مردم در شهرداری است، گفت: در حال حاضر شاید کمتر از ۱۰ درصد کارها در این حوزه به‌صورت دستی انجام بگیرد ولیکن به دنبال صددرصدی مکانیزه کردن صدور فاکتور هزینه‌ها توسط مردم هستیم.

* بی توجهی به حقوق شهرداری‌ها در کشور

وی با اذعان بر اینکه به حقوق شهرداری‌ها در کشور بی‌توجهی شده است، اظهار کرد: ردیف بودجه‌هایی توسط دولت برای کمک به زیرساخت‌های شهرداری و تأمین مالی برخی از پروژه‌ها مشخص‌شده است، که در سال‌های اخیر به دلیل معضلات رکود، مشکلاتی از طرف دولت بر شهرداری‌ها منتقل‌شده است.

معاون اداری مالی شهرداری اصفهان یکی از راهکارهای شهرداری در سال‌های اخیر را کم کردن وابستگی شهرداری به درآمدهایی همچون صدور پروانه ساخت عنوان و تأکید کرد: تکیه خود را بیشتر به مسئله کسب درآمدهای پایدار و جذب مشارکت سرمایه‌گذاران قرار داده‌ایم.

* وجود گلایه‌های مردم از شهرداری در حوزه تملک اراضی برای اجرای پروژه‌ها و طرح‌های شهرداری

نور صالحی یکی از گلایه‌های مردم از شهرداری را در حوزه تملک اراضی برای اجرای پروژه‌ها و طرح‌های شهرداری بیان کرد و گفت: با اجرای کارشناسی‌های دقیق به دنبال این هستیم که کوچکترین سوءنیت و تنگ‌نظری به املاک مردم به وجود نیاید و حق مردم به‌درستی پرداخت شود.

وی با اشاره به گفته برخی از افراد مبنی بر اینکه شهرداری از املاک خود بی‌اطلاع است، اظهار کرد: یکی از مسائلی که در حال پیگیری است مکان‌مند کردن املاک شهر در نقشه‌های GIS است.

معاون اداری مالی شهرداری اصفهان اقدامات انجام‌شده در شهرداری برای مدیریت صحیح و کاهش هزینه‌ها را در راستای فرمایشات و تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر مسئله اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: با مدیریت صحیح هزینه‌ها علیرغم تنگناهای مالی موجود به دنبال این هستیم که مردم شاهد رکود در فعالیت‌های شهری نباشند، بلکه شاهد سرعت بخشی به آن‌ها باشند.

نور صالحی، تکریم ارباب‌رجوع را از مسائل حوزه اداری و رفاه معاونت مطبوع خود بیان کرد و گفت: رسیدگی به امور کارکنان، ساماندهی و رسیدگی به معیشت کارکنان در شهرداری کمی عقب بود ولی در یک سال اخیر به‌نوبه خود اقدامات خوبی انجام‌گرفته است، البته هنوز جای کار وجود دارد.

وی حذف فیزیکی مکاتبات در شهرداری را به منظور شفاف‌سازی اظهار کرد و توضیح داد: مکانیزه کردن مکاتبات به دلیل حجم بالای وظایف و تعاملات شهرداری به شفاف‌سازی بیشتر می‌انجامد.

* ساختار جدید شهرداری اصفهان به وزارت کشور ارسال شد

معاون اداری مالی شهرداری اصفهان از تدوین و ارسال ساختار جدید برای شهرداری اصفهان به وزارت کشور خبر داد و گفت: به دلیل تزلزل‌هایی که در ساختار گذشته موجود بوده این اقدام انجام‌گرفته است.

* مدیریت منابع نقدی و هدایت آن برای اجرای طرح‌های عمرانی و اجرایی شهرداری

بوژ مهرانی مدیریت امور مالی معاونت مالی شهرداری اصفهان مهم‌ترین وظیفه مدیریت مطبوع خود را مدیریت منابع نقدی و هدایت آن برای اجرای طرح‌های عمرانی و اجرایی شهرداری عنوان کرد.

وی تطبیق هزینه‌های انجام‌شده در کل شهرداری با قوانین را یکی دیگر از وظایف خود بیان کرد و گفت: تمام قسمت‌های شهرداری موظف به ارائه گزارش از هزینه‌های خود به این مدیریت هستند.

آخوندی مدیریت درآمد معاونت مالی شهرداری اصفهان بابیان اینکه این مدیریت از سه اداره تخصصی تشکیل‌شده است، گفت: کسب درآمدهای پایدار، ایجاد منابع جدید و ورود اوراق بدهی در منابع شهرداری اصفهان در این مدیریت پیگیری می‌شود.

* احیای شورای اداری در شهرداری اصفهان

مهدی آذربایجانی مدیریت امور اداری و رفاه معاونت مالی شهرداری اصفهان تعداد کارکنان شهرداری مرکزی و مناطق را سه هزار و ۸۰۰ نفر عنوان کرد و گفت: پیگیری تحقق عدالت در حوزه حقوق و دستمزد، تبدیل وضعیت استخدامی کارکنان، بررسی قوانین و مقررات استخدامی در شهرداری ازجمله وظایف این مدیریت است.

وی از احیای شورای اداری در شهرداری اصفهان نیز خبر داد.

معاون اداری مالی شهرداری اصفهان در پاسخ به سؤال در مورد میزان درصد تکریم ارباب‌رجوع در شهرداری گفت: در خصوص درصد تکریم ارباب‌رجوع ادعای صددرصدی آن را نداریم ولی به دنبال این هستیم با ایجاد شفافیت بیشتر مردم بهتر به حقوقشان واقف شوند و هم احترام بیشتری به آن‌ها گذاشته شود.

* بازیچه کردن واژه‌هایی همچون اقتصاد مقاومتی ظلم‌ به رهبری و نظام است

نور صالحی یکی از ظلم‌ها به رهبر معظم انقلاب و نظام را بازیچه کردن واژه‌های محترم و متعالی‌ای همچون اقتصاد مقاومتی عنوان و تأکید کرد: مدیریت هزینه‌ها، جلوگیری از هزینه‌های نابجا و بی‌رویه و استفاده از کالای داخلی ازجمله راهکارهای شهرداری برای تحقق منویات رهبری بوده است و ما بر خود تکلیف می‌دانیم تا رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را آویزه گوشمان قرار دهیم.

* پاسخ عضو شورای شهر را در صحن شورا می دهم

معاون اداری مالی شهرداری اصفهان در پاسخ به سؤال خبرنگار صاحب نیوز، در خصوص چرایی عدم گزارش میزان پرداخت‌های شهرداری اصفهان به صداوسیما که یکی از اعضای شورای شهر در قالب تذکر مطرح کرده بود، گفت: این هزینه‌ها در قالب بودجه مصوب بوده و پاسخ لازم تهیه‌شده، که در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان به عضو شورا ارائه می دهم.

نور صالحی در خصوص سؤال دیگر خبرنگار صاحب نیوز برای علت تهاتر صددرصدی توسط شهرداری اصفهان اظهار کرد: با توجه به مشکلات کمبود نقدینگی گاهی برخی از افراد در عوض برخی از پرداخت‌های خود به شهرداری درخواست این موضوع رادارند که در حد متعارف بوده است، البته اگر شهروندان پرداخت‌های خود را نقدی ارائه بکنند مشمول تخفیف ۲۰ درصدی می‌شوند.

* ۴۰ درصد بودجه سال جاری از طریق منابع پایدار باید تامین شود

خبرنگار صاحب نیوز سؤال سوم خود را در خصوص نحوه تأمین مالی از طریق درآمدهای پایدار توسط شهرداری پرسید که آخوندی مدیریت مالی معاونت مالی شهرداری اصفهان در این زمینه اظهار کرد: در سال ۹۰ سهم درآمدهای پایدار در شهرداری اصفهان ۱۵ درصد بوده ولی در بودجه سال ۹۵، این مقدار به ۴۰ درصد ارتقا یافته است.

وی ادامه داد: اداره‌ای با عنوان «اداره تشخیص وصول درآمد» در معاونت مالی شهرداری اصفهان راه‌اندازی شده است که با همکاری و همراهی سایر کلان‌شهرها در حال پیگیری این موضوعات است.

معاون اداری مالی شهرداری اصفهان از بدهی سه هزار میلیارد تومانی دولت به شهرداری طی یک دهه گذشته خبر داد و گفت: دولت ردیف‌هایی را برای کمک به شهرداری همچون خرید اتوبوس، یارانه بلیت اتوبوس، کمک به مترو و … تخصیص داده است که طی ۱۰ سال گذشته مجموع عدم پرداخت‌ها در این حوزه به شهرداری به سه هزار میلیارد تومان رسیده است.

منبع:صاحب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.