۱۵:۱۰ - چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نهم:

قراردادهای نفتی اخیر، کرسنت های جدید است/ مردم، بهترین قاضیان رکود یا عدم رکود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در واکنش به سخنان و مواضع اخیر دولتمردان نسبت به عدم رکود در کشور گفت: قطعا مردم،بهترین قاضیان رکود یا عدم رکود در کشور هستند.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛  به نقل از صاحب نیوز؛ در تحلیل و ارزیابی خود از سیاست‌های اقتصادی دولت و شرایط حال حاضر کشور اظهار کرد: در مجموع امروز با یکسری از اقداماتی که یا به موقع در بخش اقتصادی صورت نمی گیرد و یا اقداماتی که صورت می گیرد ولی مناسب نیست، مواجه هستیم که ما به همه آنها مشکوک هستیم.

وی تصریح کرد: چنین به نظر می رسد که یک حالت رهاشدگی و وادادگی در بخش اقتصاد کشور وجود دارد که همگان شاهد هستند، نگرانی های مردم در موضوعات اقتصادی و معیشی صحیح است، عدم توجه و اهتمام لازم از سوی دولت برای کارهای بنیادی و اساسی در بخش اقتصادی باعث بروز نگرانی در کشور شده است.

*فرمت قراردادهای نفتی اخیر با عزت و استقلال کشور در مغایرت است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نهم در ادامه به بحث قراردادهای نفتی و مواضع و انتقادهای نسبت به آنها از سوی کارشناسان اشاره و گفت: فرمتی که قراردادهای جدید نفتی دارد، قطعا با استقلال و منافع ملی ما در مغایرت است.

حاجی دلیگانی در پاسخ به ابهامات و شک و شبه های فراوان کارشناسان نسبت به قراردادهای جدید نفتی اذعان کرد: در دهه های گذشته ما تجربه قراردادهای نفتی مسئله دار را داشته ایم، اما امروز نیز بار دیگر شاهدیم که قراردادهای نفتی اخیر، کرسنت های جدید است و می تواند شرایط سوء استفاده را بر خلاف منافع ملی رقم بزند، بایستی جلوی چنین قراردادهایی گرفته شود و سپس عملیاتی شود.

وی ادامه داد: عدم توجه به آنچه که باید در کشور انجام شود به طور مثال رسیدگی به این موضوع که چرا در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد از واحدهای صنعتی از همه ظرفیت خود استفاده نمی کنند، جای نگرانی دارد، ولی معمولا این امر مورد توجه نیست و همه این روزها به دنیال مباحث انتخاباتی و حاشیه های سیاسی هستند.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار تاکید کرد: امروز مجلس و دولت از این قاعده مسثنی نبوده و به دنبال نیات خاص سیاسی و انتخاباتی هستند و کارهای اجرایی لازم و اساسی خدمت به مردم مغفول مانده است.

وی اذعان کرد: به عنوان نمونه عقب افتادگی حقوق بازنشستگان، فرهنگیان، فولاد و ارتشیان از جمله اموری است که مورد بی توحهی دولت قرار گرفته است، به نظر می رسد دست هایی به عنوان نفوذ در کشور هستند که به وضعیت معیشت مردم در این شرایط سخت بی توجهی شود.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در واکنش به سخنان روزهای گذشته رئیس جمهور مبنی براینکه از منتقدین خواست تا از رکود سخن نگویند و یا اینکه اصلا رکودی نیست، گفت: امروز برخلاف سخنان دولتمردان رکود سر سفره مردم به وضوح مشخص است، بایستی صحت و سقم سخنان دولتمردان درباره عدم رکود را در سطح جامعه دید و از اقشار و مختلف جامعه سوال کرد، بهترین قاضیان رکود یا عدم رکود، مردم هستند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.