۰۷:۴۳ - سه شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴

کارشناس علوم سیاسی دانشگاه اصفهان:

واژه حقوق بشر تعریف صحیح و جامعی در سازمان ملل ندارد/حکام آل سعود از تفکر شیعه در هراس هستند

کارشناس علوم سیاسی دانشگاه اصفهان با انتقاد از سکوت مجامع بین الملل بویژه سازمان ملل در قبال جنایت های رژیم آل سعود در منطقه تاکید کرد: متاسفانه واژه حقوق بشر در بین مجامع بین الملل و در راس آن سازمان ملل و کمیته حقوق بشر و شخصیتهای سیاسی و رسانه های غربی مبنا و تعریف جامعی ندارد.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ بار دیگر دست های پلید آل‌سعود با حمایتهای پشت پرده‌ استکبار جهانی به سرگردگی آمریکای جنایتکار به خون یکی دیگر از رهبران جهان تشیع آلوده شد.

تاریخ فراموش نخواهد کرد جنایت هایی که امروز شیطان بزرگ و بازوان اجرایی آن در منطقه انجام می دهند، از شهادت شیخ نمر در عربستان تا کشتار شیعیان در نیجریه، سربریدن کودکان در سوریه، زنده زنده سوزاندن مردم بی دفاع سرزمین یمن، ترور و انفجار و کشتار در عراق هرگز فراموش نشدنی نیست، چرا که حکایت آل سعود حکایت امویان و عباسیان است و بر این باور هستیم که امروز آل سعود باقیمانده عباسیان و امویان ظالم و ستمگر تاریخ هستند.

بر همین اساس با یکی از کارشناسان و اساتید علوم سیاسی دانشگاه اصفهان گفتگویی انجام دادیم که در ادامه می خوانید.

حکام آل سعود بازو و ستون مهم نظام استکباری در منطقه برای مقابله با بیداری اسلامی است

استاد علوم سیاسی دانشگاه اصفهان در گفتگویی با شاهین نا؛ دولت عربستان با حاکمیت آل سعود را یکی از ستون بسیار مهم نظام استکباری و رژیم صهیونیستی بویژه آمریکای جنایتکار برای مقابله با انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی در منطقه دانست.

وی راه اندازی جنگ بین شیعه و سنی در سال های اخیر را از جمله اقدامات مهم نظام استکباری بعلت داشتن هراس از وحدت جهان اسلام و مقابله با رشد و رونق انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی با همکاری دولت عربستان عنوان کرد.

محسن نصری با بیان اینکه استکبار جهانی نه دوست شیعه است و نه دوست اهل سنت بلکه دشمن اسلام است تاکید کرد: جنگ بین شیعه و سنی بعلت دشمنی آنها با اسلام و مسلمانان می باشد به همین دلیل ما را متهم به حمایت از تروریست می کنند در حالیکه حزب الله لبنان شیعه و گروه های حماس و مقاومت اسلامی از اهل سنت و مسلمان می باشند.

وی اضافه کرد: نظام استکباری با هدف غلبه و از بین بردن شیعیان و اهل سنت با کاهش قدرت جهان اسلام جنگ بین شیعه و سنی را راه اندازی کرده است.

استاد دانشگاه اصفهان حرکت بعدی عربستان که طی سالهای اخیر از جانب آمریکا در منطقه انجام می دهد را جنگ های نیابتی عنوان کرد و افزود: هدف عربستان از راه اندازی جنگ نیابتی از جانب آمریکا در منطقه، جلوگیری ملتهای منطقه در به دست گرفتن سرنوشت خودشان است که ابتدا درکشور بحرین و سپس اوج آن حمله وحشیانه به یمن و کشتار مردم بی دفاع می باشد.

وی حمایت از تروریسم در منطقه با تشکیل گروه های تروریستی القاعده و داعش را اقدام و حرکت دیگر دولت عربستان از جانب نظام استکباری در منطقه عنوان و تصریح کرد: عربستان رسما گروه تروریستی القاعد را ایجاد و از گروه تروریستی داعش در منطقه نیز حمایت علنی می کند.

نقش آفرینی دولت عربستان در پازل آمریکا با کاهش قیمت نفت

نصری خاطرنشان کرد: حرکت بعدی عربستان در پازل آمریکا و رژیم صهیونیستی کاهش قیمت نفت برای مقابله با انقلاب اسلامی که ریشه و منشاء بیداری های اسلامی در جهان است می باشد بطوریکه در گفتگوها و مذاکرات هسته ای ایران در ژنو آمریکا، با حمایت و نقش آفرینی عربستان قیمت های نفت را از هر بشکه 110 دلار به 30 دلار کاهش می دهد.

وی با بیان اینکه عربستان در تلاش برای ایفای نقش مهم در میدان استکبار جهانی برای جلوگیری از گسترش انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی در منطقه  است خاطرنشان کرد: در حوزه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و نظامی نقش آفرینی های عربستان در پازل آمریکا و صهیونیست ها به روشنی قابل مشاهده است.

استاد دانشگاه اصفهان در ادامه افزود: با توجه به اینکه بیش از شش میلیون نفر از جمعیت عربستان شیعیان و محب اهل بیت(ع) هستند و برای حقوق خود در این کشور مبارزه می کنند آیت الله نمر رهبر روحانی و مبارز شیعه را طی چندین نوبت دستگیر می کنند که آخرین بار در سال 91 مجدد دستگیر و در نهایت اعدام و به شهادت می رسانند

حکام آل سعود از تفکر شیعه در هراس هستند

وی با اشاره به اعلام انزجار و برائت علما و روحانیون اهل سنت سراسر کشور از اقدام حکام آل سعود خاطرنشان کرد: حاکمان وهابی دولت عربستان که خود را منتسب به اهل سنت می دانند از تفکر شیعه و اهل بیت(ع) هراس دارند.

کارشناس سیاسی و بین الملل تصریح کرد: عربستان با حاکمیت وهابی صهیونیستی و حلقه به گوش آمریکا از قدرت گرفتن شیعیان و انقلاب اسلامی در هراس است و فکر می کند که با به شهادت رساندن آیت الله نمر و شیعیان مبارز می تواند حرکت بیداری اسلامی را در نطفه خفه کند.

وی با بیان اینکه با محکومیت علمای اهل سنت و شیعیان زمینه وحدت بیشتری در جهان اسلام پیدا می شود تاکید کرد: شهادت شیعیان در عربستان موجب جوشش و حرکت برای وحدت بیشتر مسلمانان در منطقه خواهد شد.

شهادت آیت الله نمر و شیعیان در منطقه موجب جوشش بیداری اسلامی و فروپاشی آل سعود خواهد شد

استاد دانشگاه اصفهان اقدام نا بخردانه عربستان را موجب اثبات جنایت های آل سعود و وابستگان به آمریکا و رژیم صهیونیستی برای افراد غافل در منطقه دانست و خاطرنشان کرد: شهادت آیت الله نمر و دیگر شیعیان عربستان قطعا جوشش بیداری اسلامی در منطقه و عربستان را شدت بیشتری خواهد داد و باعث می شود در آینده نزدیک فروپاشی حاکمیت صهیونیستی آل سعود را شاهد باشیم.

واژه حقوق بشر تعریف صحیح و جامعی در سازمان ملل ندارد

وی با انتقاد از سکوت مجامع بین الملل بویژه سازمان ملل در قبال جنایت های رژیم آل سعود در منطقه تاکید کرد: متاسفانه واژه حقوق بشر در بین مجامع بین الملل و در راس آن سازمان ملل و کمیته حقوق بشر و شخصیتهای سیاسی و رسانه های غربی مبنا و تعریف جامعی ندارد.

نصری با بیان اینکه هر دولتی که از جنایت های آنها دفاع کند مورد حمایت قرار می گیرد و مخالفان جنایت هایشان نیز محکوم و متهم به تروریست بودن می شوند خاطرنشان کرد از چنین مجامعی انتظار نیست، چرا که این مراکز جهانی و عناوین حقوق بشری و واژه های آزادی برای سوء استفاده خود آنها پایه گذاری شده است.

برخود دوگانه سازمان های بین المللی برای همه ملت ها اثبات شده است

وی اضافه کرد: در حالیکه این دولتها جنایت های خود علیه ملتها را به نام آزادی حقوق بشر در دنیا تبلیغ می کنند دفاع ملت های مسلمان از آیین و تفکراتشان را به نام اقدام تروریستی در دنیا معرفی می شود این اقدام دولت عربستان در به شهادت رساندن آیت الله نمر و شیعیان این کشور نیز نمونه ای از حقوق بشر سعودی می باشد.

این کارشناس سیاسی در ادامه با بیان اینکه برخورد دو گانه سازمان ملل و کمیته حقوق بشر در قبال جنایت های رژیم آل سعود و رژیم صهیونیستی و آل حکام بحرین بر همه جوانان کشور ما و ملت های آزادیخواه دنیا اثبات شده است تاکید کرد: این جنایت ها و حمایت ها و سکوت معنی دار عده ای در دنیا زمینه بیداری اسلامی با بصیرت و آگاهی بیشتر را فراهم می کند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.