۱۷:۲۲ - سه شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴

فلسفه

روحانی آدرس فکت‌شیت منتشر شده را بدهد / تشکل‎ها و نمایندگان مجلس خواستار انتشار فکت‌شیت هستند

عضو هیئت علمی فلسفه دانشگاه تهران گفت: روحانی آدرس فکت‌شیت منتشر شده را که معتقد است قبل از آمریکایی‌ها انتشار‌یافته است را بدهد.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا؛  سعید زیباکلام در جلسه پرسش و پاسخ در دانشگاه زنجان اظهار داشت: کاش میمردم و سخنان رئیس جمهور قانونی که گفت چرا با آمریکایی‎ها خصومت داریم نمی‎نشنیدم، ضروری است تاریخ جنایت‎های آمریکا علیه ایران طی 37 سال گذشته دوباره مرور شود، روحانی رئیس جمهور قانونی است و حرمت و احترام دارد.

وی در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان در خصوص فکت‌شیت افزود: حرف‎هایی که در خصوص انتشار فکت‌شیت گفته می‎شود، دروغ است.

عضو هیئت علمی فلسفه دانشگاه تهران با بیان اینکه 40 سال است که آمریکا را مطالعه می‎کنم، گفت: قبل از اینکه بدانم فلسفه را با چه می‎نویسند، آمریکایی‎ها را رصد می‎کردم.

زیباکلام با اشاره به اینکه از اول هم معتقد بودم که علاوه بر بیانیه لوزان توافقنامه دیگری وجود دارد که ایران اعلام نمی‌کند، افزود: آمارهایی که از سوی مسئولان شرکت‌کننده در مذاکرات داده می‎شود، از فکت‌شیتی ناشی می‎شود که آمریکایی‎ها آن را انتشار داده‎اند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری به ظریف گفتند که فکت‌شیت را منتشر کنند، افزود: 200 نماینده مجلس شورای اسلامی، تشکل‎های دانشجویی مستقل و شخصیت‎های مستقل غیرجناحی نیز این درخواست را داشتند اما منتشر نشد.

عضو هیئت علمی فلسفه دانشگاه تهران با اشاره به اینکه رئیس جمهور معتقد است فکت‌شیت ایرانی‎ها قبل از آمریکایی‎ها منتشر شده است، تصریح کرد: بهتر است روحانی آدرس فکت‌شیت را بدهد تا ما هم مطالعه کنیم.

زیباکلام با بیان اینکه ملت ایران همواره پای کار هستند و ضروری است آنچه توافق شده است را بیان کنید، افزود: دکتر ظریف نیز گفت مصاحبه‎های انجام شده همان فکت‌شیت است.

 

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.