۱۵:۰۴ - پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۲

جلسه هم اندیشی اعضا شورای شهر و مدیران شهرداری

به منظور بررسی عملکرد شهرداری در چند ماه گذشته و برنامه ریزی بودجه سال آینده شهرداری اعضای شورای شهر، شهردار شاهین شهر، معاونین شهردار و مدیران عامل سازمان های وابسته به شهرداری گرد هم جمع شدند و به تبادل اطلاعات پرداختند.

25.hamandishi3

 

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نا” به نقل از شهرداری شاهین شهر، به منظور بررسی عملکرد شهرداری در چند ماه گذشته و برنامه ریزی بودجه سال آینده شهرداری اعضای شورای شهر، شهردار شاهین شهر، معاونین شهردار و مدیران عامل سازمان های وابسته به شهرداری گرد هم جمع شدند و به تبادل اطلاعات پرداختند.
دکتر علی اصغر ذاکری شهردار شاهین شهر در ابتدای این جلسه گفت : با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری و تاکیدات ایشان در دیدار با اعضای شورای شهر و شهردار تهران مبنی بر صرفه جویی و رعایت الگوی صحیح مصرف و خدمات رسانی مناسب به شهروندان و ایجاد درآمدهای پایدار و اعمال این راه کارها در بودجه سال آینده و ایجاد تعامل و وحدت بیشتر میان اعضای شورا و مدیران شهرداری و مدیران عامل سازمان های وابسته این نشست برگزار شد.
شهردار شاهین شهر افزود: برای داشتن شهری زیبا و آرام و توسعه شهر در راستای نیازهای مردم شهر باید نظرهای اعضای شورا که منعکس کننده پیشنهادهای مردم است را مد نظر قرار داد تا حداکثر رضایت مندی همشهریان حاصل شود.
مهندس حمید عشقی معاون پشتیبانی و توسعه شهرداری بهبود ارتباطات اداری، رعایت انضباط اداری و صرفه جویی را پایه بودجه سال آینده در حوزه فعالیت خود دانست و ادامه داد: کنترل دقیق فعالیت پرسنل و بهبود بهره وری از نیروهای انسانی و تشکیل دوره های آموزشی تخصصی از اهم برنامه های سال آینده است.

 
دکتر شهریار علوی معاون حوزه شهرسازی نیز به مرور فعالیت های انجام شده در این معاونت پرداخت و گفت : فعالیت های این حوزه آسیب شناسی نقاط ضعف و قوت مشخص شده است و فرصت ها و تهدیدهای پیش رو شناسایی شده اند. وی اولین گام پیش روی خود را مستندسازی و یکپارچه سازی ضوابط شهرسازی دانست و افزود: تیم کارشناسی حوزه معاونت شهرسازی را تقویت خواهیم کرد زیرا تاثیر مستقیم بر رفاه مردم و بهبودی نظرات مردم دارد. او خواستار تعریف چشم انداز 15 یا 20 ساله در معاونت های مختلف شهرداری و ایجاد طرح جامع حریم شهر و تعیین پتانسیل های سرمایه گذاری در آن شد.

 
عبدالرسول جان نثاری مدیرعامل سازمان رفاهی تفریحی گفت : در جهت بهبود برنامه های سازمان چهار مدیر تخصصی ایجاد کردیم و در زیر مجموعه های آن کانون های تفکر و کمیته های تخصصی قرار می گیرند و کلیه افراد صاحب نظر در رشته های مختلف در برنامه های سازمان درگیر می شوند. وی آموزش به خانواده ها به ویژه بانوان را هدف سازمان در سال آینده اعلام کرد و در مورد برنامه های سازمان رفاهی تفریحی در ایام دهه فجر گفت : برنامه های متنوع مذهبی ، هنری ، فرهنگی و نمایشی برای این ایام در نظر گرفته شده است ضمن آن که در ایام هفته وحدت نیز برنامه های متنوعی را تدارک دیده ایم که در حال اجرا می باشد.
محمود کفعمی رییس حراست شهرداری خواستار حمایت اعضای شورا در جهت برقراری نظم و قانون مداری در شهرداری شد و گفت : در سال آینده حضور حراست در ناحیه ها و سازمان های وابسته به شهرداری پررنگ تر خواهد شد و با اعمال سیاست های تنبیه و تشویقی سعی بر بهبود عملکرد نیروهای شهرداری و کسب رضایت ارباب رجوع خواهیم بود.

 
رضا رضایی مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی فعالیت صورت گرفته در این سازمان را چنین اعلام کرد: سیستم کارت بلیط برای اولین بار در استان در شاهین شهر راه اندازی شد و در این راستا در کشور لقب شهر نمونه را بدست آوردیم. وی برنامه های سال آینده سازمان اتوبوسرانی را به اطلاع اعضای شورا رساند و گفت : ده دستگاه اتوبوس و ده دستگاه می نی بوس در سال آینده به ناوگان اتوبوس رانی اضافه خواهد شد و در نظر داریم اولین ایشتگاه هوشمند کشور را در مقابل بازار خرازی احداث نماییم.
از جمله برنامه های مورد توجه مدیرعامل اتوبوس رانی در جهت بالا بردن بهره وری نیروهای خود معرفی نیروی نمونه در سه بخش اداری ، فنی ، و رانندگان اعلام شد و افزود : همه ساله از دانش آموزان ، دانشجویان و همسران نمونه پرسنل قدردانی می شود. و بدین ترتیب رقابت مناسبی در بین پرسنل شکل گرفته است. همچنین برگزاری دوره های  آموزشی تخصصی و عمومی جهت پرسنل ادامه خواهد داشت و به منظور دریافت نظرات مردمی و مشخص شدن میزان رضایتمندی مردم همه ساله در دو مرحله نظرسنجی علمی در کلیه خطوط انجام می شود.

 
مجید نصیری مدیر واحد املاک از توافق با بنیاد مستضعفان در دور اول مذاکرات خبر داد و گفت : بخش قابل توجهی از اختلافات برطرف شده و هر دو طرف برای رسیدن به راهکارهای عملی اصرار دارد همچنین پیگیری جدی جهت وصول سهم شهرداری در بخش های مختلف شهر ادامه دارد به گونه ای که بیش از یکصد و بیست پلاک نزدیک به هیجده میلیارد تومان در یک مرحله به املاک شهرداری اضافه شد .

وی ادامه داد این واحد در زمینه تملک و آزاد سازی زمین های مورد نیاز سایر معاونت ها و سازمان ها با جدّیت پیگیر می باشد و با دقت بر حفظ و حراست از حقوق شهرداری احتمام دارد و امیدواریم در سال آینده کارگاه های کوچک مزاحم شهری را در منطقه ای در غرب شهر جانمایی کنیم.

 
عباس ابدالی مدیرعامل سازمان آتش نشانی گفت استاندارد سازی در آتش نشانی در کلیه زمینه ها مهمترین دستور کار این سازمان می باشد . افزایش تعداد ایستگاه های آتش نشانی بر اساس رشد جمعیت و توسعه شهر ، بازسازی و نوسازی ناوگان خودرویی ، آموزش در بخش های درون سازمانی و برون سازمانی و پیشگیری از وقوع حادثه در این راستا صورت خواهد گرفت . همچنین در نظر داریم طرح جامع ایمنی شهری را که فقط در شهرهای مشهد و اصفهان اجرا شده است در شاهین شهر نیز به اجرا در آوریم و با توجه با آمار بالای بروز حادثه در صنوف بحث ایمن سازی صنوف را درنظر داریم.

 
حیدر ربیعی معاون اجرایی و خدمات شهری اجرای طرح پساب و ساماندهی جمع آوری زباله در سطح شهر را مهمترین خدمات ارائه شده اعلام کرد و گفت : در حال حاضر هفتاد درصد زباله جمع آوری شده بازیافت می شود در نظر داریم این مقدار را به نود درصد افزایش دهیم. ساماندهی دست فروشی های سطح شهرو ایجاد بازار شب و برخورد با عاملان سد معبر در شهر به بهترین نحو و با دقت و وسواس خاص انجام شده است.
وی زیباسازی شهر و ساماندهی تابلوهای شهری ، ساماندهی بهشت معصومه  (س) ، آماده سازی یازده هکتار فضای سبز در پل ولی عصر (عج) ، تجهیز و نوسازی ناوگان موتوری با بودجه نزدیک به یک میلیارد تومان و نگهداری از پارک ها را سرفصل های برنامه های سال آینده این حوزه دانست.
پس از گزارش معاونین و مدیران عامل سازمان ها اعضای شورای شهر پس از تقدیر و تشکر از فعالیت های انجام شده و برنامه ریزی های صورت گرفته نظرها و پیشنهادات خود را اعلام کردند .
دکتر حسین ابراهیمی  گفت : برنامه ریزی جهت رسیدن به توسعه در آمد پایدار باید در دستور کار شورا و شهرداری  قرار گیرد و در کنار ایجاد درآمد برای شهرداری باید ایجاد درآمد برای خانواده ها هم درنظر گرفته شود. سعی شود بودجه سال آینده کاملاً عملیاتی و اولویت بر پروژه های ناتمام باشد. وی همچنین خواهان معرفی شاخص های فرهنگی شهر با قدرت بیشتری شد.

 
پیمان شکر زاده عضو شورای شهر نیز خواهان شناسایی ، معرفی و توسعه درآمد پایدار شهر شد و گفت : در جذب سرمایه گذار در شهر باید جدیت بیشتری داشته باشیم و ارائه خدمات در شهر رابه بخش خصوصی واگذار نماییم.

 
علی ضامن مسعودی عضو شورای شهر سازمان اتوبوس رانی را یکی از موفق ترین سازمان های شهرداری دانست و در جهت ارتباط دوسویه با شهروندان  خواهان ایجاد نظام جامع پیشنهادات و انتقادات شد و گفت : توسعه شهر باید همه جانبه و در همه زمینه ها باشد و این به جز با همفکری مردم حاصل نمی شود وی همچنین خواهان ساماندهی انبوه سازان شهر و ارتباط پیوسته و منظم با آنها از سوی شهرداری شد.

 
حجت الاسلام بیدرام دیگر عضو شورای شهر گفت : حمایت از سرمایه گذار و صرفه جویی در بودجه در توسعه شهر و استفاده مناسب از بودجه مهم است و حفظ سلامت جسمی و روانی و ایمنی شهروندان در برنامه های سال آینده مورد توجه قرار می گیرد در صورت لزوم با سایر ارگان های فعال در این زمینه همکاری و تبادل اطلاعات انجام شود وی همچنین ایجاد شهرداری الکترونیک را در جهت خدمت رسانی مطلوب به شهروندان و کاهش هزینه ها راه حل مناسبی دانست .
اعضای شورا همچنین مواردی خاص را در رابطه با محله های مختلف شهر و فعالیت های معاونین و سازمان های شهرداری یاد آور شدند و نسبت به تشکیل جلسات مشابه در آینده ابراز امیدواری کردند.

 

25.hamandishi2

همچنین بخوانید:

One Response to “جلسه هم اندیشی اعضا شورای شهر و مدیران شهرداری”

  1. Fr گفت:

    چقدر خوب و خدایی نظم و مقررات را در شهرداری شاهین شهر برقرار نمودید و چه بسیار حقوق پرسنل این شهرداری را پایمال کردید بدانید که خداوند از حق الناس نخواهد گذشت ‏

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.