۰۹:۱۳ - یکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴

دختر ملی پوش شاهین شهری که با حجاب اسلامی برسکوهای جهانی ایستاده است

کمبود امکانات مانع تلاش و پیروزی ملی پوش جهانی رشته کامپوند نشد

مینو عابدی ملی پوش رشته تیراندازی با کمان با بیان اینکه حجاب نماد ورزشکار بانوی ایرانی است افزود: هرچند حجاب در رشته تیر و کمان سختی هایی را به همراه دارد ولی همیشه با رعایت حجاب در میادین ورزشی حاضر شده ام.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا،  در مساله ورزش میان زن و مرد فرقی نیست. زن و مرد هر دو نیاز به بهتر زیستن دارند و هر دو باید در راه قرب به خدا انجام وظیفه كرده پس بنابراین هر دو باید ورزش كنند.

با توجه به اینکه نيمي از پيكره جامعه، مدير خانه و مسئول نظم و تربيت كودكان بانوان هستند براي حفظ نشاط، شادابي و سلامتي، به ورزش نيازمند مي‌باشند. اما زنان و دختران ایران اسلامی باید بدانند كه به بهانه ورزش و تربیت بدنی نباید اندام آنها در معرض دید و تماشای نامحرمان قرار گرفته و ملعبه ای برای بهره گیری ها و چشم چرانی ها بشود. با رعایت این قاعده مسلم و قطعی، بر بانوان و دوشیزگان نیز واجب است كه ورزش کنند.

به مناسبت سالروز ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها که در تقویم رسمی کشور روز دختر نامگذاری شده است با یکی از دختران موفق و ورزشکار شاهین شهر که با حفظ حجاب اسلامی در عرصه های بین المللی ورزش به رقابت پرداخته و مدال های رنگارنگی را کسب کرده است گفتگویی انجام داده ایم که در ادامه می خوانید.

کمبود امکانات مانع تلاش و پیروزی من نشد و در سال 92 به عنوان پدیده کامپوند شناخته شدم

مینو عابدی کماندار ملی پوش 29 ساله شاهین شهری با اینکه چند سالی بیشتر نیست که با رشته تیر و کمان آشنا شده، اما توانسته است در این مدت به عناوین مختلفی دست پیدا کند  و به عنوان پدیده کامپوند در سال 92 شناخته شود.

عابدی در پاسخ به اینکه چگونه با تیر و کمان آشنا شد گفت: در سال 89 زمانی که دانشجوی رشته تربیت بدنی بودم با تیر و کمان آشنا شدم  و با حمایت های استاد دانشگاهم خانم علایی و خانواده ام به خصوص برادر بزرگترم در ابتدا ریکرو کار کردم و بعد از مدتی کامپوند را شروع کردم، از آنجا بود که ورزش تمام زندگیم را پر کرد و می توانم به جرات بگویم که زندگی فعلی من فقط ورزش است. البته قبل از آن هم در رشته هایی مثل هندبال و پرتاب وزنه فعال بودم،که اگر زودتر با تیر و کمان آشنا می شدم دنبال سایر رشته ها نمی رفتم.

وی در خصوص مشکلات و سختی هایی که در این رشته ورزشی وجود داشته و توانسته است پشت سر بگذارد گفت: از ابتدا می دانستم که در شاهین شهر رشته تیر و کمان از امکانات ورزشی خوبی برخوردار نیست و کمبودهایی دارد ولی این مانع تلاش و پشتکار من نشد و همواره تلاش کردم تا حد امکان کمبودها را از بین ببرم.

تلاش و کوشش عامل اصلی موفقیتم در رقابت های ورزشی بوده است

این ورزشکار ملی پوش که تلاش و کوشش را عامل اصلی موفقیت خود می داند از سال 89 که فعالیت ورزشی خود را شروع کرده تاکنون موفق شده است؛ مقام چهارمی در مسابقات جهانی آنتالیا، پنجمی در مسابقات جهانی چین، چهارمی تیمی در ترکیه، هفت طلا و سه برنز آسیایی، هفتمی جهان در المپیک رشته های غیر المپیکی کلمبیا، سومی در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی و … کسب نماید.

وی که از فروردین ماه سال جاری بعلت آسیب دیدگی اجازه تمرین ندارد و تحت درمان می باشد اضافه کرد: بر اثر آسیب دیدگی از ابتدای سال جاری تاکنون تحت درمان می باشم و اجازه تیر زدن را نداشتم به تازگی تمرینات بدنسازی را زیر نظر مربی آغاز کرده ام و تمام تلاشم بر این است که بتوانم هر چه سریع تر تمریناتم را شروع کنم

حجاب اسلامی نماد بانوی ورزشکار ایرانی است

بانوی ملی پوش شاهین شهری حجاب اسلامی را نماد برتر ورزشکاران بانوی ایرانی دانست و افزود: حجاب در رشته تیر اندازی با کمان، سختی هایی را به همراه دارد، به خصوص از نظر فنی ولی با این حال همیشه با حجاب در مسابقات شرکت کرده ام.

عابدی اضافه کرد: در سال های گذشته موضوع حجاب برای مردم دیگر کشورها بسیار عجیب بود تا جایی که دائما می خواستند با ما عکس یادگاری بگیرند اما با گذشت زمان دیگر عادت کرده اند ما را با حجاب ببینند.

لازمه پیشرفت و موفقیت صبر و پشتکار است

عابدی به دختران جوان و علاقه مند به رشته تیر و کمان توصیه کرد: مهم نیست در کدام زمینه فعالیت می کنید مهم این است که از انجام ورزش لذت ببرید، به دختران جوان توصیه می کنم اگر علاقه ای به ورزش حرفه ای ندارند،  برای حفظ سلامتی و شادابی خود حتما ورزش کردن را در برنامه روزانه خود قرار دهند همچنین اگر به تازگی وارد رشته تیر و کمان شده اند بدانند که در این رشته فقط قدرت بدنی اهمیت ندارد بلکه باید صبر و تحمل داشته باشند و با تلاش و پشتکار و گذشت زمان است که پیشرفت می کنند.

IMG-20150815-WA0019

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.