۱۶:۳۲ - سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴

حضور پررنگ هیئت دوچرخه سواری شهرستان در همایش و نمایشگاه تخصصی هوای پاک

هیئت دوچرخه سواری شاهین شهر و میمه در نمایشگاه جنبی این همایش تخصصی به معرفی عملکرد موفقیت آمیز خود طی سال های اخیر در سطح استانی و ملی پرداخت.

به گزارش  پایگاه خبری شاهین نا؛ همایش تخصصی روز هوای پاک با شعار« نقش من در حفظ هوای پاک» با مشارکت بین بخشی و مردمی و باهمکاری دانشکده منابع طبیعی دانشگاه صنعتی اصفهان، استانداری، اداره کل حفاظت محیط زیست و جمعیت پیام سبز همزمان با 29 دی ماه در تالار شیخ بهایی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

هیئت دوچرخه سواری شاهین شهر و میمه در نمایشگاه جنبی این همایش تخصصی به معرفی عملکرد موفقیت آمیز خود طی سال های اخیر در سطح استانی و ملی پرداخت.

مربی و نایب رئیس هیئت دوچرخه سواری شهرستان هدف از شرکت در این نمایشگاه و همایش را معرفی نقش و جایگاه دوچرخه در حفظ محیط زیست سالم و سلامت جسمانی و کاهش آلودگی است.

وی افزود: دوچرخه سواری یكی از ورزش هایی است كه دسترسی به آن آسان بوده و می تواند جایگزین مناسبی برای استفاده مکرر از خودرو باشد.ضمن اینكه در کاهش ترافیک نیز نقش بسزایی دارد.

نوروزی خاطرنشان کرد: امروزه مزایای استفاده از دوچرخه بر کسی پوشیده نیست ولی یادآوری این نکته ضروری است که با توجه به عدم مصرف سوخت در دوچرخه استفاده از دوچرخه می تواند در کاهش آلایندگی بسیار مفید باشد.

وی کم تحرکی و افزایش وزن را یکی دیگر از مشکلات زدگی مدرن امروزی دانست و گفت: دوچرخه سواری ورزشی است که در کنار فعالیت های روزانه می توان انجام داد و علاوه بر ایجاد نشاط و شادابی موجب سلامت جسمانی افراد نیز می شود.

رضا جاموسی مدال آور و رکابزن برتر شاهین شهر با اشاره به استقبال خوب شرکت کنندگان در همایش از غرفه هیئت دوچرخه سواری شاهین شهر و میمه گفت: در این نمایشگاه با هدف معرفی عملکرد هیئت دوچرخه سواری شهرستان و کمک به ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه شرکت کردیم.

وی در ادامه به جایگاه خوب و ویژه هیئت دوچرخه سواری در سطح استان اشاره کرد و افزود: هیئت دوچرخه سواری شاهین شهر و میمه طی سه سال متوالی رتبه اول استان را کسب و شهریورماه گذشته با با برگزاری مسابقات قهرمانی کشوری نوجوانان پسر موفق به کسب مقام قهرمانی شده است.

در ادامه برگزاری همایش به منظور ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه، تعدادی از دانشجویان شرکت کننده در همایش به صورت نمادین در مسافت تعیین شده دوچرخه سواری کردند که از سوی سازمان های متولی محیط زیست استان اصفهان به قید قرعه تعداد 17 دستگاه دوچرخه اعطا شد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.