۰۸:۴۵ - یکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴

با حضور رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی؛

کلنگ احداث پروژه مسکونی 309 واحدی در شاهین شهر بر زمین زده شد

رئیس بنیاد مسکن ‌گفت: اولویت بنیاد مسکن، ساخت مسکن برای اقشار کم‌درآمد جامعه است و توجه به مسکن روستایی در برنامه ششم توسعه مد نظر قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا، با حضور علیرضا تابش، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کلنگ احداث پروژه مسکونی 309 واحدی زیتون در محله خانه کارگر شاهین شهر بر زمین زده شد.

آیین کلنگ زنی این پروژه که در زمینی به مساحت کل 19هزار و 896 مترمربع و زیربنای 54 هزار و 345 مترمربع، در 11 بلوک با 309 واحد در طبقات 5، 6 و 7 می باشد با حضور معاونین رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و آیت الله سید هاشم رسولی محلاتی نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن و جمعی از مسئولان استان، برگزار شد.

11

رئیس بنیاد مسکن در این مراسم با بیان اینکه مشکلات و کمبودها را به خوبی می‌دانیم و امسال تفاهم‌نامه‌ای چندجانبه با بنیاد مستضعفین، کمیته امداد و بنیاد برکت امضا می‌شود، خاطر نشان کرد: شرایط به گونه‌ای است که دولت به تنهایی نمی‌تواند این هزینه‌ها را به ویژه از هزینه‌های عمومی تأمین کند و این مسئله تنها از طریق دولت رفع نمی‌شود.

وی افزود: باید برنامه‌ریزی‌ها در این زمینه انجام و زیرساخت‌های مختلف برای آن فراهم شود تا پیوندی بین دولت و بخش عمومی برقرار شود.

علیرضا تابش ساخت مسکن روستایی را وظیفه ذاتی بنیاد مسکن دانست و ابراز امیدواری کرد که در برنامه ششم توسعه، پیشنهادها به تصویب مجلس برسد.

وی با بیان اینکه بر ساخت و ساز مسکن روستایی نظارت کامل صورت می‌گیرد خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته 12 هزار و 900 میلیارد تومان اعتبار به مسکن روستایی اختصاص داده شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اضافه کرد: در حال حاضر علاوه بر یک میلیون و 500 هزار مسکن روستایی ساخته شده در کشور 370 هزار واحد روستایی نیز در حوادث غیر مترقبه برای آسیب دیدگان احداث شده است.

وی با بیان اینکه قریب به 2 میلیون واحد مسکن روستایی در سطح کشور ساخته شده است تصریح کرد: این تعداد از 5 میلیون و 400 هزار واحد مسکن مورد تعهد برای ساخت به شمار می‌رود که برای این منظور پیشنهاداتی نیز به بانک‌ها صورت گرفت و احداث 35 هزار واحد مسکن روستایی نیز عقد قرارداد شده است.

تابش با بیان اینکه طرح جامعی برای مسکن روستایی تدوین و به دولت ارائه کرده ایم خاطرنشان کرد: احیای بافت های فرسوده برای کاهش مشکلات قشر کم درآمد با استفاده از همه ظرفیت های موجود در دستور کار قرار دارد و سیاست ما به شکلی است که بتوانیم با پروژه های بزرگ، بیشترین مسکن را برای افراد کم‌درآمد در شهرهای بزرگ تولید کنیم.

وی افزود: در مجموع 80 درصد طرح‌هایی که قرار بوده اجرا شود، عملیاتی شده و هرچه اعتبارات دولتی افزایش یابد، توانمندی ما نیز افزایش می‌یابد و امیدوار هستیم تا سال آینده اعتبارات مختلف بتواند در طرح‌ها به ویژه طرح هادی روستایی مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور تصریح کرد: تامین مسکن برای اقشار کم درآمد کلان شهرها را می توان با مکانیزم هایی از جمله ارزان کردن قیمت زمین یا تحویل منزل با قیمت مناسب یا تسهیلات ویژه علمیاتی کرد.

وی افزود: علت اینکه طی سالهای گذشته در بحث ساخت مسکن برای اقشار کم درآمد جامعه موفق عمل نکردیم این بود که همیشه بدنبال انجام یک کار امدادی و خدماتی بزرگ در مقیاس کشور بودیم به عنوان مثال ساخت سالی یک تا دو میلیون واحد جزء این اقدامات بود، که چنین امکانی وجود نداشت.

14

 

معاون عمران روستایی در حاشیه این مراسم با بیان اینکه گردشگری یکی از فعالیت های است که به درآمد، اقتصاد و تعاملات اجتماعی روستاها کمک می کند بنیاد مسکن برای عمران و کاربری روستاهای هدف گردشگری برای عمران و کاربری روستایی وارد شده است.

وی افزود: بر اساس تفاهم نامه پنج جانبه بین بنیاد مسکن، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی و معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری از بین قریب به 800 روستای شناسایی شده هدف گردشگری بر اساس برنامه پنجم توسعه در 150 روستا کارهای عمرانی و اجرایی شروع شود.

محمدرضا شاملو روستاهای ابیانه، نشلج، گرمه خورو بیابانک و اسفرجان شهرضا در استان اصفهان را از جمله روستاهای هدف گردشگری در برنامه توسعه پنجم نام برد و افزود: بنیاد مسکن اعتقاد دارد اگر نگاه جمعی به گردشگری روستاها نباشد نتیجه مطلوب نخواهد داشت.

وی افزود: برای جذب سرمایه گذار، گردشگر، ارتقاء سطح فرهنگ و بهداشت عمومی، ساماندهی معابر برای کمک به درآمد روستایی نیاز به زیر ساخت است که بر اساس برنامه پنجم توسعه بنیاد مسکن وارد شده است.

معاون عمران روستایی تامین مسکن روستایی با ارائه تسهیلات، سنددار کردن املاک روستایی که یکی از مهمترین اقدامات بنیاد مسکن می باشد، بهسازی شبکه معابر روستایی، جمع آوری و دفع آبهای سطحی، ساماندهی فضاهای عمومی از قبیل میادین و … با انجام مطالعات و پیش بینی فضاهای متناسب با فضای گردشگری روستا از جمله اقدامات بنیاد مسکن در  روستاها عنوان کرد.

وی بابیان اینکه طرح هادی در 32 روستا طراحی شده است خاطرنشان کرد: ساماندهی توسعه روستا در یک محدوده مشخص در طرح هادی مشخص می شود و باید گفت: یکی از اهداف مهم طرح هادی روستایی جلوگیری از تخریب اراضی زراعی، باغات و منابع باارزش ملی است.

شاملو تصریح کرد: در واقع طرح هادی شاخص و معیار سنجش تخلف در حفاظت و صیانت از اراضی زراعی و منابع باارزش ملی است که تخلفات مشاهده شده به دستگاه های ذیربط گزارش می شود.

مهندس حمید دیمویی، معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این مراسم تعداد واحدهای مسکن مهر که تحویل صاحبان آنها شده را قریب به 24 هزار و 400 واحد از مجموع واحدهای مسکن مهر عنوان کرد و افزود:  تا پایان سال جاری نیز 4 هزار واحد دیگر در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت تحویل داده خواهد شد.

دیمویی اضافه کرد: در استان اصفهان 84 شهر مشمول طرح فوق بوده که 10 درصد کل کشور را شامل می‌شود. همچنین 50 هزار مترمربع از واحدهای مسکن مهر در 28 ماه آینده تحویل صاحبان آن خواهد شد.

معاون بنیاد مسکن کشور خاطر نشان کرد: وام های مسکن مهر به جهت تسهیل در روند اجرایی از کارمندی به زنجیره‌ای تبدیل خواهد شد.

12 10

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.