۱۷:۱۱ - شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۳

دانایی مدیر بنیاد مسکن شهرستان شاهین شهر و میمه:

صدور 3500جلد سند مالکیت در شهرستان

دانایی گفت: بر اساس قانون تاکنون سه هزار و ۵۰۰ جلد سند مالکیت مسکونی در روستاها و شهرهای شهرستان شاهین شهر و میمه صادر گردیده است.

 

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نا،عبدالرسول دانایی مدیر بنیاد مسکن شهرستان شاهین شهر ومیمه در نشست خبری که به مناسبت دهه حساب ۱۰۰ امام (ره) برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس قانون الحاقی موادی بر قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن و همچنین اجرای ماده ۱۳۳ طرح سند دار کردن اماکن مسکونی روستایی ، صدور اسناد مالکیت روستایی در روستاهای بالای ۲۰خانوار و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت بر عهده بنیاد مسکن قرار دارد.

دانایی گفت : بر اساس قانون تاکنون سه هزار و ۵۰۰ جلد سند مالکیت مسکونی در روستاها و شهرهای این شهرستان صادر گردیده است.

وی افزود : هدف از این طرح را کمک به توسعه و رونق اقتصادی روستاها، سامان‌دهی نظام مالکیت اراضی واقع در روستاها، امکان بهره‌گیری روستاییان از تسهیلات بانکی، افزایش ارزش حقیقی و حقوقی املاک آن‌ها، تثبیت مالکیت و از بین بردن اختلافات املاک روستایی عنوان کرد.

دانایی با بیان سخن حضرت امام (ره) که فرمودند هیچ کس در هیچ گوشه مملکت نباید از  داشتن خانه محروم باشد،  گفت : در این راستا مقدمات لازم جهت اجرای ۴۲۰ واحد مسکن در شهر های شاهین شهر ، گرگاب، روستا جهادآباد برای اقشار کم درآمد در دست اقدام می باشد.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان شاهین شهر ومیمه گفت : بنا به ماده ۱۱ قانون سامان‌دهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، مطالعه و تهیه طرح هادی تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار بر عهده بنیاد مسکن است.

وی تصریح کرد: طرح هادی طرحی است که ضمن سامان‌دهی و اصلاح بافت موجود و میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف مسکونی و تجاری، تأسیسات و نیازمندی‌های عمومی روستا را بر حسب مورد در غالب مصوبات طرح‌های جامع ناحیه‌ای تعیین می‌کند.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان شاهین شهر ومیمه گفت:  تاکنون مطالعه وتهیه طرح هادی 16 روستا تا پایان سال ۹۲ انجام و تهیه طرح روستاهای قاسم آباد، سعید آباد ، چقاده و مرآوند تا پایان سال۹۳ انجام می گردد .

دانایی افزود: جزء معدود شهرستانهای استان هستیم که تمامی روستاهای آن تا پایان ۹۳ دارای طرح می باشد.

وی گفت : اجراء، زیر سازی وآسفالت و همچنین احداث و اصلاح شبکه معابر، احداث و اصلاح میادین، احداث فضای سبز، احداث کانال‌های آب در داخل روستا، دیواره‌های ساحلی و حائل، احداث سیل‌بند از جمله اقدامات انجام شده در طرح‌های هادی روستایی است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان شاهین شهر ومیمه  در ادامه با اشاره به اینکه طرح بهسازی مسکن روستایی از سال ۸۴ توسط این بنیاد گفت: این طرح با هدف بهبود کیفیت مسکن و بافت روستایی و ارتقاءسطح ایمنی، بهداشتی، رفاه و آسایش مسکن روستایی آغاز شد.

وی  تملک و واگذاری زمین را از دیگر وظایف این نهاد دانست و گفت:  بر اساس قانون، بنیاد مسکن وظیفه سامان‌دهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن و متولی تملک و واگذاری زمین در روستاها است.

دانایی از نظارت بر ساخت ۱۳۰۰واحد مسکونی مقاوم روستایی در شهرستان خبر داد و گفت: این واحدها در روستاهای بخش مرکزی و میمه بانظارت نظام فنی روستایی و ناظران فنی روستایی اجرا و هشتادو هشت میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک های عامل پرداخت شده است.

دانایی  با اشاره به شروع مسکن مهر از سال ۸۸ تاکنون خبرداد وگفت : بنیاد مسکن شهرستان شاهین شهر ومیمه نظارت عالیه بر دو هزار و ۳۰۰  واحد مسکن مهر را در شهرهای گز، میمه، گرگاب، وزوان و لای بید در چهار قالب خودمالک، تعاونی خود مالک، تعاونی و  سه جانبه  را به انجام رسانیده است.

وی افزود: پرداخت اعتبار ۴۷ میلیاردی تسهیلات مسکن مهر توسط بانک مسکن به این پروژه‌ها موجب تسریع در روند اجرا و بهره‌برداری آنها گردید.

وی  ماموریت های  مجموعه بنیاد مسکن را، اجرای طرح های عمران روستایی ,  بازسازی و بهسازی مسکن روستایی و تامین مسکن نیازمندان جامعه، سند دار کردن اماکن روستاهای بالای ۲۰خانوار و شهرهای زیر ۲۵۰۰۰نفر جمعیت و همچنین حوادث غیر مترقبه از جمله زلزله و سیل عنوان کرد و گفت : مجتمع‌های ۱۵۵ واحدی گلبافت ، ۸۸  و ۹۹ واحدی گرگاب ، ۶۵  و ۶۴ و ۳۰ واحدی گلدیس،۱۳واحدی چغاده،۴۹واحدی جهادآباد و ۲۷ واحدی مورچه خورت از جمله واحدهای واگذار شده این بنیاد در سطح شهرستان شاهین شهر و میمه از بدو تاسیس تا پایان سال۱۳۹۲ می باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.