۰۳:۲۶ - دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴

کاروان نیلوفران آبی از راه رسیدند...

شهدای گمنام و غواصان دریادل فضای شاهین شهر را عطر آگین کردند

پیکر پاک شهدای غواص عصرامروز در میان استقبال چشمگیر سیلی از مردم ولایتمدار شاهین شهر تشییع شدند

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا، کاروان شهدای غواص عصر دیروز وارد شهر شاهین شهر شد و هوای این شهر را عطر آگین کردند. اشک شوق در چشم مادران و خانواده های شهدایی که به استقبال فرزندشان امده بودند دیده می شد. شهر حال و هوای دیگری پیدا کرده بود. شبیه دوران هشت سال دفاع مقدس شده بود کسانی که آن روزها را به یاد می آوردند اذعان دارند در آن روزها چگونه جوانان این مرزو بوم عاشقانه ندای رهبر خود را در دفاع از این آب و خاک لبیک گفته و با بدرقه پدران و مادران خود راهی جبهه های جنگ می شدند. براستی امروز کربلای دیگری بود، یاران حسین(ع) آمده بودند.

مراسم تشییع و وداع با کاروان نیلوفران آبی در شاهین شهر از سه راه فردوسی این شهر به طرف شهدای گمنام در بوستان انقلاب که مسافتی تقریبا طولانی است در حرکت بود اما با این حال زن و مرد پیر و جوان همه عاشقانه تریلر حامل شهدا را در بر گرفته بودند و پابه پای این شهدا تا محل برگزاری مراسم وداع حرکت می کردند.

در مسیر حرکت کاروان شهدا تعدادی از هنرمندان گروه نمایشی که ملبس به لباس خاکی جبهه و غواصی بودند به اجرای نمایش پرداختند.

یکی از جوانان این شهر در گفتگو با خبرنگار ما می گفت: همیشه خود را مدیون این شهدا می دانیم چرا که با نثار جان عزیز خود برای امروز ما آسایش و آرامش به ارمغان آوردند و هرجا کم آورده ایم، دست نیاز خود را به سوی این شهدا دراز کرده ایم و خواستیم که دستگیرمان شوند.

وی ادامه داد شهدا با آمدنشان پیام آوردند که ای ملت ایران بدانید استکبار جهانی و شیطان بزرگ همیشه دشمن این ملت و کشور بوده و هست، روزی در آن لباس و چهره و امروز با چهره ای دیگر، فریب ظاهر امروزشان را نخورید. و از همه ما می خواهند که در راه حفظ ارزشهای انقلاب اسلامی و سربلندی این کشور تلاش و کوشش کنیم.

مادری که سیل اشک بر چهره داشت و گویای احساسات پاک درونی اش بود می گفت: وظیفه تک تک ما ملت ایران است که ادامه دهنده راه شهدا باشیم و نگذاریم که خون شهدا پایمال شود. این شهدا که اغلب جوانانی کم سن و سال بودند برای راحتی امروز ما از جانشان گذشتند انتظار دارند خونشان پایمال نشود حفظ حجاب و آزادی و سربلندی کشور از خواستهای شهدا است.

مراسم وداع با کاروان شهدای دریادل و خط شکن با سخنرانی امام جمعه شاهین شهر و روایتگری محمد احمدیان از دوران دفاع مقدس و تفحص پیکرهای شهدا و مداحی در جوار شهدای گمنام شاهین شهر برگزار و تا پاسی از شب ادامه داشت.

اما توان بیان بدرقه را نیست که چگونه تریلر حامل شهدا به سختی توانست از میان انبوه جمعیت عبور کرده و جدا شود.

امید که شهدا در روز قیامت شفبع ما باشند

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.