۰۹:۳۳ - چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴

عطر شهید گمنام فضای شهر وزوان را عطر آگین کرد

حضور شکوهمندانه مردم شهر وزوان در تشییع شهید گمنام، نشان از ارادت خالصانه و قدرشناسی زنان و مردان این دیار از شهدا و قهرمانان هشت سال دفاع مقدس می باشد.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا، همزمان با سالروز شهادت رئیس مذهب تشیع، شهر وزوان شاهد حماسه آفرینی و شکوه حضور زنان و مردان در مراسم تشییع پیکر پاک و مطهر شهید گمنام تازه تفحص شده از منطقه عملیاتی کربلای 4 بود.

حضور شکوهمندانه مردم شهر وزوان در تشییع شهید گمنام، نشان از ارادت خالصانه و قدرشناسی زنان و مردان این دیار از  شهدا و قهرمانان هشت سال دفاع مقدس می باشد.

شهر وزوان روز گذشته حال و هوای دیگری داشت بوی جبهه بوی شهادت، بوی مردانگی مردانی که با قدرت ایمان جلوی دشمنان ناپاک این مرزو بوم ایستادند، می داد. علی رغم گرمی هوا و اینکه شروع مراسم از ساعت 16 اعلام شده بود ولی اهالی شهر وزوان از ساعتها قبل خود را به محل برگزاری رسانده و چشم انتظار غواص دریادل و قهرمان از سفر بازگشته بودند.

همه آمده بودند زن و مرد، پیر و جوان هرکسی که آرامش و امنیت امروز کشورش را مدیون فداکاری ها و خون شهدا می دانستند آمده بودند تا بار دیگر با آرمان های انقلاب، امام(ره) و شهدا پیمانی دوباره ببندند و بگویند که تا جان در بدن دارند پای این آرمان ها خواهند ایستاد و ادامه دهند راه شهدا خواهند بود.

انتظارها به سر آمد و چشمان منتظر پدران و مادران شهدا به قامت پیچیده در قاب سه رنگ روشن شد، پیکر مطهر شهید گمنام در میان سیل چمعیت که بی سابقه ترین تجمعی بوده که این شهر در این سالها به خود دیده بود بر روی دستان مردم قدر شناس که اشک شوق و لبخند بر چهره داشتند از گلزار شهدای این شهر به سمت معراج شهدا تشییع شد.

ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت که سوگوار شهادت امام ششم شیعیان هستند در قالب دسته جات عزادار در این مراسم شرکت کرده بودند پس از سخنرانی حاج شیخ جواد انصاری با نوای گرم سید سعید نریمانی و دیگر مداحان اهل بیت(ع) به عزاداری پرداخته و اشک ماتم ریختند.

 

 

 

12 Responses to “عطر شهید گمنام فضای شهر وزوان را عطر آگین کرد”

  1. سرباز ولایت گفت:

    روزها می آید و ثانیه ها می گذرد
    حتی سایش قلم ها بر صفحه دل کاغذها
    نتوانست تا که بنویسد از مردان بی نام
    خاکیان افلاک نشین
    که بر اسب سپید عشق تاختند
    و بر رخ مرگ تبسم نمودند
    اینجا سخن از خون است
    آنان که با خون پیمان نامه مهر می کنند.
    سلام بر مجاهدان خدا و درود بر مردم همیشه در صحنه وزوان، دیار مردان غیور و مجاهد

  2. غفرانی گفت:

    قـطـعـه گـم شده ای از پـر پـرواز کـم است
    یـازده بــار شمـردیـم و یـکی بــاز کـم است
    این همه آب که جاریست نه اقیانوس است
    عـرق شرم زمیـن است کـه سرباز کم است

  3. پیام رهبر انقلاب در پی تشییع پیکر مطهر شهدا گفت:

    بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم‌
    صلوات و سلام خدا بر شهیدان عزیز که مشعل توحید را با ایثار خود برفراز میهن اسلامی برافروختند، و صلوات و تحیّات خدا بر شهیدان مظلوم غوّاص که با ظهور و حضور خود، این فروغ خاموش نشدنی را مدد رساندند و پرچم یادهای عزیز و گران‌بها و ذخیره‌های معنوی ملّت را با شکوهی هر چه تمام‌تر در کشور برافراشتند.
    سلام بر دستهای بسته و پیکرهای ستم‌دیده‌ی شما. و سلام بر ارواح طیّبه و به رضوان الهی، بال‌گشوده‌ی شما. سلام بر شما که بار دیگر فضای زندگی را معطّر و جان زندگان را سیراب کردید. و سپاس بی‌پایان پروردگار حکیم و مهربان را که در لحظه‌های نیازِ این ملّتِ خداجوی و خداباور، بشارتهای تردیدناپذیر را بر دلهای بیدار نازل میفرماید و غبارها را میزداید. و سلام بر شما ملّت بزرگ، وفادار، آگاه، مسئولیّت‌پذیر که خطاب لطیف الهی را به درستی می‌شناسید و مینیوشید و پاسخ میگویید.
    حضور پُرمضمون امروز شما در تشییع این دُردانه‌های به میهن بازگشته، یکی از به یادماندنی‌ترین حوادث انقلاب است؛ رحمت خدا بر شما، و سپاس بی‌حد از خدای مالک دلها، و سلام بی‌پایان بر حضرت بقیّةالله (روحی فداه) که صاحب این ثروت عظیم است.
    والسّلام علیکم و رحمةالله‌
    سیّد علی خامنه‌ای‌

  4. با دستهای بسته اومدید... گفت:

    بسم رب الشهداء والصدیقین
    وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ (آل عمران ۱۶۹)
    کسانی را که در راه خدا کشته شده اند مرده مپندار ، بلکه زنده اند و نزدپروردگارشان به ایشان روزی می دهند.

    بی شک رمز ماندگاری حضرت سیدالشهدا (ع) و یاران باوفایش در استقامت آنان در برابرکفر و ظلم و دوری جستن از مماشات و معامله با دشمن بوده و همان رمز “هَیْهَاتَ مِنَّا الذِّلَّهِ” که فرزندان این آب و خاک در هشت سال دفاع مقدس آن را به جهانیان و مستکبران ثابت کردند و عده ای از آنان نیز امروز با دستان بسته و پیکر بی جان اما با فریادی بلند که تا بلندای جهان می رسد اعلام کردند که همچنان ایستاده اند و ما نیز بایستی به تبعیت از ولایت فقیه و شهداء همچنان در مقابل مستکبران و استعمارگران و در راس آنها آمریکا و صهیونیست محکم و استوار بایستیم و زیر بار ذلت نرویم.

  5. شاهین گفت:

    احترام شما واجب و خون شما پایدار و یادتان جاودانگی است فارغ از هر دسته وگروه به احترام خونی که برای وطن ریختید و جانی که برای ایران عزیز دادید سر تعظیم فرود می آورم .

  6. نا شناس گفت:

    هیچ وقت برای جبران دیر نیست.
    شهدا شرمنده ایم ولی می شود دستمان رابگیرید میخواهیم جبران کنیم.
    بیایید جبران کنیم تا بیشتر از این شرمنده شهدا نباشیم
    تاکی فقط حرف بزنیم و انگشت حسرت به دهان بگزیم و بگوییم شرمنده ایم؟!!! با شرمنده بودن کاری درست نمی شود به جبران شرمندگیمان بپردازیم
    لطفففااااا

  7. سلام بر شهدا گفت:

    فقط باید گفت چه به موقع آمدند وگرنه بعضی ها ، چه راحت از آرمان های امام (ره ) و انقلاب و شهدا می گذرند ، خوبه خودشون (شهدا) چند وقت یکبار سری می زنند و مسایل و مشکلات مملکت را حل می کنند .

  8. سمیع گفت:

    درود بر مردم شهید پرور وهمیشه در صحنه وزوان ،درود خدا بر دستان پر مهر پدران ومادران شهدا که خاطراتشان زنده شد ودرود بر یادگاران شهدا که به استقبال همرزمان خود شتافتند دردو…..

  9. مهران گفت:

    سلام. باعث افتخار است که در این مراسم حضور داشتم. لطفا از این به بعد موارد زیر را رعایت کنید:
    1- تاریخ وقوع خبر را ذکر فرمایید
    2- ارزش خبر به تازگی آن است. ارزش خبرگزاری هم به درج اخبار دست اول است.
    3- کیفیت مداحی از ابتدا تا مسجد جامع مناسب نبود.
    4- لطفا کامنت مرا درج نمایید.

    • شاهد گفت:

      باسلام و تشکر
      در سیستم صوت متأسفانه کل کشور بخصوص هیئات مذهبی دچار مشکل هستند این مشکل صوت هیچ وقت در کشور حل نخواهد شد واقعا نمیدانم علت چیست
      اطلاع رسانی مراسم خوب بود نتیجه آن هم استقبال بی نظیر مردم بود
      باید بر دستان این مردم غیور بوسه زد

  10. hivazvan.ir گفت:

    مردم همیشه در صحنه وزوان باز هم حماسه آفریدند.سیل جمعیت مشتاق و ولایتمدار با چشمانی اشکبار و دستانی پرمهر از شهید غواص استقبال و پس از تشییع پیکر پاکش ، فرزند مهدی فاطمه را بدرقه نمودند. بی شک خاطره این روز تا مدتها در ذهن مردم فهیم وزوان زنده خواهد ماند.
    وزوان در این روز به یادماندنی به احترام شهدا و خانواده معزز ایشان تمام قد ایستاد.
    http://hivazvan.ir/?p=985

  11. s.e.m گفت:

    اي شهدا…. براي ما حمدي بخوانيد…كه شما زنده ايد و ما مرده….
    با تشكر از مردم غيرتمند و قدر شناس شهر وزوان كه با اين استقبال با شكوه از دردانه گمنام وطن قلب خانواده شهدا و همچنين مهدي فاطمه (عج) را شاد و خوشنود كردند. جهت شادي ارواح طيبه شهدا صلوات

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.