۱۷:۰۷ - سه شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۴

بلیط اتوبوس هم گران شد/ دریافت سلیقه ای کرایه تاکسی

کرایه تاکسی و اتوبوسهای شهری هر ساله ۲۰ درصد گران می شود اما در کنار این افزایش قیمت کهنگی وسایل حمل و نقل عمومی و دریافت سلیقه ای کرایه های تاکسی توسط قسمت عمده ای از رانندگان شهروندان را با مشکلات دوچندان برای تردد در شهر روبرو می کند.

به گزارش پایگاه خبری”شاهین نا” به نقل از صاحب نیوز/ بعد از تصویب شورای شهر برای گران شدن کرایه تاکسی ها در سال جاری این بار گرانی به سراغ اتوبوس های شهری آمد و سر انجام ۲۰ درصد هم به قیمت بلیط اتوبوس ها اضافه شد.

*۷۸۰تومان هزینه تمام شده جابه جایی مسافران

خدمت رسانی شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان علی رقم تلاش های صورت گرفته در سالهای اخیر از نظر بسیاری از شهروندان که هر روز با این بخش شر و کار دارند چندان مناسب نیست اما کرایه های این وسایل نقلیه هر سال افزایش پیدا می کند.

اتوبوسرانی اصفهان در سالهای گذشته با راه اندازی نشدن پروژه های حمل و نقل عمومی بار اصلی در سرویس دهی به شهروندان را در این زمینه بر عهدا داشته اما با کمبودهایی نظیر تعداد اتوبوس در بسیاری از خطوط،تاخیر های طولانی مدت در رسیدن اتوبوس به ایستگاه و همچنین فرسوده بودن اتوبوس هایی که در سطح شهر تردد می کنند از جمله عواملی است که هر سال شهروندان با آن دست و پنجه نرم می کنند اما در کنار آن باید هزینه اضافه شده بلیط اتوبوس را پرداخت کنند.

امسال نیز بنا به پیشنهاد شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و تصویب شورای اسلامی شهر نرخ کرایه اتوبوس های این شرکت در تمام خطوط ملکی و خصوصی ۲۰ درصد افزایش پیدا کرد.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوس رانی اصفهان هزینه تمام شده جابه جایی مسافر برای هر نفر در سفرهای شهری ۷۸۰ تومان عنوان کرد و افزود: تنها قسمتی از این مبلغ از مسافران دریافت می شود.

*نظارت نامناسب بر دریافت کرایه تاکسی

اما کرایه های تاکسی های شهر هم از اواخر فروردین افزایش پیدا می کند و بهانه تازه ای می شود تا رانندگان همچون سالهای گذشته کرایه دلخواه را از شهروندان دریافت کنند.

نظارت بر کرایه تاکسی های شهر اصفهان به نظر می رسد مدتههاست به فراموشی سپرده شده و هر سال با تصویب شورای اسلامی شهر مبنی بر افزایش نرخ کرایه تاکسی موقعیت سو استفاده برای رانندگان فرصت طلب به خوبی مهیا می شود تا بنا به دلخواه خود و بدور از نگرانی بابت نظارت سازمان تاکسی رانی کرایه ها را افزایش دهند.

امسال قرار است از چند روز آینده کرایه تاکسی ها ازهر کورس ۳۴۴ تومان سال گذشته ،با افزایش ۲۰ درصد به هر کورس ۴۱۳ تومان محاسبه شود.

ضعف در نظارت بر کار رانندگان تاکسی و افزایش دلخواه کرایه ها توسط برخی رانندگان باعث شده تا تاکسی های شهر بیشتر ساعات روز در سطح شهر خالی بمانند و مسافران رقبتی به استفاده از این وسیله حمل و نقل عمومی نداشته باشند چرا که بیشترین میزان حقوق ماهانه آنها صرف کرایه تاکسی می شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان هدف از ارایه لایحه پیشنهادی افزایش کرایه تاکسی ها به شورای شهر را پیشگیری از افزایش خود‌سرانه قیمت کرایه تاکسی‌ها در سطح شهر عنوان می کند اما در کنار آن سامانه هوشمند تاکسی های شهری را راه حلی می داند که قرار است از افزایش خودسرانه کرایه تاکسی توسط این سامانه جلوگیری شود.

علیرضا صلواتی با اشاره به اینکه با استفاده از این سامانه مشکل پول خرد حل می شود افزود:: تاکنون بیش از ۶۰ درصد تاکسی های شهر به سامانه هوشمند مجهز شده اند و بیش از ۷۰ درصد آنها برای نصب سامانه ثبت نام کرده اند.

صلواتی ادامه می دهد: سامانه هوشمند پرداخت کرایه تاکسی در اصفهان براساس ۲ عامل زمان و مسافت کرایه را محاسبه می‌کند که نه تنها گران‌تر از نرخ کرایه سنتی نیست که عادلانه‌تر است.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.