۱۲:۱۲ - جمعه ۱۴ فروردین ۱۳۹۴

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

در متن بیانیه اشاره آشکاری به لغو تحریم ها نشده است/ بررسی بیانیه اعلام شده در کمیسیون امنیت ملی مجلس

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: آنچه که بیانیه نشان می دهد یک چهارچوب مفهومی برای نوشتن متن توافق نامه است؛ اما در این متن صحبت و یا اشاره آشکاری به لغو تحریم ها نشده است و این اعتمادسازی بین المللی هم به شکل آشکار مورد تأیید نگرفته و منوط به بازرسی های نظام یافته غربی های شده است.

به گزارش پایگاه خبری”شاهین نا” سید حسین نقوی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص توافق لوزان گفت: در حاضر تفاسیر و نقل قول ها درباره متن توافق نامه بسیار زیاد و متفاوت است و لازمه پایان دادن به این تفاسیر بررسی بیشتر متن‌های ارائه شده از سوی وزارت خارجه و فکت شیت است.

وی در ادامه گفت: با توجه به تفسیر ها و تأویل های متفاوتی که از توافق هسته‌ای مطرح شده است به ویژه اظهار نظرهای اوباما و بیانیه رسمی کاخ سفید و همچنین بر اساس اظهارات موگرینی باید بررسی های بیشتری روی بیانیه صورت بگیرد تا مشخص شود کدام تفسیر منطبق بر متن بیانیه است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: آنچه که بیانیه نشان می دهد یک چهارچوب مفهومی برای نوشتن متن توافق‌نامه است؛ اما در این متن صحبت و یا اشاره آشکاری به لغو تحریم ها نشده است و این اعتمادسازی بین المللی هم به شکل آشکار مورد تأیید نگرفته و منوط به بازرسی های نظام یافته غربی های شده است.

نقوی حسینی افزود: باید مقداری در این توافقنامه تأمل بیشتری داشت و مواردی از آن بررسی شود و در کنار آن باید اظهارات مقامات مذاکره کننده کشور را هم شنید که بتوانیم قضاوت دقیقی از این موضوع داشته باشیم.

وی در خصوص برنامه مجلس شورای اسلامی برای مشخص شدن زوایای پنهان این چهارچوب کلی مطرح شده گفت: قطعاً‌این بیانیه که اعلام شده است در کمیسیون امنیت ملی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و از وزیر امور خارجه برای شرکت در کمیسیون و پاسخگویی به این ابهامات دعوت خواهد شد و مجلس هم برنامه ویژه ای در این خصوص در نظر خواهد گرفت.

منبع:راه دانا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.