۱۶:۰۰ - چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳

با ورود به هفته پایانی سال؛

چهارشنبه سوزی و دلهره خانواده ها نزدیک می شود

متاسفانه چهارشنبه آخر سال با سودجویی برخی افراد، موجب افزایش استفاده از مواد محترقه و در نتیجه خسارت های جانی و مالی بسیاری برای افراد بیگناه شده است که موجب آزردگی خاطر و داغدار شدن خانواده ها می شود.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا” به نقل از صاحب نیوز/مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به خطرات چهارشنبه آخر سال گفت: خانواده ها می توانند با نظارت بیشتر بر فرزندان خود، آنها را از آسیب های احتمالی در این شب دور کنند.

بهزاد بزرگزاد با بیان اینکه  در درجه اول، خانواده ها هستند که می توانند با نظارت بیشتر بر فرزندان خود، آنها را از آسیب های احتمالی در این شب دور کنند گفت: خانواده ها قبل از چهارشنبه سوری به گونه ای عمل نکنند که بخواهد نوش دارویی پس از مرگ سهراب باشد.

وی  ادامه داد: واحد آموزش سازمان آتش نشانی در طول سال با آگاهی بخشی به خانواده ها و مدارس تلاش می کند با ایجاد یک موج فرهنگ ایمنی، سطح آگاهی افراد را افزایش دهد.

به گفته وی،والدین در خانواده ها، معلمان در مدارس و رسانه های جمعی وظیفه دارند خطرات استفاده از مواد محترقه را برای افراد توضیح داده تا فرهنگ سازی در این زمینه نهادینه شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تاکید کرد: از آنجایی که کودکان و نوجوانان به زشتی عمل خود واقف هستند و معمولا پس از خریداری مواد محترقه آنها را در نقاط غیرقابل دید مثل انباری، زیرزمین، بالکن، کیف و وسایل شخصی و … مخفی می کنند که این امر از عوامل بروز حریق و حادثه می باشد، لذا به والدین توصیه می کنیم این گونه محل ها را بررسی و در صورت امکان درب آنها را قفل نمایند.

بزرگ زاد تصریح کرد: کودکان و نوجوانان در صورت عدم دسترسی به کبریت و مواد آتش زا به فروشگاه های رنگ و مواد شیمیایی و داروخانه ها مراجعه می کنند لذا به فروشندگان این قبیل مواد توصیه می شود که اکیداً از فروش این مواد به کودکان و نوجوانان خودداری کنند و از سوی دیگر از شهروندان درخواست می کنیم به محض مشاهده خرید و فروش مواد محترقه به هر شکل سریعاً مامورین انتظامی را در جریان امر قرار دهند.

وی با بیان اینکه حادثه برای هرکسی اتفاق می افتد گفت: باید کودکان و نوجوانان را تشویق کرد که از حوادث درک خوبی داشته باشند و به آنها آموزش داد که آنها در مقابل مواد محترقه، منفجره و آتشبازی آسیب پذیر هستند.

وی در پایان اظهار داشت: مراقب رفتارهای خطرناک و ناهنجار افراد باشید و در صورت لزوم مراتب را به واحدهای گشتی نیروی انتظامی و یا پلیس ۱۱۰ اطلاع دهید.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.