۰۸:۴۵ - یکشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۴

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شاهین‌شهر:

ایمنی مدارس شاهین شهر نیازمند توجه بیشتر است/ غیر استاندار بودن ایمنی صنایع اطراف زنگ خطری بزرگ برای مسئولان

اکرم خانی سرپرست سازمان آتش نشانی شاهین شهر گفت: علی رغم تاکیدات مکرر به مدیران مدارس و مسئولان آموزش و پرورش در استاندارد کردن ایمنی، متاسفانه مدارس شاهین شهر از ایمنی لازم برخوردار نیستند.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا؛ سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شاهین شهر شب گذشته در نشت خبری خود با اصحاب رسانه گفت: این سازمان با عمر 12 ساله خود در حوادث و پیشگیری از وقوع آن همواره یاری رسان شهروندان بوده است.

وی افزود: به مناسبت هفتم مهرماه روز آتش نشانی و خدمات ایمنی ویژه برنامه هایی از جمله ادای احترام به مقام شامخ شهدا، رژه موتوری، مانور عملیات امداد و نجات، تجلیل و اهدای درجه به آتش نشانان برتر از سوی سازمان برای بزرگداشت این روز پیش بینی شده است.

مانور بزرگ امداد و نجات با هدف آشنایی مردم با عملکرد آتش نشانی برگزار می شود

سعید اکرم خانی هدف از اجرای این مانور را آشنایی شهروندان با نقش و رسالت آتش‌نشانی و عملکرد تیم عملیاتی برشمرد و گفت:  آشنا نبودن مردم با موارد ایمنی و نقش اصلی اتش نشانی یکی از چالش‌های پیش‌روی نیروهای آتش‌نشان در شاهین‌شهر می باشد.

وی نجات جان انسان ها در حوادث را مهمترین وظیفه آتش نشانان دانست و خاطر نشان کرد: فرهنگ سازی و آموزش رعایت موارد ایمنی به شهروندان می تواند نقش موثری در کاهش حوادث داشته باشد.

رها کردن حبس شدگان در آسانسور بیشترین حجم ماموریت های آتش نشانی شاهین شهر است

سرپرست سازمان آتش نشانی شاهین شهر با بیان اینکه تیم عملیاتی سازمان سال گذشته 575 مورد ماموریت ثبت شده داشته است افزود: بیشترین آمار حوادث در شاهین شهر مربوط به آسانسورها در مجتمع های مسکونی می باشد که میانگین روزی دو الی سه ماموریت رها کردن حبس شدگان در آسانسور به ثبت می رسد.

آتش نشانان ظرف مدت 3 دقیقه به محل حادثه می رسند

وی با بیان اینکه سه ایستگاه آتش‌نشانی در شاهین‌شهر وجود دارد از افتتاح ایستگاه چهارم در مجتمع مسکونی مهر خبر داد و گفت: زمان رسیدن آتش‌نشانی به محل حادثه در شاهین‌شهر حدود 3 دقیقه می باشد.

اکرم خانی بابیان اینکه سازمان آتش نشانی شاهین شهر سازمان معین در سطح استان می باشد و بر اساس رسالتی که بر عهده دارد علاوه بر ماموریت های شهری و حریم شهری ماموریت های فرا منطقه ای نیز انجام می دهد گفت: سازمان آتش نشانی شاهین شهر بدلیل داشتن ماموریت های فرا منطقه ای با چالش بروز رسانی تجهیزات روبرو است.

وی به آموزش و سازماندهی آتش نشانان افتخاری اشاره و اظهار کرد: سازمان آتش نشانی همه ساله با برگزاری دوره های آموزشی ظرف مدت 40 ساعت به علاقمندان آموزش های لازم ارائه و در پایان نیز گواهی پایان دوره اهدا می شود که سازمان تلاش می کند از این افراد آموزش دیده به عنوان سفیران آتش نشان در جامعه استفاده نماید.

وی اضافه کرد: با شروع سال تحصیلی جدید نیز دوره های آموزشی رایگان در سطح مدارس و مهدکودک‌ها برگزار و دانش آموزان با موارد ایمنی و نحوه اطفاء حریق آشنا می شوند.

مدارس سطح شاهین شهر ایمن نیستند

سرپرست سازمان آتش نشانی شاهین شهر در ادامه بیان کرد: در بازدید از مدارس سطح شاهین شهر علی رغم تاکیدات مکرر به مدیران مدارس و مسئولان آموزش و پرورش در استاندارد کردن ایمنی، متاسفانه مدارس شاهین شهر از ایمنی لازم برخوردار نیستند.

وی تاکید کرد: به دلیل ابهام از نوع فعالیت‌ و نگهداری مواد و محصولات از صنایع اطراف شاهین‌شهر، داشتن اطلاعات دقیق از تولید و نگهداری محصولات صنایع در صورت وقوع حادثه و ایجاد حریق کمک شایانی به آتش نشانان در اطفاء حریق خواهد کرد.

سطح ایمنی صنایع اطراف شاهین شهر مطلوب نیست

اکرم خانی یکی دیگر از چالش های مهم سازمان آتش نشانی شاهین شهر را صنایع اطراف عنوان کرد و افزود: بازدیدهای کارشناسان سازمان از صنایع بزرگ و کوچک اطراف شاهین شهر حکایت ازغیر استاندار بودن سطح ایمنی صنایع دارد که با توجه به تذکرات لازم برای ارتقاء ایمنی در صورت عدم رعایت از طریق مراجع ذی‌ربط اقدام خواهد شد.

وی با انتخاب شعار «دلاوران در خشم آتش می درخشند» برای 7مهر روز آتش نشانی و خدمات ایمنی گفت: آتش نشانان را باید قهرمانان واقعی صحنه های حوادث نامید. چرا که با به خطر انداختن جان خود برای نجات دیگران تلاش می کنند.

اکرم خانی افزود: حوزه ایمنی و پیشگیری یکی از واحد های فعال و بروز سازمان می باشد که نقش بسیار موثری در فرهنگ سازی و کاهش حوادث دارد بطوریکه طی شش ماه اول سال جاری 372 مورد بازدید منجر به صدور 114 دستوالعمل رعایت موارد ایمنی و 300 مورد تاییدیه شده است.
وی با تاکید بر نقش رسانه ها در فرهنگ سازی تصریح کرد: رسانه‌ها در آموزش و امدادسانی به شهروندان همیار و بازوی توانمند آتش‌نشانی هستند.

سرپرست سازمان آتش نشانی شاهین شهر در پایان ضمن تبریک روز آتش نشان و قدردانی از زحمات کلیه پرسنل سازمان آتش نشانی شاهین شهر گفت: از تمام توان و امکانات خود برای حمایت از همکاران زحمت کش سازمان استفاده خواهم کرد.

برنامه بعدی روابط عمومی سازمان آتش نشانی پس از پایان نشست خبری بازدید خبرنگاران از قسمت های مختلف سازمان از جمله بزرگترین برج صخره نوردی استان و ساختمان برگزاری مانورهای امداد و نجات و همچنین آموزش نحوه اطفاء به خبرنگاران بود.

IMG_1755

atash 1 atash 2

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.