۰۹:۲۷ - چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

تحقق اهداف آموزش و پرورش نیاز به همراهی کلیه دستگاه ها دارد

گردهمایی مدیران و مسئولین آموزش و پرورش متوسطه استان اصفهان با حضور زرافشان معاونت دوره متوسطه وزیر آموزش و پرورش، قائدیها مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان بصیری فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه ،و مدیران و مسئولان مدارس متوسطه استان و شهرستان رییس و اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار شاهین شهر و سایر مقامات محلی در تالار شیخ بهایی شاهین شهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا“ معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی مدیران و مسئولان آموزش و پرورش متوسطه استان اصفهان که در سالن آموزش و پرورش شاهین شهر برگزار شده بود اظهار کرد: تحقق اهداف آموزش و پرورش نیاز به همراهی کلیه دستگاه ها دارد و این همراهی و همدلی مدیران در شاهین شهر به خوبی نمایان است که قابل تقدیر است.

علی زرافشان شاخصه های استان اصفهان را بالاتر از میانگین کشور اعلام کرد و ادامه داد: استان اصفهان در مواردی همچون سطح پوشش در دوره اول متوسطه، موفقیت در امتحانات سراسری و کسب نمره، بالاتر از میانگین کل کشور می باشد که نشانه تلاش و موفقیت مدیران و فرهنگیان است.

وی افزود: آموزش و پرورش کشور در شرایط جدیدی قرار دارد و دستیابی به شاخص های کمی و کیفی و راهبرد ارتقاء کیفیت در راس برنامه ها است و برای ایجاد تحول در آموزش و پرورش تقویت مدیران مدارس در دستور کار قرار دارد.

محمدحسن قائدیها مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه آموزش 850 هزار دانش آموز استان توسط 60 هزار فرهنگی انجام می شود گفت: با تلاش و همکاری همه فرهنگیان، استان موفق به کسب رتبه شاخص در صدر رتبه های آموزش و پرورش کشور شده است.

قائدیها به تشریح سیاست های کلان آموزش و پرورش استان پرداخت و گفت: ساماندهی و بهره وری از نیروی انسانی، توسعه مشارکت در آموزش و پرورش، تمرکز زدایی و تنفیذ اختیار، عملیاتی کردن بودجه در آموزش و پرورش و توسعه مدیریت آموزشگاه ها از مهم ترین محورهای فعالیت آموزش و پرورش استان است.

فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه ضمن گرامیداشت یاد شهید خرازی بر نقش مؤثر آموزش و پرورش تأکید و افزود: آموزش و پرورش کلیدی ترین بخش آموزش و ترویج فرهنگ و ایجاد زیرساخت های لازم برای آینده کشور است و همه دستگاه ها و نهادها باید برای پیشبرد اهداف این مجموعه همراهی و همکاری نمایند.

علیرضا بصیری با اشاره به تاکید ویژه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بر مسئله ی فرهنگ، انجام اقدامات در حوزه ی فرهنگ را دارای اهمیت بنیادین عنوان کرد و گفت: کار فرهنگی و امر فرهنگ سازی موضوعی نیست که محدود به یک زمان خاص باشد و می بایست همواره در این حوزه دوراندیشی و برنامه ریزی مدون و دقیق اعمال گردد.

وی اضافه کرد: امروز دشمن نیات شوم خود را در قالب جنگ نرم و  با استفاده از تمامی ابزارها و امکانات به پیش می برد و در این رابطه نسل جوان آماج اصلی اهداف پلید دشمن هستند.

فرماندار شهرستان با اشاره به حجم وسیع تهاجمات فرهنگی دشمن بر ضد ارزشها و باورهای جامعه اسلامی، اهمیت نهاد آموزش و پرورش برای مقابله با این تهاجمات و آگاه سازی نسل جوان در جامعه را مورد تاکید قرار داد.

بصیری خاطرنشان کرد: اهداف فرهنگی نظام  و به خصوص اقتصاد مقاومتی که در اصل بر تغییر نگرش مردم و تحول در سبک و سیاق زندگی آنان برای تحقق اقتصاد تولید محور و مبتنی بر مصرف بهینه استوار است تنها در صورت عزم ملی و مدیریت جهادی و  همکاری میان دست اندرکاران نهاد بزرگ آموزش و پرورش از یک سو و قاطبه ی مردم محقق خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش شاهین شهر در این مراسم گزارشی از وضعیت و فعالیت های آموزش و پرورش شاهین شهر ارائه کرد و اظهار داشت: 28 هزار و 800 دانش آموز و یک هزار و 900 نوآموز در 115 مدرسه و 885 کلاس درس دولتی و 271 کلاس درس غیردولتی مشغول کسب علم می باشند.

کریم کمال به نقش مؤثر مدارس غیردولتی اشاره کرد و ادامه داد: پنج هزار و 300 دانش آموز که حدود 20 درصد کل دانش آموزان منطقه هستند در 43 مدرسه غیردولتی تحصیل می کنند که نشانه توجه خانواده ها به بهبود فضا و شرایط تحصیلی فرزندانشان است.

کمال مهاجرپذیری شهر را یکی از بزرگترین معضلات کمبود فضای آموزشی دانست و گفت: 232 کلاس در منطقه به دلیل کمبود فضای آموزشی و نیاز 170 کلاس به نوسازی کامل و همچنین پذیرش 500 الی 700 دانش آموز مهاجر در طول سال تحصیلی از مهم ترین مشکلات آموزش و پرورش شاهین شهر است و در حال حاضر 12 آموزشگاه با 109 کلاس به دلیل نبود اعتبارات کامل به صورت نیمه کاره رها شده است و نیاز است خیران در جهت تکمیل و ساخت فضای آموزشی وارد شوند.

مدیر آموزش و پرورش شاهین شهر از حمایت های شورای اسلامی شهر و شهردار شاهین شهر در این امر قدردانی کرد و گفت: شورای اسلامی شهر و شهرداری به عنوان خیران مدرسه ساز وارد عمل شده اند و تاکنون با ساخت 3 مدرسه در ایجاد فضاهای آموزشی گام مؤثری را برداشته اند.

وی از انتخاب شورای آموزش و پرورش شاهین شهر به عنوان شورای برتر استان در سال جاری خبر داد و علت این انتخاب را برخورداری از مردمی فرهنگی و علم دوست، همراهی و همدلی مسؤلان شهرستان و وجود همکاران شایسته فرهنگی را از عوامل اصلی و مهم این انتخاب دانست.

افتتاح نمازخانه خیره زنده یاد مسعودی در مدرسه آل یاسین
افتتاح نمازخانه خیره زنده یاد مسعودی در مدرسه آل یاسین از دیگر برنامه های این مراسم بود. این نمازخانه با همت برادران مسعودی و به یاد مادرشان در هنرستان دخترانه آل یاسین با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 300 میلیون ریالبا زیربنای 100  مترمربع  احداث شده است.
مدیران شرکت کننده در این همایش به کسب راهکارهای جدید در چهار کارگروه تخصصی و تبادل اطلاعات پرداختند.
در حاشیه این همایش نمایشگاهی از دستاوردهای دانش آموزان شاهین شهر برگزار شد.

amozesh 2

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.