۱۱:۱۸ - سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳

یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت خودروی اصفهان؛ جولانگاه خودروهای چینی

مایه تاسف است که در نمایشگاه خودروی کشور خودمان شاهد به نمایش گذاشتن و تبلیغات خودروی خارجی هستیم در حالیکه تولید کنندگان داخلی سهم ناچیزی دارند.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا” یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت خودرو در اصفهان گشایش و خاتمه یافت. ۷۰ درصد خودروهای رونمایی شده از شرکتهای مختلف ایرانی ونمایندگی های خارجی در این نمایشگاه در سال جدید با عنوان جدید وارد بازار می‌شوند هرچند مثل همیشه سهم ناچیز تولیدکنندگان داخلی مخصوصا در غیاب ایران خودرو بیش از هر زمان دیگر به چشم می آمد.

هرچند که خودروهای عرضه شونده در این نمایشگاه اغلب برای قشر مرفه جامعه بودند؛ اما شرکتهای ایرانی خودروهای جدید با قیمت های مناسب هم برای بازار خودروی سال جدید در نظر گرفته بودند و مقرر شد این خودروهای جدید در سال۹۴در بازار خودرو عرضه شوند.

افزایش سالن های یازدهمین نمایشگاه صنعت خودرو نسبت به سالهای گذشته حکایت از این امر داشت که خودروهای نمایشگاه ارتقای کیفیت داشته اند،زیرادر فیلد خودرو، نمایشگاه های جداگانه ای برای سواری، خودرو دیزلی، راهسازی و قطعات خودرو برگزار شد.

عرضه خودروهای چینی؛ مخالفت آشکار با اجرای اقتصاد مقاومتی

اما در این میان، نکته ای که انتقاد بسیاری از بازدیدکنندگان یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت خودرو در اصفهان را برانگیخت؛ این بود که با وارد شدن به این نمایشگاه احساس می شد به نمایشگاه شهر پکن وارد شده ایم؛ چرا که اغلب خودروهای عرضه شده در این نمایشگاه محصول کشور چین بودند و این موضوع کاملا با فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر پیشرفت در زمینه اقتصاد مقاومتی مخالف بود.

کارشناس فروش شرکت مدیران خودرو اصفهان در این خصوص گفت: مایه تاسف است که در نمایشگاه خودروی کشور خودمان شاهد به نمایش گذاشتن و تبلیغات خودروی خارجی هستیم.

حامدباقرنیا اذعان داشت: مسوولان باید برای تقویت کیفیت خودروی ایرانی تمام همکاری و تلاش خود با خودروسازان را به منصه ظهور برسانند تاصنعت خودروی ایران روز به روز پیشرفت کند و مردم برای خرید خودروبتوانند به خودروی ایرانی اعتمادکنند.

همچنین مدیر بازاریابی کرمان موتور نیز در خصوص اختصاص یافتن بخش اعظمی از فضای نمایشگاه به خودورهای چینی عنوان کرد: دیدن نمایشگاهی که بخش اعظم خود را به عرضه خودروهای خارجی اختصاص داده است ناراحت کننده است، زیراهیچ کشوری به این راحتی بازارخودروی خود را واگذارنمی کند و به نبیلغ برای بیگانگان نمی پردازد.

رقابت تولیدکنندگان خودروهای داخلی؛ مانع واردات خودروهای بی کیفیت چینی

مصطفی جعفری افزود: تنها با ارتقای کیفی خودروهای تولید داخل و رقابت سالم بین آنها میتوان ازاین فاجعه جلوگیری کرد.

وی دلیل اصلی واردات خودروهای چینی را ارزانی و زیبایی انها دانست و گفت: لازم اسنت مسوولان تصمیم گیرنده حکومتی به جای واردات این گونه خودروها ،خودروسازان را در عرضه خودروهای کیفی تر با قیمت مناسب یاری دهند.

مدیر امور بازرگانی شرکت سایپا نیز دراین زمینه گفت: درست است که تحریم ها ضربه بزرگی بر صنعت خودروی کشور وارد آوردند؛ اما بررسی عملکرد شرکتهای ایرانی خودرو و عرضه محصولات جدید توسط آنها نشان دهنده این است که هیچ مانعی نمی تواند دربرابر همت ایران و ایرانی قدعلم کند.

مهدی عباسی اظهارداشت: شرکت سایپا امسال ۳۲ درصد نسبت به سال گذشته فروش داشته است و این امر نشان از پیشرفت صنعت خودرو در ایران دارد.

وی در ادامه از تولید خودروی ساینا خبر داد و عنوان کرد: از نیمه اول سال آینده تولید خودروی ساینا به عنوان یک خودروی ارزان قیمت آغاز خواهد شد.

منبع:صاحب نیوز

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.