۱۰:۰۰ - یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳

امام جمعه اصفهان:

تأمین مسکن مستضعفان در دستور کار دولت‌ قرار گیرد

امام جمعه اصفهان گفت: تأمین مسکن مستضعفان در دستور کار دولت‌های مختلف قرار گیرد و همه باید در این راستا با برنامه‌ریزی‌های مناسب اقدام کنیم.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا” آیت‎الله سید یوسف طباطبائی‌نژاد در دیدار مدیران بنیاد مسکن استان اصفهان  تبریک ایام دهه فجر به تدبیر و دور اندیشی امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: امام (ره) قبل از پیروزی انقلاب همه چیز را پیش‌بینی کرده بود و هر آنچه را حضرت علی(ع) در حکومت خود قصد داشتند به آن برسند، شرایط و زمان اجازه نداد را در این انقلاب پایه‌ریزی کرد.

وی خاطر نشان کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های پیامبر اکرم(ص) پس از هجرت ،  تأمین مسکن برای نیازمندان و مهاجرین بود و امام خمینی (ره) نیز به پیروی از همین سیره در کوتاهترین زمان پس از پیروزی انقلاب دستور تأسیس بنیاد مسکن را صادر کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افتتاح حساب 100 را یکی دیگر از اقدامات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برای رسیدگی به نیازمندان دانست و گفت: این حساب که در سال‌های نخست  انقلاب بسیار شناخته شده بود، متأسفانه سال‌ها است که به دلیل عدم تبلیغ به فراموشی سپرده شده است.

وی با اشاره به آیه «لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ» اظهار داشت: اگر قرار است رسول خدا (ص) اسوه ما باشد، یعنی باید دغدغه‌های ایشان نیز دغدغه تک تک مسلمانان باشد، بنابراین نباید یک مسلمان فردی را بی‌سرپناه ببیند و بی‌تفاوت عبور کند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد مطالبه پول بابت زمین در روستاها را مخالف فرامین امام خمینی (ره) دانست و گفت: بنیاد مسکن نباید در روستاها از خانواده های مستضعف بابت زمین پولی دریافت کند چراکه این فرمان صریح امام (ره) بود.

وی اظهار داشت: امام صادق(ع) در روایتی فرمودند خداوند اغنیای هر زمان و فقرای هر زمان را محاسبه کرده و در اموال اغنیا از زکات آنقدر قرار داده که فقرا را کفایت کند، به آن ها بدهید تا بخورند و بیاشامند و بپوشند، حج بروند و زکات دهند.

امام جمعه اصفهان مسئولان را به وسعت نظر در رسیدگی به مستمندان توصیه کرد و گفت: خانه‌های روستایی را به گونه‌ای بسازید که جوابگوی تعداد فرزندان و جمعیت خانواده‌ها باشد و افراد پس از چند سال به دلیل کمبود جا، مجبور به جابجایی نشوند.

وی اظهار داشت: توجه به اولویت‌ها یکی از ملاک‌های مدیران موفق است، بنابراین در همه کارها دقت کنید و پس از اولویت‎بندی نسبت به انجام آن‌ها اقدام کنید.

آیت‌الله طباطبائی‌نژاد افزود: هزینه‌های خود را خرج سنگ فرش خیابان و ساخت میدان نکنید، تا وقتی که برای همه افراد سر پناه تهیه شده باشد.

وی به سخن امام خمینی (ره) در وصیت نامه شان اشاره کرد و گفت: اینکه امام (ره) می‌گویند با دلی آرام و قلبی مطمئن از این دنیا می‌روم، ادعای بسیار بزرگی است و منقول است که ” یا ایتها النفس المطمئنه” مربوط به امام حسین(ع) است، اما امام خمینی (ره) در همه فرامین و دستوراتش جز رضای الهی را در نظر نگرفت و جز برای خدمت به خلق خدا قدمی برنداشت، بنابراین هنگام رحلت خود می تواند چنین ادعایی داشته باشد.

امام جمعه اصفهان گفت: امیدوار هستم همه مسئولان بتوانند این انقلابی را که امام خمینی(ره) با دقت نظر و خلوص نیت پایه‌گذاری کردند را به بهترین نحو اداره و به نسل‌های آینده تحویل دهند.

در ابتدای این دیدار غلامحسین خانی، مدیرکل جدید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان به ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته پرداخت و گفت: سند دار کردن خانه‌های روستایی از سال 75 به بنیاد مسکن واگذار شد که در استان اصفهان از 198 هزار مسکن روستایی،150 هزار سند صادر شد و بقیه عمدتا دارای سند بودند.

وی افزود: از 1800 روستای استان، 978 روستا بالای 20 خانوار هستند که تا پایان سال 94 برای کلیه آن‌ها تهیه طرح می‌شود.

خانی اصفهان را از پیشتازان انبوه سازی در روستاها دانست و گفت: بهسازی مسکن روستایی از سال 74 به بنیاد مسکن واگذار شد و تا کنون 50 هزار خانوار جهت دریافت تسهیلات روستایی به بانک معرفی شده اند.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.