۱۱:۳۱ - چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳

حرف ما منتشر کرد:

گلدون وبلاگی استان اصفهان شماره 76

داعش برادرخوانده شارلی است

به گزارش پایگاه خبری“شاهین ناجامعه مجازی وبلاگ نویسان استان اصفهان (حرف ما) به منظور ایجاد فضای گفتمانی و نشر و ترویج تولیدات و نوشته های وبلاگ نویسان استان در فضای مجازی، هر هفته گلچینی از بهترین مطالب وبلاگ‌نویسان استان با عنوان بهترین های وبلاگی را منتشر می نماید.

داعش برادرخوانده شارلی است

charlie hebdo

وبلاگ افاضات عقل کل نوشت:

هر دو دشمن پیامبرند. یکی کاریکاتور می کشد و به پیامبر عظیم الشان اسلام توهین می کند و آن یکی با پرچمی که نام پیامبر بر آن نقش بسته است سر می برد و جنایت می کند.

شارلی و داعش برادرخوانده اند. هر دو سر یک سفره بزرگ شده اند و از یک آبشخور تغذیه می شوند. سر سفره صهیونیسم جهانی.

هر دو یک هدف دارند و می خواهند چهره نورانی اسلام را در چشم جهانیان مخدوش نمایند و جلوی رشد روزافزون اسلام گرایی در جهان را بگیرند.

ادامه مطلب…

*********************************************

شیعه با حمله های چراغ خاموش

تک-فرزندی

 

وبلاگ تکیه بر ابر نوشت:

از سالی که در تمام بهداری ها و اداره ها و مدرسه ها نوشتند: فرزند کمتر زندگی بهتر، البته قبلش هم سالها و سالها روی موضع تک همسری آن تبلیغ شده و نهادینه شده بود که حتی همسری مسلمان شیعه به خاطر زن دوم گرفتن همسرش او را داغ گذاشته بود.

شاید زیر بنای این دو حمله از یهود باشد که چشم دیدن مسلمانان مخصوصا شیعیان را ندارد و آن را دشمن اصلی خود می داند شب تا صبح، صبح تا شب هی نقشه می کشه تا این مذهب را نابود کند.

ادامه مطلب…

*********************************************

زیر پوست شهر چه خبر است؟

 فقر

وبلاگ گلی در کویر نوشت:

باور کنید که من آدمهای عجیبی را دیده ام؛ در و مادر پیری را میشناسم که در یک ساختمان سه طبقه خالی زندگی میکنند و پسرشان مجبور است در یک واحد چهل متری اجاره نشینی کند!!

خانواده ای را میشناسم با ماهی ششصد تومان حقوق کارگری که تمامش صرف قسط وام و اجاره خانه میشود و با پول یارانه دولت زندگی شان میگذرد!

جوان سی و پنج ساله ای را میشناسم با درآمد عالی ,خانه ,ماشین و ویلای چند هزار متری در شمال و البته با ایمان!که به بهانه مخارج بالای زندگی حاضر نیست ازدواج کند!

ادامه مطلب…

*********************************************

برای رهبرم سید علی

1336626190135048_large

وبلاگ جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد خمینی شهر نوشت:

مینویسم برای یادگار جبهه وجنگ ،یادگار امام ونایب امام،مینویسم برای مرد سراسر نور و تدبیر برای  رهبرم.

سید علی، برای  کسی که هرگاه دلت ازنبود امام غایبت گرفت و یتیمی را حس نمودی حتی  فقط  بانگاه به تصویرش آرامش را به وجودت نوید میدهی.

برای مردی که هنوز بوی عطر  معنویت  جبهه و جنگ را دارد  بوی همان سادگی، شب  و روز های پر از دعا و نماز ها ی شب بی ریا جبهه و جنگ، برای  عزیزی که  شکنجه های ساواک، دست  پرورده  خاندان  ملعون  پهلوی و هشت  سال  حضور پر شور درجبهه های دفاع مقدس و ترور توسط  عوامل  منافق این  نظام  را تجربه  نمود اما  با این همه هیچ ادعایی برای مالکیت این سرزمین ندارد.

ادامه مطلب…

*********************************************

لرزش اعتقادات

 موبایل

وبلاگ خِــضرِِ عُــشّاق نوشت:

صدایی آشنا برای همه ما
صدای ویبره…
اما این صدا این روزا داستان های دیگه ای هم داره

ویبره دیگه فقط موبایل های ما رو نمی لرزونه.
باهاش یه جوک میاد که اعتقاداتمون رو می لرزونه
تو وایبر و واتساپ و لاین و … پشت سر هم پیامهای محرم و نامحرم برامون میاد.

دیگه به جای صدای گرم اعضای خونواده مون، درست در همون لحظه ای که کنار خونواده نشستیم و باید حواسمون به اونا باشه، داریم پیام و عکسهایی رو که تو وایبر برامون اومده می خونیم و نگاه می کنیم.

ادامه مطلب…

*********************************************

روزهای سرخوش جوانی را به پا!

 تهذیب-نفس

وبلاگ نشان های بندگی نوشت:

می گویند جوانی بهار زندگی است، همه چیز برای شکوفا شدن در اوج خودش هست: انگیزه انرژی تلاش و احساس و توانایی و خلاصه دنیا با توست.

جایی می خواندم میزان شادی جوانان 20 تا 35 ساله ایرانی بسیار کمتر از جوانان برخی از کشورهاست مثلابرابری می کند با 40 تا45 ساله های آنها؛ علتش را هم تلاش های بسیار برای به دست آوردن دنیا بود؛ البته خودمون که نامش را گذاشته ایم موقعیت و  نام بهترش همان سر و سامان دادن به زندگی است.

ادامه مطلب…

*********************************************

خاطرات انقلاب

 خاطرات-انقلاب

وبلاگ یادداشت های شخصی عبدالرسول امیری نوشت:

از اولین سئوال و با ترفندِ بسیار پیشِ پا افتاده ای که بکار برد، مرا خلع سخن کرد !!

رفیقت همه چیز را گفته… همه چیز را هم میدونیم بهتره تو هم برای این که پرونده ات سنگین نشه راستش را بگی.. من قول میدم کمکت کنم… تو هم قول بده راستش را بگویی…

حالا هرچی من راستش را می گم، اینا باورشون نمیشه! هی تهدید و هی تهدید و جواب من هم به قول سربرگ های وزارتِ بعدی، النجات فی الصدق! تا نزدیکی های ظهر باز جوییم کرد.. چیزی دستگیرش نشد.

ادامه مطلب…

*********************************************

اندیشه بهتر است یا…؟

 دانش-آموز

وبلاگ مدارا نوشت:

بعید است دانش آموزی در مدارس ایران تحصیل کرده باشد و حداقل یک بار در باره موضوع انشای علم بهتر است یا ثروت انشا ننوشته یا مجبور به نوشتن نشده باشد. در دهه ای که ما تحصیل میکردیم شاید کمتر دانش آموزی جرات داشت حرفی را بزند که واقعا اعتقاد داشت.

همه با بلاهت تمام به این پرسش ابلهانه پاسخ میدادند که بله علم از ثروت بهتر است چرا که جمع آوری ثروت کار انسان های ظالم و ادم بدهای قصه ها بود و هر چه انسان درستکار و عالم و چیزفهم میدیدی فقیر و بیچاره و بدبخت بود که اتفاقا حقش توسط ثروتمندان خورده شده بود و در نهایت هم در تنهایی و بیچارگی محض از دنیا میرفت.پس یک انسان صرفا میتوانست یا ثروتمند و ظالم باشد یا بدبخت و عالم.

ادامه مطلب…

*********************************************

رود تاریک، شهر روشن

51-Revayat3-Khaam

 

وبلاگ مجمع دانشـجویان خمینی شهری دانشگاه صنعتی نوشت:

نیمه‌های آبان امسال، زاینده‌رود بعد از حدود دوسال خشکی کامل، دوباره رنگ آب به خودش دید و اصفهان به تصویر همیشگی‌اش برگشت؛ شهری که شریان حیاتش را در آغوش گرفته و نگین پل‌هایش را روی انگشت بلند آب به نمایش گذاشته. عکس‌های بستر خشک رود برای همه غم‌انگیز است اما هیچ‌کس به اندازه‌ی خود اصفهانی‌ها نمی‌داند که بودن و نبودن زاینده‌رود چقدر تفاوت دارد. متن پیش رو، روایت نسیبه فضل‌اللهی از شبِ باز شدن آب در اصفهان است.

ادامه مطلب….

*********************************************

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.