۱۵:۳۰ - دوشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۴

حرف ما منتشر کرد:

گلدون وبلاگی استان اصفهان شماره 90

کشف حجاب فیس بوکی

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا، جامعه مجازی وبلاگ نویسان استان اصفهان (حرف ما) به منظور ایجاد فضای گفتمانی و نشر و ترویج تولیدات و نوشته های وبلاگ نویسان استان در فضای مجازی، هر هفته گلچینی از بهترین مطالب وبلاگ‌نویسان استان با عنوان بهترین های وبلاگی را منتشر می نماید.

 

چوب خط پر شده …

20101020135904171_12

وبلاگ وطن من بیدگل نوشت:

چوب خط پر شده!

مدتی قبل آقای حاج عباس شاطریان را کنار قبرستان امامزاده حسین ملاقات کردم ایشان در بین گفتگوهایی که باهم داشتیم حکایتی از مرحوم پدرش حاج شاطر ابراهیم شاطریان را برایم تعریف کرد که بد ندیم در اینجا برایتان باز گو کنم ، حاج عباس تعریف کرد که در دوران نوجوانی به عنوان شاگرد پدرش در نانوایی او کار می کرده است آنروزها چون سواد چندانی در کار نبود و تهیه قلم و کاغذ به سختی صورت می گرفته است چندین چوب در مغازه ها بوده  و افرادی که کالایی را نسیه می بردند صاحب مغاره خطی به عنوان مقدار و قیمت کالا به چوب حک می کرده است .

حاجی عباس می گفت شخصی بود که از بس نان نسیه برده بود چندین چوب خطش پر شده بود یک روز که آمد نان بگیر من که شاگرد پدر بودم گفتم چوب خط شما پر شده است و دیگر نسیه نمی دهم پدرم باشنیدن این جمله از من در برابرمشتری ها چوب خط را از دست من گرفت و داخل تنور آتش انداخت و گفت : هر که بر دراین نانوایی آمد و نان خواست و پول نداشت نان بده و از پول آن سراغ مگیر و مردم را خجالت زده نکن.

با شنیدن این جمله از حاجی عباس شاطریان یاد این جمله از شیخ حسن خرقانی افتادم که بر سر درب آرامگاهش نوشته است :

هر که در این سرا درآید نانش دهید و از ایمانش مپرسیدچه آنکس که بدرگاه باریتعالی به جان ارزد،

البته بر خوان بولحسن به نان ارزد.

ادامه مطلب…

**********************************************************************

زینتِ قرآن

3650_69043

وبلاگ نسیمی از آسمان نوشت:

انسان هر چیزی را که دوست داشته باشد، آن را تزیین نموده و کاری می‌کند تا زیبا جلوه‌اش دهد. گرد و خاک از آن زدوده، تمیزش نموده و با هرچه که بتواند آن را زینت می دهد. برایش وقت گذاشته و از مالش نیز هزینه می‌کند. هم خودش از تزیین محبوبش لذت می‌برد و هم کاری می‌کند تا دیگران نیز از آن لذت برند.

در بین تمام دوست داشتنی‌ها، قرآن مجید یکی از آن بهترین‌هاست که سزاوار است مورد توجه، محبت و دوستی مسلمانان قرار گیرد. چرا که کلام خالق هستی، برترین سخن، راست ترین گفتار و رساترین پندها، بهار دل‌ها و چشمه‌های دانش است. پیمان خداوند با بندگانش، و منبع علم اولین وآخرین است.

اما چگونه می‌توان قرآنِ محبوب و دوست داشتنی را  زینت داد و اینگونه علاقه و محبت خود را به آن ابراز نمود. پاسخ را پیامبر رحمت صلی‌الله‌علیه‌وآله بیان نموده و فرمود:

لِکُلِّ شَیءٍ حِلیَةٌ وَ حِلیَةُ القرآنِ الصَّوتُ الحَسنُ

هرچیزی را زیوری باشد و زیور قرآن صدای خوش است. [1]

ادامه مطلب…

**********************************************************************

کشف حجاب فیس بوکی

Hijab-Facebook-b

وبلاگ عفاف و حجاب نوشت:

طرح نوشت: در عجبم از بعضی ها که چه راحت، شخصی ترین تصاویر از خودشان که هر کسی حق دیدن آنها را ندارد،  برای دیدن عموم در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی قرار می دهند… حداقل برای شخصیت خودتان ارزش قائل شوید!!

ادامه مطلب…

**********************************************************************

یا کاشِفَ الْکَرْبِ

ya_kashef_by_shiaphoto

وبلاگ خسته دل نوشت:

می گویند زن های عرب دلشان که می گیرد، غصه که می افتد به جانشان، راه کج می کنند سوی حرم تو آقا! می نشیند یک گوشه چادرشان را روی صورتشان می کشند هی می گویند یا عباس ادرکنی، ادرکنی بحق اخیک الحسین، اصلا حرم ات معروف است به عقده گشایی و باز کردن سفره دل… می گویند شیعیان مدینه کارشان که گیر می کند روزگار که سخت می گیرد، یک راست می روند پشت دیوارهای بقیع ستون دوم روبروی حرم نبوی آدرس مزار مادرتان است می روند و مادرتان را قسم می دهند به شما به شمایی که مشگل گشای دلهایی… می گویند شما کاشف الکرب حسینی آقا… می گویند هر که می رود کربلا غم های دلش حواله می شود به سوی حرم شما، عقده های دلش باز می شود در آن صحن، دلش آرام می گیرد… یا عباس! کرب هایم را برایت آورده ام غصه هایم را آورده ام نه راهی به مدینه دارم نه به کربلا . مانده ام در این شهر پر التهاب. مانده ام در این خستگی نذر کرده ام برای دل خسته ام، نذر کرده ام امشب بنشینم گوشه ای و برای دل خسته ام بخوانم:” یا کاشِفَ الْکَرْبِ عَنْ وَجْهِ الْحُسَیْنِ اِکْشِفْ لی کَرْبی بِحَقِ اَخْیکَ الْحُسَیْنِ” دریاب این دل را

ادامه مطلب…

**********************************************************************

توافق یا متن نهایی؟! حواستان را بیشتر جمع کنید!

5

وبلاگ تولد نوشت:

نکته‌ی بعدی این است که با این مذاکرات و با متنی که تهیّه شده است، در هر صورت سیاست ما در مقابل دولت مستکبر آمریکا هیچ تغییری نخواهد کرد. همان‌طور که بارها تکرار کردیم، ما با آمریکا در مورد مسائل گوناگون جهانی و منطقه‌ای مذاکره‌ای نداریم؛ در مورد مسائل دوجانبه مذاکره‌ای نداریم؛ گاهی در موارد استثنائی مثل این مورد هسته‌ای، بر اساس مصلحت، مذاکره کرده‌ایم؛ این مورد هم فقط نبوده است، قبل از این هم مواردی بوده است که من در سخنرانی‌های عمومی قبلی به آنها اشاره کرده‌ام. سیاستهای آمریکا در منطقه با سیاستهای جمهوری اسلامی ۱۸۰ درجه اختلاف دارد. آمریکایی‌ها حزب‌الله را و مقاومت لبنان را -که فداکارترین نیروهای دفاع ملّی در یک کشورند- متّهم به تروریسم میکنند، از این بی‌انصافی بالاتر نمیشود. آن‌وقت در مقابل، دولت تروریست صهیونیستیِ کودک‌کُش را مورد حمایت خودشان قرار میدهند، با یک‌چنین سیاستی چگونه میشود معامله کرد، چگونه میشود مذاکره کرد، چگونه میشود به توافق رسید؟(امام خامنه ای – 1394/4/27)

ادامه مطلب…

**********************************************************************

وداع

kz3bmx7w3a0gsro5rcoa

وبلاگ یارب نوشت:

سلام بر تو که وداع با تو از روی دلتنگی نیست و ..

سلام بر تو که چه بسیار بلاها به خاطر تو از ما دور شد..

سلام بر تو و بر هر شب قدری که بهتر از هزارماه است..

سلام بر تو و بر فضل تو که ما از آن محروم شدیم..

فرازی از دعای وداع حضرت امام سجاد (ع) با ماه مبارک رمضان

ادامه مطلب…

**********************************************************************

گزیده ‏اى از بیانات حضرت امام خمینى (ره) در رابطه با ابرقدرتها

s2290

وبلاگ تفسیر آفتاب نوشت:

مستكبران
باید این نهضت در تمام عالم، نهضت مستضعف در مقابل مستكبر در تمام عالم گسترده شود. 58/2/24
مستكبرین غاصبند، مستكبرین باید از میدان خارج بشوند. 58/2/27
اگر شما كسانى كه زیر دستتان هست ضعیف شمردید به آنها خداى نخواسته تعدى كردید. تجاوز كردید، شما هم مستكبر مى‏ شوید و آن زیردستها مستضعف. 58/3/4
و همه باید كوشش كنیم كه وحدت بین مستضعفان در هر مسلك و مذهبى كه باشند، تحقق پیدا كند كه اگر خداى نخواسته سستى پیدا شود، این دو قطب مستكبر شرق و غرب مانند سرطان همه را به هلاكت ‏خواهند رساند. ما عازم هستیم كه تمام سلطه ‏ها را نابود سازیم. 62/2/20

خداى تبارك و تعالى ما و شما را از شر این مستكبرین نجات بدهد (آمین حضار) و ملتهاى ایران را، ملتهاى دیگران را، . . . همه مسلمین را بیدار كند (آمین حضار) تا دماغ این مستكبرین را به خاك بمالد (آمین حضار) و آنها را رسوا كند (آمین حضار) . 60/8/6

**********************************************************************

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.