۱۰:۰۸ - چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳

فرمانده سپاه ناحیه شاهین شهر و میمه:

بصیرت چراغ هدایت و قطب نمای حرکت در غبار فتنه ها است

قربانی فرمانده ناحیه مقاومت شاهین شهر و میمه گفت: برخی برای رهایی سران فتنه از حصر در تلاش هستند که ماهیت اصلی فتنه را تغییر دهند.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا“ فرمانده سپاه ناحیه شاهین شهر و میمه در گفتگویی ضمن گرامیداشت سالروز حماسه نهم دیماه روز میثاق و پیوند عاشورایی ملت ایران با ولایت و رهبری گفت: زمانی که فتنه ای شکل می گیرد و تشخیص حق از باطل سخت و دشوار می شود بصیرت داشتن و ولایت پذیر بودن، انسان را از مهلکه فتنه نجات می دهد.

سرهنگ محمدرضا قربانی افزود: با رجوع به تاریخ صدر اسلام می بینیم که علی رغم اینکه پیامبر اکرم(ص) در اجتماع عظیم غدیر حضرت علی علیه السلام را از سوی خدا به جانشینی معرفی و منصوب می کند؛ عده ای پس از رحلت ایشان با تشکیل شورای سقیفه 25 سال حکومت را غصب و حضرت را خانه نشین می کنند.

وی اضافه کرد: روزی با جنگ صفین و روز دیگر با جنگ جمل برای تصاحب بیت المال مقابل حضرت علی علیه السلام می ایستند. و علت اصلی به شهادت رسیدن حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و دیگر ائمه معصوم فتنه بود.

فرمانده سپاه ناحیه شاهین شهر و میمه خاطر نشان کرد: همواره در طول تاریخ اسلام و بر اثر نداشتن بصیرت و صبوری عده ای تلاش می کردند برای به دست آوردن قدرت و مقام فتنه ای را راه اندازی می کردند تا به مقاصد خود برسند.

وی تصریح کرد: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نیز فتنه هایی رخ داده است از جمله وقوع فتنه سال87 که زمینه ساز وقوع فتنه بزرگ تر سال 88 شد.

قربانی با بیان اینکه بصیرت مهمترین چیزی است که انسان در هنگام وقوع فتنه نیاز دارد گفت: بصیرت چراغ هدایت و قطب نمای حرکت در غبار فتنه ها است.

وی اضافه کرد: پس از انتخابات پر شور سال 88 عده ای فریب خورده با رمز تقلب و حمایت بیگانگان و ایادی خود فروخته نقشه های دشمنان را اجرا و متاسفانه با همراهی برخی افراد بی بصیرت اغتشاشات خیابانی راه انداختند. و افرادی که روزی جزو ارکان نظام محسوب می شدند مقابل نظام ایستادند.

فرمانده سپاه شاهین شهر و میمه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند:«انسان باید بابصیرت، دشمن شناس و موقعیت شناس باشد تا بتواند به موقع در عرصه های مختلف حضور مجاهدانه داشته باشد» گفت: ملت ایران با بصیرتی که از رهنمودهای رهبر انقلاب بدست آورده بودند وقتی که دیدند عده ای به بهانه تقلب اصل نظام را مورد هدف قرار داده اند به صورت خود جوش حماسه بزرگ و تاریخی 9 دی را رقم زدند.

وی در ادامه افزود: برخی از کسانی که امروز در مسند قدرت قرار دارند در تلاش هستند که برخی برای رهایی سران فتنه از حصر در تلاش هستند که ماهیت اصلی فتنه را تغییر و رقابت انتخاباتی جلوه دهند باید به این افراد گفت: اگر این افراد قانون مند بودند قانون شکنی نمی کردند و آب در آسیاب دشمن نمی ریختند.

قربانی با بیان اینکه تاریخ شاهد وقوع فتنه هایی در ادوار مختلف بوده است. و فتنه سال 88 نیز آخرین فتنه تاریخ نخواهد بود بنابراین لازم است با تبیین ابعاد فتنه و روشنگری بصیرت خود و افراد جامعه را افزایش داده شود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.