۱۶:۳۶ - سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۲

بمناسبت سالروز فرهنگ عمومی

جلسه شورای فرهنگ عمومی برگزار شد

در سالروز فرهنگ عمومی، جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهین شهر و میمه با حضور حجة الاسلام قطبی مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان. و مسئولین و مدیران فرهنگی در دفتر امام جمعه شاهین شهر برگزار گردید.

 

 

در سالروز فرهنگ عمومی، جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهین شهر و میمه با حضور حجة الاسلام قطبی مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان. و مسئولین و مدیران فرهنگی در دفتر امام جمعه شاهین شهر برگزار گردید.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا: حجة الاسلام قطبی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد نظامی برای تغییر سبک زندگی گفت: در استان اصفهان طراحی های مبسوطی توسط کارشناسان انجام شده است .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد با بیان اینکه این نظام واژه سبک زندگی به سه بعد زندگی نمادین ، رفتاری و آئینی تقسیم شده است . افزود: سبک زندگی نهادین  شامل : پوشش ، خوردن و آشامیدن و شیوه همسر گزینی است که بصورت سیستمی در جامعه ظهور و بروز پیدا می کند و در زندگی نهادینه می شود .

حجت الاسلام قطبی خاطرنشان کرد : سبک رفتاری ، سبک های نیمه پایدار مبتنی بر رفتارهای فردی و عمومی افراد در سطح جامعه است . مانند رفتار فرد در موقعیت سلامت ، معیشت و محیط زیست و شهرسازی .

ایشان در ادامه سبک آئینی را شامل سبک های عبادی چون فردی و جمعی معرفی کرد و اظهار داشت : در حقیقت سبک زندگی ، هویتی است که در همه ابعاد زندگی نمود می یابد .

وی افزود : متأسفانه در حال حاضر سبک زندگی به روش ایرانی و اسلامی در بسیاری از ابعاد زندگی مردم رنگ باخته اما متقابلاً در برخی ابعاد همچون گذشته محکم و استوار پا برجاست .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد تصریح کرد : امروزه اوقات فراغت به سمت فردیت ، انفعال و دوری گزینی سوق پیدا کرده و باید تلاش شود که این عارضه را به سوی اوقات فراغت اجتماعی و فعال حرکت دهیم .

وی همچنین اضافه نمود : شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهین شهرومیمه بخوبی در این عرصه ورود پیدا کرده و از بسیاری شهرستان های استان اصفهان پیشی گرفته است .

در این جلسه دکتر محمدرضا روستا رئیس شبکه بهداشت و درمان توضیحاتی در خصوص تغییر سبک غذایی مردم منطقه بیان کرد .

بگفته وی افراط در مصرف کربوهیدرات ها ، عدم مصرف میوه و سبزی ، مصرف فست فودها و انواع مواد گوشتی از عادات در حال تسری در سیستم تغذیه اهالی شهر است .

وی افزود : متأسفانه گرایش به مصرف فست فودها و غذاهای آماده از بدترین ارمغان های زندگی ماشینی است و از مهمترین دلایل چاق شدن نسل امروز است .

دکتر روستا در ادامه از آمایش طرحی که با همکاری شهرداری شاهین شهر بمنظور کنترل اماکن ارائه غذاهای آماده در حال اجراست مطالبی بیان کرد و از شهرداری تشکر نمود .

اسماعیل فرهادی رئیس شورای شهرستان دیگر سخنران این نشست بود که خواستار اولویت بندی این طرح و ابراز مطالب آن بوسیله امامان جماعت در دهه محرم شد .

در خاتمه مصطفی هادیزاده ، فرماندار شاهین شهرومیمه به جمع بندی مطالب مطرح شده در این جلسه پرداخت و با اعلام اینکه شهرستان در اجرای قانون پدافند غیرعامل مقام اول استان را کسب نموده از سازمان رفاهی شهرداری و دیگر عوامل مجری قدردانی نمود .

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.